Audio in Meriva van 2006

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Audio in Meriva van 2006

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267787
    johan1981
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 April 2005

      Hoi,

      We hebben sinds een paar maanden een Meriva 1.4i 16V Enjoy van 2006 uitgevoerd met een CD30 autoradio.

      Nu vind ik het geluid vrij matig, het klinkt niet mooi vol. Onze vorige auto (Corsa van 2002) met alleen maar boxen onderin de deur had een beter geluid. En ik heb ook een Vectra van 1993 gehad die beter/voller geluid had.

      Heb alle instellingen al nagelopen, maar krijg het niet gewenst, het geluid is vrij donker. Als ik de treble omhoog gooi en de bass onderuit dan begint het ergens op te lijken, maar niet zoals ik wil. Weet iemand of dit een probleem is van de boxen of van de autoradio? Bij mijn weten zit er voorin de standaard composet en achterin in de deur alleen onderin een speaker.

      Natuurlijk is geluid persoonlijk, maar ik heb toch het gevoel dat er iets niet klopt.

      #18250427
      SimpleFace
        Lid sinds:
        14 July 2014

        Radio is vrij slecht, de originele speakers zijn best wel goed op zich. Met een andere radio heb je al een stuk beter geluid. Had voorheen een CDR2005 en nu een aftermarket radio, wereld van verschil.

        #18250428
        liviu2004
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 April 2014

          Waarom ga je niet een CD70 en GID, zal u misschien beter geluid hebben, misschien boordcomputer, met extra uhp4 module kunt u bluetooth telefoonverbinding en voice controle hebben, als je afstandsbediening op het stuur hebben.

          #18250429
          johan1981
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 April 2005

            @liviu2004 wrote:

            Waarom ga je niet een CD70 en GID, zal u misschien beter geluid hebben, misschien boordcomputer, met extra uhp4 module kunt u bluetooth telefoonverbinding en voice controle hebben, als je afstandsbediening op het stuur hebben.

            Kun je me uitleggen wat een GID en uhp4 module zijn?

            En is de CD70 zoveel beter?

            #18250430
            johan1981
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 April 2005

              @SimpleFace wrote:

              Radio is vrij slecht, de originele speakers zijn best wel goed op zich. Met een andere radio heb je al een stuk beter geluid. Had voorheen een CDR2005 en nu een aftermarket radio, wereld van verschil.

              Is de versterker van dit type radio niet goed dan of zo?

              #18250431
              liviu2004
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 April 2014

                Ik kan de geluidskwaliteit van CD70 niet oordelen. Ik heb een cdr2005 maar kan het verschil niet zien. GID is een grotere grafische display dan TID. UHP4 module is de bluetooth module voor telefoon-interface.

                #18250432
                SimpleFace
                  Lid sinds:
                  14 July 2014

                  @johan1981 wrote:

                  @SimpleFace wrote:

                  Radio is vrij slecht, de originele speakers zijn best wel goed op zich. Met een andere radio heb je al een stuk beter geluid. Had voorheen een CDR2005 en nu een aftermarket radio, wereld van verschil.

                  Is de versterker van dit type radio niet goed dan of zo?

                  Inderdaad, versterker vervormt al heel snel bij iets hogere volumes. Vooral geen strakke bass.
                  Mist een beetje punch zeg maar. Als je de radio nooit hard zet zal het wel voldoen.

                  #18250433
                  Astra 1.4 NZ
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 December 2011

                    CD70 heeft een betere versterker maar is navi. Maar je kan ook gewoon een CD40 kope, heeft ook betere versterker.. staan veel op ebay. Vervang gelijk boxen: pioneer heeft setje voor opel speciaal, heb deze zelf en zijn aan te raden ; pioneer tsq172c

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.