Audio installatie ruist

Forumindex Forums Modellen Corsa Audio installatie ruist

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235480
    Dillenvd
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 October 2010

      Hallo allemaal.

      Een tijd geleden heb ik een nieuwe Audio installatie in mijn Corsa b gegooit.

      Het gaat hier om de volgende setup;
      – 1x Pioneer DEH-4200sd radio
      – 2x Audio system front speakers met tweeters (2x 150W rms dacht ik)
      – 1x Axton AB20 subwoofer (150W staat erop maar op internet staat overal 250W RMS)
      – 1x Axton A495 4 kanaals versterker

      Heb al een tijd last van een ruis in mijn installatie zodra ik de motor start. Sinds een week heb ik de gain van mijn subwoofer wat sterker gezet en hoe hoger de gain, hoe hoger de ruis.
      Bij het verhogen van het toerental gaat de ruis ook evenredig omhoog.

      Nu werd mij verteld dat een condensator in mijn installatie wel eens de ruis kan doen verdwijnen, wie van jullie weet of dit waar is?

      Dillenvd

      #17853754
      mugenpower
        Lid sinds:
        31 May 2005

        Probeer je signaal (RCA) kabels is aan de andere kant te leggen of leg ze is los in de auto naar achter zodat je er wat mee kan proberen. Mocht dat uitmaken, weet niet of je goedkope kabels hebt of dure afgeschermde zou je dat nog is kunnen nakijken. :thumbup

        #17853755
        blue mystery
          Lid sinds:
          22 May 2011

          zodra jij je kabels van je plus en rca ( tulp kabel) gekruist of langs elkaar hebt liggen kan dit al een ruis ( piep of storing ) veroorzaken,

          verstandig doe je er aan plus links of rechts neer te leggen en dan je rca en je remote aan de andere kant langs te leggen.

          dan mag die normaal niet storen.

          #17853756
          Dillenvd
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 October 2010

            Dank voor jullie reacties.

            Ik had hier al rekening mee gehouden dat dit een probleem zou kunnen opleveren, maar niet aan gedacht toen ik met de installatie bezig ben geweest.
            Ik ga binnenkort de boel omleggen, dan kunnen we de gain weer omhoog gooien, zonder ruis deze keer hopelijk.

            Bedankt nogmaals :thumbup

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.