AstraF: Motortempertatuurmeter vervangen dash

Forumindex Forums Modellen Astra AstraF: Motortempertatuurmeter vervangen dash

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260922
    KadAstra-EF
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 July 2010

      Medeforummers:

      Kan ik deze motortemperatuurmeter. (bovenste foto) vervangen door deze ? (onderste foto)

      Ik weet, de schaalverdeling is anders maar, de temp. op de bovenste foto werkt niet goed meer, blijft hangen op 80-85 graden,
      terwijl die op de onderste foto heel mooi op 90 graden blijft :)
      Thermosstaat is al vervangen, de watertemp.sensor ook met geen resultaat dus nu deze vraag.
      Het gaat om een Astra F, 1992 met 5 ton erop.

      W waarde is van beide instrumentenpanelen hetzelfde: W:1111.

      Originele temperatuurmeter:

      En hieronder die ik erin wil zetten:

      Rik :D

      #18176099
      soepkiepe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2010

        denk je niet dat dat temp verschil door het verschil in de meters kan komen? :P
        op je blok te hoogte van je thermostaat zit OP JE BLOK een blauwe kabeltje met zo schuif stekkertje.
        die zit op een sensor, die sensor bepaald wat er binnen met de meter in je dash gebeurd, die kan ook heel goed kapot zijn ;)

        #18176100
        KadAstra-EF
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 July 2010

          Ook die heb ik al verschillende keren vervangen, moet je het doosje hebben ?? :jerry
          Heb er genoeg op voorraad :)
          Dus ook daar geen resultaat na vervanging !

          Rik :D

          #18176101
          koenelsenaar
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 April 2010

            Deze bedoel je rik???

            #18176102
            KadAstra-EF
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 July 2010

              Jep.

              Rik :D

              #18176103
              KadAstra-EF
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 July 2010

                Goed,

                Ik heb de meters omgewisseld en uitgebreid getest.

                motor warmt op tot 95 graden, dan zie je dat de temp. weer daalt doordat de thermosstaat open gaat.
                Daarna warmt ie op tot 102 graden totdat de vin aanslaat.
                Vervolgens gaat ie weer lekker naar 92 graden en blijft ie daar zo goed als :D

                Naar mijn mening is dit precies wat de bedoeling is en mag ik aannemen dat de werking JUIST is ??

                In elk geval zal ik hier mee rijden voorlopig maar, ik denk dat het zo blijft.
                Of jullie moeten een andere mening hebben maar dat lees ik dan wel.

                Rik :D

                #18176104
                Astra F Vaassen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 February 2010

                  Die op de onderste foto heb ik nu ook erin zitten, en die blijft bijna precies op 90 graden staan bij mij als die warm is. De vorige meter die er standaard inzat gaf altijd onder de 90 graden aan als die warm was…

                  #18176105
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Eigenlijk is de indeling iets anders, werking is gelijk, en juist, daar dezelfde sensoren gebruikt worden op bijde meters.

                    De 1e is van het oude type (waarvan ook de tellerplaten willen afbladderen, de 2e van het nieuwe type

                    Willem

                    #18176106
                    KadAstra-EF
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 July 2010

                      Wel gek, de mijne heeft 500.000 km erop zitten maar van afbladderen is absoluut (nog) geen sprake van.

                      Het schijnt wel vaker voor te komen dat deze meters een beetje “lui” worden in loop van de jaren.
                      Maar nu blijft ie zooooo mooi om 90-92 graden aanwijzen, dat is (te) lang geleden dat ik een juiste temperatuur te zien kreeg.

                      Algemeen genomen wordt ik steeds afhankelijker van de F2 onderdelen omdat de Astra F1 serie (1991-1993) nog weer schaarser geworden zijn neffens een jaar geleden.

                      Maar ja, welke lullo rijdt nog in een F van begin 1992 ? :agent :agent

                      Rik :D

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.