Audio Project Opel Agila A: speaker upgrade, bj2006

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Audio Project Opel Agila A: speaker upgrade, bj2006

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362256
    ViswanathRagghoe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 December 2018

      Sinds 30 november ben ik de trotse eigenaar van een Opel Agila A uit 2006. De auto heeft me op het eerste gezicht doen verbazen vanwege de ruimte binnen in de auto, hoge instap en de auto maakt korte metten met drempels en obstakels. Echter heb ik een verbeterpunt geconstateerd en dat heeft betrekking op de audiokwaliteit in de auto en het aantal speakers die in de auto aanwezig zijn.

      Ik heb welgeteld 2 speakers in de auto zitten aan de voorzijde van de auto in het dashboard. Het geluid die eruit komt is naar mijn mening beneden maat en dat wil ik aanpakken. Het idee is om per deur een speaker in te bouwen en de hoedenplank ook te voorzien van speakers. De vormgeving (blokkendoos op wielen) is de perfecte klankkast. Met de speaker upgrade wil ik daar optimaal gebruik van maken.

      De uiteindelijke lay-out is als volgt. De bestaande 2 speakers wil ik vervangen tweeters. In de voorportieren wil ik coaxiale 2-weg speakers stoppen. In de achterportieren is het idee om 3-weg speakers te monteren om er vervolgens in de hoedenplank ovale 4-weg speakers te bouwen. De upgrade is helemaal af als er ook een subwoofer in de kofferbak wordt geplaatst. Voor optimaal geluid is een versterker ook nodig.

      De uitdaging die rijst bij deze modificatie is dat ik niet weet hoeveel tussenruimte er is bij de deuren en wat ter zijner tijd nog gefabriceerd moet worden om er een mooi passend geheel van te maken. Speakers aanschaffen is geen probleem alleen het mooi wegwerken wel.

      Mijn vraag is of er meer mensen zijn die de audiokwaliteit van de Opel Agila willen verbeteren (zo extreem als mijn voorbeeld hoeft niet) en wat kan er gedaan worden om ervoor te zorgen dat alles mooi past.

      Alle tips en ideeën zijn welkom.
      Dank voor het lezen en ik hoop dat we er samen een mooi kunstwerk van kunnen maken!!

       

      #18368923
      Robheemskerk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2019

        Ik heb gewoon goede 10cm speakers in het dashboard en dak geplaatst en het geluid is prima met m’n Pioneer dab radio

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.