Astra sport tourer 2021

Forumindex Forums Modellen Astra Astra sport tourer 2021

  • Dit onderwerp bevat 1 reactie, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 23 mei 2024om 19:46 door Anoniem.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18552811
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Dag allemaal,

      Ik heb mijn auto bij de lokale garage een grote beurt laten doen en daarbij ook de remblokken aan de achterzijde laten vervangen.

      Nu hebben ze een stroring in het systeem veroorzaakt P25A2 code en wat mij opviel is dat als ik op het rempedaal druk een zacht tikkend geluid hoor lijkt erg op een knipperlicht indicator het maakt niet uit of het contact aanstaat of uit.

      Er branden teven ook drie lampjes op mijn dashboard motor lampje, gele lampje met auto en het handremlampje.

      De auto heeft geen elektronische rem verder remt de auto erg slecht, de garagebedrijf heeft inmiddels een afspraak gemaakt bij de opel garage.

      Het enige wat ik mij kan bedenken dat ze een van de abs sensoren hebben geraakt de storing is er in gekomen nadat de achterremmen zijn vernieuwd namelijk.

      Heeft iemand een idee over dit probleem of heeft iemand het zelfde meegemaakt ?

      Groetjes

      Petar

       

      #18552817
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Probleem is opgelost.

        Vond wat info op een Amerikaanse GM site over dit probleem.

        Na het vervangen van de remblokken of beide moet je de abs module opnieuw kalibreren volgens Opel moet dit gebeuren met een speciaal kastje wat 98 euro per uur kost en ze zijn totaal 3 uur ongeveer bezig wat ik begreep uit de werkplaats chef.

        Nu is dit erg simpel zelf op te lossen doormiddel van het contact aan te zetten dan vors op de rempedaal te drukken en wachten totdat het getik verdwijnt, contact uit en motor starten het enige wat nu nog brand is het motor lampje deze kan je resetten met een obd programma en klaar ben je.

        Even nog een scan uitvoeren om er zeker van te zijn geen meldcodes meer te hebben.

        Dit heeft mij enorm veel geld bespaard niet wetend hoelang Opel er mee bezig is en of er eventueel meer kosten bij komen.

        Bovendien erg flauw dat dit niet wordt verteld aan de telefoon.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.