Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra sport 2012 niet conform koopcontract geleverd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 juni 2012 om 18:55 #18037422
Ik zou met je koopovereenkomst en je verhaal even langs de rechtswinkel gaan, die kunnen je precies vertellen wat je rechten zijn en welke stappen je bet beste kunt ondernemen. Overigens maakt t geen hol uit dat je akkoord hebt gegeven voor het achteraf inbouwen. Ze moeten gewoon leveren wat overeen is gekomen, als dat na het inbouwen nog steeds niet het geval is hebben ze zich dus niet aan de overeenkomst gehouden.
Succes met de afwikkeling en hou ons op de hoogte, vind dit altijd wel interessante materie…
18 juni 2012 om 18:58 #18037423Waarde vermindering, even denken, een nieuwe in kleur gespoten bumper, een nieuwe hoedenplank en vervolgens een origineel sport+ pakket plaatsen anders geld terug, aan hun de keuze.
Ze horen het gewoon zo te leveren als jij het besteld hebt, heb je een rechtsbijstand verzekering dan zou ik deze meteen inschakelen en niet in allerlei smoesjes trappen van de pruts dealer.Mark
18 juni 2012 om 20:52 #18037397True!
18 juni 2012 om 21:33 #18037424AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zeker interessant topic, en erg vervelend als het je overkomt.
Deze fout is door de dealer gemaakt, en nog erger verprutst. De dealer kan vaak de auto niet meer terugsturen, en als nieuw verkopen aan een andere klant is ook lastig ivm het datum eerste toelating zoals nu reeds aangegeven op kenteken. Daarnaast zullen er al aantal km’s op de teller staan.
Het enigste wat de dealer kan doen is de klant tevreden maken door bumper en hoedenplank te herstellen en door de originele Sport+ pakket vakkundig te installeren.
Dit zal geld gaan kosten door de dealer, terwijl de marge op de auto toch al niet erg hoog is, maar dit toch is het het verstandig voor de dealer om zijn fout toe te geven de schade op zich te nemen.
Schade die ontstaat door rechtzaken, negatieve publiciteit, verloren klant(en) enz, zijn op termijn vele malen hoger.
Er is in dit topic nog geen naam +plaats gevallen betreffende de dealer, en dit waardeer ik zeer van de topicstarter, en zou de dealer ook moeten waarderen. Als dit conflict zou escaleren kan het niet uitblijven dat er negatieve reclame betreffende de dealer het internet opvloeit, en jaren in de Google-resultaten blijft staan.
Verstandig zou zijn als de dealer eieren voor zijn geld koos, en dit probleem oplost naar wens van de klant.19 juni 2012 om 05:05 #18037425ben het met bovenstaande eens.
als je denkt dat opel slechte service bied, dan ben je dus nog bij de audio/vw en seat dealer geweest, bij vw en audi zien ze je nie staan, bij set wordt 1.50 auto’s verkeerd afgeleverd. maakt al met al niets uit, voor beide partijen is dit vervelend.
hier in noord holland heb je meerdere goeie opel dealers, wordt er altijd prima geholpen.mocht je een nieuwe willen bestellen, kan ik je cremers in schagen zeer aanbevelen.
20 juni 2012 om 16:28 #18037426Zijn er al nieuwe ontwikkelingen ..?
20 juni 2012 om 19:38 #18037427Nee helaas nog weinig nieuws te melden! Ik heb een aangetekende brief naar directie Opel Nl gestuurd en wacht nu de reactie even af, volgens de klantenservice kan ik morgen of donderdag antwoord verwachten. Ik ben van plan vrijdagmiddag een bezoekje te gaan brengen aan het kantoor in Breda, de klantenservice zit in Madrid dus dus daar langsgaan is lastiger…….. Als er nieuws is laat ik het meteen hier weten.
20 juni 2012 om 20:20 #18037428ik hoop oook dat je een aangetekende brief aan je dealer hebt gestuurd waarin je “officieel” hem in gebreke stelt.
20 juni 2012 om 20:41 #18037429Ik denk inderdaad dat Opel NL hier niet veel mee kan, Je zou je pijlen moeten richten op de Dealer……..
Het enige wat Opel NL kan doen is bemiddelen.21 juni 2012 om 17:02 #18037430Van bemiddelen hadden ze in mijn geval met een kapotte steekaskeerring (in de garantie) ook nog nooit van gehoord.(De ratten).
Wat is dat toch met die dealers van tegenwoordig,ze doen vriendelijk zolang je maar interesse toont in een nieuwe of goede gebruikte auto,maar zodra je de deur uit bent na betaling dan wordt het ineens allemaal anders.
Ik kom ook al niet meer bij de dealer in mijn woonplaats,zijn echte amateurs daar..
Hoop voor je dat ze het netjes oplossen iig..
21 juni 2012 om 17:27 #18037431Ff een vraagje, de parkeersensoren zijn toch altijd zonder grafisch display?? Ik heb de uitgebreidste opties genomen op mijn Astra maar heb toch echt alleen maar een geluidssignaal van de sensoren. Heb ook nog in mn boordcomputer gekeken maar hier kan ik de sensoren alleen aan en uit zetten??
22 juni 2012 om 14:14 #18037432Bij de optie die ik had genomen via het sport+ pakket staat duidelijk incl grafisch info display (versie 2012). Volgens Opel nl dien je dus segmenten in beeld te krijgen via het info display. Maar de sensoren die ik nu heb zijn een los systeem dat geen communicatie met de auto heeft, en wat je ook alleen uit kan zetten door de stekker in de kofferbak eruit te trekkken.
22 juni 2012 om 14:17 #18037433Ik heb overigens net een brief ontvangen van de (uit naam) algemeen directeur van Opel nl dat mijn zaak nu bij het management van de klantenservice in behandeling is. In de brief staat verder dat hij op de hoogte wil worden gehouden over de uitkomst, hopelijk resulteert dit in wat druk op de dealer om toch een fatsoenlijke oplossing te gaan kiezen……….
22 juni 2012 om 14:23 #18037434Dat is wel netjes van Opel NL, toch?
Nu nog hopen op een nette uitkomst.22 juni 2012 om 14:29 #18037435Is inderdaad netjes, goede reactie met verwijzing naar de inhoud van mijn brief. Het lijkt erop dat hij in ieder geval gelezen is, nu idd hopen dat er een goede uitkomst volgt.
22 juni 2012 om 14:30 #18037436Ja, soms krijg je zo’n algemene brief waar uit niet blijkt dat ze je brief ook maar gezien hebben.
Dus ik vind dit inderdaad goede service van Opel.22 juni 2012 om 14:39 #18037437Kijk, das al iets! Ik las hier ergens dat Opel NL weinig voor je kan doen, maar mag toch hopen dat zij wel inspraak hebben op, of kunnen oordelen over het service- en kwaliteitsniveau van de dealers. Het is uiteindelijk toch hún naam die gebruikt wordt!
22 juni 2012 om 16:37 #18037438Wat een verhaal hee.. echt kut! en echt jammer dat je hem niet gewoon meteen geweigerd hebt wegens niet geleverd wat je besteld had. Dan had je dealer kunnen fluiten naar je en was je er klaar mee…
Ik hoop dat iedereen hier van dit verhaal leert en NOOIT meer iets bij een garage meeneemt wat niet volgens afspraak is! niet gaan schipperen om hun het leven beter te maken!
dealers, autoverkopers, garages.. Ze zijn er maar voor 1 reden! zodat ZIJ rijker worden! echt niet om jou het leven beter te maken! ;)Wat is dat toch met die dealers van tegenwoordig
tegenwoordig?? Ik heb het nog nooit anders meegemaakt. bij VW, opel, volvo, geen verschil..
dealers zijn gewoon nog grotere graaiers als de eerste de beste garage, want ze hebben veel meer kosten. Is toch supersimpel…10 juli 2012 om 21:41 #18037439En toen bleef het stil, ik ben benieuwd hoe het afgelopen is.
11 juli 2012 om 07:36 #18037440Helaas nog weinig nieuws te melden, na eerste snelle reactie Opel nl nu al een tijdje stil. Ondertussen de zaak ook maar bij de geschillencommissie aangemeld. Als er nieuws is laat ik het weten.
12 juli 2012 om 07:34 #18037441Lijkt erop dat ze de zaak proberen te rekken, blijf er op hameren dat je meteen de dealer op de gebreken aan hebt gesproken en dat de vertraging dus niet aan jou ligt
10 augustus 2012 om 06:56 #18037442Update: Reactie Opel NL redelijk teleurstellend, ze kunnen zich vinden in de gekozen oplossing door de dealer…………
As maandag komt er een externe specialist die namens de geschillencommissie de zaak moet bekijken.10 augustus 2012 om 07:30 #18037443Hmm… ben benieuwd, succes ermee. Duurt wel erg lang inmiddels!
10 augustus 2012 om 08:35 #18037444@Domes wrote:
Update: Reactie Opel NL redelijk teleurstellend, ze kunnen zich vinden in de gekozen oplossing door de dealer…………
As maandag komt er een externe specialist die namens de geschillencommissie de zaak moet bekijken.Ik had meteen de rechtsbijstand (mits je die hebt natuurlijk) ingeschakeld. Het loopt nu al weer een tijd, en nog niets bereikt. Erg lullig voor je. Waarschijnlijk ging de aankoop wel gesmeerd, stelletje ratten zijn het.
13 augustus 2012 om 12:28 #18037445Vandaag expertise geweest vanuit de geschillencommissie voertuigen. Uit hun onderzoek blijkt in tegenstelling tot wat dealer en Opel Nl beweren dat origineel gewoon achteraf kan worden ingebouwd. Dit zelfs zonder softwareupdate, hangt uiteraard een prijskaartje aan. Is nogal wat duurder dan direct af fabriek. Expert gaat rapport opmaken en dan is het afwachten wat de juristen erover te zeggen hebben…………
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.