Astra ST 2016 – Elektrisch inklapbare buitenspiegels ?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra ST 2016 – Elektrisch inklapbare buitenspiegels ?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18425039
    MarkKeijzers
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 July 2021

      Goedemiddag,

      Sinds vorige week bezitter van een Astra k Sport Tourer Business+ editie (7 oktober 2016).

      Ik verbaasde me dat de buitenspiegels niet automatisch inklapten, en nog gekker als ik precies volgens het instructieboekje de procedure volg om ze van binnenuit in te klappen dan gebeurt er niks… Kan ze wel verstellen.

      Nu heb ik het idee dat het niet werkt, maar wel even zeker weten of deze optie wel standaard is, en zo niet hoe kom ik erachter of dat op mijn specifieke astra zit ?

      heb half uur bij de opel helpdesk in de wacht gestaan toen was ik het zat, ik dacht ik probeer het even op dit forum.

      Alvast bedankt voor jullie hulp !

       

       

      #18431607
      gerrit67
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 April 2021

        Hallo Mark,

        Mijn Astra ST uit 2016 heeft ook inklapbare buitenspiegels. Gaat inderdaad niet automatisch. De spiegels inklappen kan alleen als je de schakelaar waarmee je de kant kiest om de spiegels bij te stellen in de middelste stand hebt staan. Volgens mij geeft het betreffende icoontje (zoals vermeld in de handleiding) op de verstelknop aan dat de spiegels inklapbaar zijn.

        #18431971
        Nick-GSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Als het erop zit dan staat er volgens mij een pijltje op de schakelaar van de spiegels

          #18432107
          opel-mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2011

            schakelaar voor de spiegels in het midden zetten en knopje naar beneden indrukken, als je de optie hebt dan klappen de spiegels in, en het symbool op het knopje is ook anders, deze optie zit er niet standaard in bij alle modellen.

            Het verbaasde me dat dit niet automatisch gaat bij sluiten van de deuren, er is wel in Duitsland een module te koop om dit automatisch te laten gaan, volgens mij moet je dan ook de schakelaar ombouwen oid.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.