astra uit 99 stottert onder rijden en toerenteller slaat uit

Forumindex Forums Modellen Astra astra uit 99 stottert onder rijden en toerenteller slaat uit

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250158
    snoekie79
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 July 2012

      Mijn astra uit 1999 stottert af en toe onder het rijden, in combinatie met het knipperen van het motormanagmentlampje, de toerenteller doet dan heel vreemd, slaat helemaal uit naar 7000 toeren, of ergens tussen de 3 en de 7 duizend. Nadat ik de auto uit heb gezet doet hij het soms weer normaal, maar soms kan ik hem niet eens meer starten. Uitlezen heeft het probleem niet laten zien, contactslot loopt niet helemaal lekker, zou dit een oorzaak kunnen zijn? Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

      #18043146
      snoekie79
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 July 2012

        Sorry was even vergeten type: Astra G 1.6ZR, Benzine

        Inhouden en stotteren is een betere omschrijving!

        #18043147
        m41k89
          Lid sinds:
          30 December 2010

          Laat je EGR-klep is nakijken of maak deze is schoon. Heb dit probleem ook gehad en heb de egr-klep vervangen.. probleem was direct over en niet meer terug gekomen :D

          #18043148
          Astra Green
            Lid sinds:
            1 September 2011

            Ik heb dit probleem ook gehad, erg schokken niet starten bij mij was het na veel zoeken en onnodig vervangen de ECU de boosdoener.
            Het kan ook je Krukassensor zijn of de nokkenassensor.

            Laat hem uitlezen dan weet je wat meer.

            GrTz,

            #18043149
            koenelsenaar
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 April 2010

              controleer met de opcom eens de toerental waardes….

              #18043150
              snoekie79
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 July 2012

                Bij uitlezen kwam er een storing in de startonderbreking naar voren, en het contactslot bleef vaak “hangen”. Nu heeft het autobedrijf het contactblokje achter het contactslot vervangen. Vanaf gisteren best wat kilometers gemaakt, maar nog geen storing weer gehad.. Bedankt voor jullie inbreng, Ben nog voorzichtig om te zeggen dat het helemaal is opgelost dus houd het hier in de gaten.

                #18043151
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Als de toerenteller springt, is de kans groot dat de krukassensor kapot is, ook kan het zijn dat het krukaspoelie of de sensor vervuild is, deze zit buiten de motor namelijk.
                  houd dat even in de gaten, als deze storing weer terug mocht komen

                  Hopen dat het nu wel opgelost is inderdaad

                  Willem

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.