Astra valt stil tijdens het rijden

Forumindex Forums Modellen Astra Astra valt stil tijdens het rijden

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214974
    missindependent
      Lid sinds:
      11 December 2009

      Hallo iedereen,

      ik heb even een vraagje: mijn Astra 1.4 uit 1994 valt opeens stil onder het rijden. Pas na 5 a 10 minuten krijg ik de auto weer gestart. Ben al 2 keer bij de garage geweest en morgen gaat ie voor de 3de keer terug. De volgende onderdelen zijn al vervangen: ontsteking, bougies, een aantal kabels (o.a. bobine kabel), de bobine en ze hebben iets met de computer gedaan want daar zat 1 of andere storing in (sorry maar weet niet meer precies wat ze gedaan hebben, ben een vrouw hihi ;))

      Heeft iemand van jullie misschien tips of een idee wat er aan de hand kan zijn?

      Alvast bedankt!

      #17564638
      xladage
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2008

        Is het in de bochten, of ook op rechte stukken?
        Bij een koude en/of warme motor?
        Ik heb hier wel wat zaken voorbij zine komen wat het kan zijn….
        stroomverdeler, krukassensor, vacuumslang brandstofslang, etc etc ;)

        #17564639
        missindependent
          Lid sinds:
          11 December 2009

          Ook op rechte stukken en met een koude en warme moter! Ben echt bijna ten einde raad :( Durf er niet meer mee te rijden.

          #17564640
          AsconaC20NE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 December 2004

            op het moment dat hij niet meer wil starten checken:

            heeft hij een vonk
            krijgt hij brandstof

            das de basis, als je daar meer weet dan kun je vanaf daar verder zoeken

            #17564641
            missindependent
              Lid sinds:
              11 December 2009

              Ik mag hopen dat ze dat in de garage gecheckt hebben, maar je weet het nooit natuurlijk. Het blijft gewoon zo raar dat ze mn auto niet in 1 keer goed gemaakt hebben. Ik bedoel: een monteur moet het probleem toch meteen kunnen vinden of niet? Maar zal morgen eens vragen of het niet de krukassensor kan zijn, bedankt voor de reacties tot nu toe!

              #17564642
              Sicco
                Lid sinds:
                7 December 2008

                Brandstofpomp relais is ook een mogelijkheid

                #17564643
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Astra 1.4 uit 1994 heeft geen krukassensor.

                  toerental gever zit in de voet van de ontsteking, en gaat vaker stuk als het 4 polige relaitje van de brandstof pomp.

                  foto van toerental gever:

                  #17564644
                  missindependent
                    Lid sinds:
                    11 December 2009

                    Wim, de garage heeft de ontsteking al vervangen. Of zit de toerental gever los van de ontsteking? Sorry voor mijn vragen!

                    #17564645
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Ligt eraan wat ze hebben vervangen???

                      ze kunnen hebben vervangen:

                      – Verdelerkap (oranje ding op foto) met rotor en verdeelkap
                      – bougiekabels
                      – bougies
                      – Bobine met vonk versterker (die laatste wil ook wel stuk gaan)
                      – toerental gever in voet van de ontsteking.

                      de ene garage vind het ene ontsteking en de ander vind het andere insteking.

                      Ofiicieel moet je je ontsteking zien als al deze dingen bij elkaar, en dan nog de computer erbij.

                      De toerental sensor wellke ik aangewezen heb, is overigens de sensor welke het zelfde doel heeft als de eerder genoemde krukassensor welke deze motor niet heeft.

                      Ze moeten kijken of de motor indien deze niet meer start, nog vonkt en ook nog GOED vonkt..

                      Willem

                      #17564646
                      Gastra driver
                        Lid sinds:
                        12 December 2009

                        Lopt de auto af en toe ook raar als je bijv tijdje 80 ofzo rijd?
                        en wil de motorstoringslamp ook af en toe gaan branden?

                        Heb namelijk een astra F 1.6 van het zelfde bouwjaar.

                        heb 2 keer last gehad van mijn gasklep weerstand.

                        1 keer meer zelfde verhaal als jij verteld en 1 keer dat hij broert liep en inklapte als je gas gaf.

                        weerstandje koste me op de sloop 5 oi.

                        weet niet of dit het kan zijn maar zon weerstand kan rare dinge doen.
                        Hij zit aan de voorkant van de gasklep… op de foto wel te zien.
                        Mischien kun je wat emt deze informatie.

                        Mvgr

                        #17564647
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Toch iets wat bijna nooit voorkomt volgens mij die gasklep potentiometer, maar het kan wel natuurlijk… (ik heb m hier al ruim een jaar liggen haha..

                          maar dan zal ie minstens starten, en direct aanslaan als ie afgeslagen is.

                          Willem

                          #17564648
                          Gastra driver
                            Lid sinds:
                            12 December 2009

                            Het zou kunnen dat het nooit voorkomt maar heb hem al 2x moeten vervangen ( miss wel met mijn rijstijl te maken magoed:P)
                            Wil wel ff vemelden dat die ene x alleen aansloeg als ik iets gas gaf en dat hij ook wel egt onder het rijden wegviel.

                            Maargoed het kan een probleem zijn… vaak draait het toch op zoeken uit he;)

                            #17564649
                            missindependent
                              Lid sinds:
                              11 December 2009

                              De auto loopt gewoon goed en het storingslampje gaat verder niet branden. Bedankt voor jullie tips en voor het meedenken! De garage is gister mijn auto komen halen en het kan een week gaan duren voordat ik hem terug krijg. De monteur zei dat het ook nog de bandstof relais kon zijn (geen idee wat dat is haha) Maar dat gaan ze aankomende week allemaal uitzoeken. Ik hou jullie op de hoogte!

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.