Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra sport 2012 niet conform koopcontract geleverd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 juni 2012 om 11:15 #17249621
Eind feb 2012 een Astra sport (GT) besteld met o.a.:
1.6 Turbo motor
Navigatie EU
Adaptive verlichting (AFL)
Bi color 19” velgen
Sport+ pakket (Navigatie bnlx, park pilot achter incl grafisch info display)Bij aflevering bleek sport+ pakket niet besteld door dealer, maar de park pilot kon makkelijk acheraf worden ingebouwd. Alle kabels zouden aanwezig zijn en enkel de sensoren moesten geplaatst worden. Uiteindelijk deze oplossing geaccepteerd en twee weken later werd de park pilot ingebouwd. De dealer had echter niet de originele park pilot ingebouwd, maar een universeel doe het zelf pakketje!! Nu zijn we in discussie met opel nl en de dealer, maar dat schiet nog niet erg op! De dealer wil vooral aangeven dat zijn alternatief overeenkomt met het origineel. Wie heeft dezelfde pilot of kan mij vertellen wat de exacte inhoud is (park pilot achter UD7 incl grafisch info display)? Alvast bedankt voor jullie hulp
15 juni 2012 om 11:30 #18037398De dealer moet het oplossen.
Hij heeft dat gedaan door een park pilot van een ander merk in te bouwen, dit is niet naar jouw wens.
Trouwens met een universeel setje hoeft niets mis te zijn!
Dan zal je hem schriftelijk aansprakelijk / in gebreke moeten stellen.Ik ga er dan even vanuit dat de dealer versie wel werkt met het aanwezige grafisch info display.
Daarnaast ga ik dan even vanuit dat dat display al wel hebt, aangezien je ook Navigatie EU hebt.15 juni 2012 om 11:53 #18037399Nee het universeel systeem communiceert niet met de auto, er is een los speakertje naast mijn hoedenplank geplaatst. De sensoren steken ongveer 5 mm uit de bumper en zijn ook te hoog geplaatst, ik heb het getest maar het werkt niet naar behoren. Heb idd dealer schriftelijk in gebreke gesteld. De discussie gaat vooral ook om de inhoud van het display wat zou daar normaal op moeten verschijnen?
15 juni 2012 om 12:13 #18037400Spul niet geleverd volgens de voorwaarden en de dealer is ook nog eens aan het prutsen met een immitatie setje enz, wat dacht je van de auto terug te brengen en je geld terug te krijgen, want je hoeft natuurlijk niet accoord te gaan met een beun oplossing.
Mark
15 juni 2012 om 12:20 #18037401Waarschijnljik was dit een goedkopere oplossing als orgineel inbouw odmat hiervoor zover ik weet ook geen voorbereiding is. Ik zou naar de dealer gaan sleutels afgeven. En vriendelijk verzoeken het orgineel af fabriek systeem te plaatsen of anders koop ontbinden en geld terug vragen.
Dealer is trouwens verplicht om zijn koopovereenkomst na te komen. Dus als er straat dat het Sport+ pakket erop moet zitten. Is een aftermarket nogsteeds geen Sport+ pakket.
15 juni 2012 om 12:24 #18037402Zou ook mijn voorkeur hebben: het koopcontract laten ontbinden en dan bij een andere dealer nogmaals het juiste bestellen (eventueel met korting voor het ongemak via Opel Nederland).
15 juni 2012 om 12:51 #18037403en als dat niet helpt, kun je altijd nog zeggen dat je de tv erbij haalt.
zijn ze ook niet zo blij mee als je dat doet.
maar ik zou hetzelfde doen als RISL al zei.
ga je naar de dealer voor een nieuwe auto, en dan word je bedonderd.
vind dit heel slecht van de dealers tegenwoordig, je word gewoon genaaid voor een hele hoop geld.groeten.
15 juni 2012 om 12:54 #18037404Inderdaad, programma’s als Radar ofzo hebben toch wel behoorlijke invloed.
En inderdaad, er zijn nog maar weinig dealers die echte service bieden….het is ook de reden dat ik per sé bij één garage een auto wilde kopen (en daardoor rijd ik dus ook geen Opel meer).Veel succes in ieder geval.
15 juni 2012 om 13:19 #18037405@RISL wrote:
Inderdaad, programma’s als Radar ofzo hebben toch wel behoorlijke invloed.
En inderdaad, er zijn nog maar weinig dealers die echte service bieden….het is ook de reden dat ik per sé bij één garage een auto wilde kopen (en daardoor rijd ik dus ook geen Opel meer).Veel succes in ieder geval.
Zelfde hier! Tot het laatste schroefje kwam bij de opel dealer hier in Assen weg, jongens van het magazijn kenden me bij voornaam en wisten me te wonen. toen ik wat ouder werd een auto gekocht voor genoeg geld en zonder afdingen maar binnen de garantie periode al gezeik en extreem hoog olie verbruik. Kreeg ik de schuld dat ik de boel zat te flessen en gingen ze zonder overleg alles sealen en vast schroeven/boren/lijmen en ik moest hem maar kapot rijden (1 maand voor verloop van 1 garantie termijn) …
Nog in overleg een andere hagel nieuwe auto bij hun te kopen maar kreeg ik nog maar 35% van de aankoop waarde van de probleem auto terug na 1 jaar.
Rij nu zakelijk nog opel omdat ik geen keuze had bij indiensttreding, maar de volgende lease word zeker geen opel, net als dat ik prive ook al 2 jaar geen opel meer rijd!
Wat hier al eerder is gezegd ben ik volkomen mee eens: Auto terug brengen, sleutels inleveren en maak van hun probleem zeker niet het jouwe! Zei maken een fout en ik zou dat absoluut niet pikken!
15 juni 2012 om 13:40 #18037406Ik wil ook gewoon de auto die ik heb besteld, maar tussen gelijk hebben en krijgen zit een groot verschil! Is echt een schande dat een merkdealer overgaat tot imitatie spul inbouwen op een gloednieuwe auto. Maar om het koopcontract te ontbinden en/of nakoming van de overeenkomst af te dwingen moet er dan een uitspraak van een derde partij zijn. Hij is zeker niet van plan om zo maar op te geven. Maar ook bij opel nl is het blijkbaar lastig om de specificaties van de park pilot (incl grafisch display) te vinden.
15 juni 2012 om 13:41 #18037407En de Geschillencommissie, kan die niets voor je betekenen?
Opel Nederland…tja, ze zijn niet zo snel, dat klopt.15 juni 2012 om 13:45 #18037408Schriftelijk in gebreke stellen en aankoop ontbinden, een aftermarkt is niet comform de afspraken die jij zwart op wit hebt staan.
Gehele aanschaf bedrag dus terug vragen en bij een andere dealer je auto bestellen met de opties die je erop wilt hebben.Naar mijn weten is de dealer aansprakelijk hiervoor, omdat je daar de aanschaf hebt gedaan.
Je kan echter Opel nederland hier wel van op de hoogte brengen zodat die de dealer op zijn beunhaas praktijken kan aanspreken.15 juni 2012 om 13:48 #18037409En inderdaad rechtshulp, geschillencomissie en gewoon voor het gerecht slepen desnoods.
15 juni 2012 om 19:01 #18037410Het is misschien niet zo slim geweest om in eerste instantie akkoord te gaan met het achteraf inbouwen van de parkeersensoren je had het beter gelijk Niet willen accepteren en het contract direct laten ontbinden en een ergens anders een nieuwe bestellen.
16 juni 2012 om 11:19 #18037411Ik vermoed dat de dealer er niet bijgezegd heeft dat ze een beun aftermarket kitje zouden plaatsen en de sensoren niet als origineel op de originele plek zouden zitten enz enz, ik denk dat hem verteld is ‘ach dat bouwen we nadehand wel even voor u in dat sport+ pakket’
Helaas is het zo dat ik al veel slechte opel dealers heb meegemaakt :thumbdown , opel Nederland zou daar eens wat strenger op moeten controlleren.
16 juni 2012 om 13:13 #18037412Nee klopt originele park pilot zou worden gemonteerd! Hetgeen hij heeft geplaatst is echt het goedkoopste wat je zo ongeveer kan vinden, en dat is ook te zien en te merken. Heb nu een brief naar directie opel nl gestuurd, van de week reactie (ben benieuwd) wat zij van deze zaak vinden.
16 juni 2012 om 20:45 #18037413Rij je al met de wagen ?
Ik had hem namelijk laten staan en geen meter mee gereden.
17 juni 2012 om 17:22 #18037414@stefanDTI wrote:
Het is misschien niet zo slim geweest om in eerste instantie akkoord te gaan met het achteraf inbouwen van de parkeersensoren je had het beter gelijk Niet willen accepteren en het contract direct laten ontbinden en een ergens anders een nieuwe bestellen.
Klopt helemaal, zonder akkoord van de koper word er niks ingebouwd. Is wel gebeurd, dus weinig poot om te staan.
17 juni 2012 om 17:25 #18037415Ik neem aan dat de koper akkoord is gegaan in de veronderstelling dat het hierbij ging om de bestelde Sport+ pakket (Navigatie bnlx, park pilot achter incl grafisch info display), en niet een aftermarket ding wat van veel mindere kwaliteit is.
De opel dealer is in gebreke gebleven omdat hij niet de bestelde kwaliteit installeert als hij dit niet vooraf heeft vermeld aan de koper met het daarbij eerlijk vermelden dat het van mindere kwaliteit is ;)18 juni 2012 om 08:06 #18037416Heb nooit akkoord gegeven voor inbouwen van alternatief, het koopcontract zou worden nagekomen dat is het enige dat op papier staat en overeengekomen is. Dus helaas is er hier dus wel iets ingebouwd zonder akkoord!
Het is overigens zo dat je de verkoper altijd de gelegenheid moet bieden een fout op te lossen, dus koopcontract zomaar ontbinden zit er niet in.18 juni 2012 om 10:29 #18037417Aankoop zsm ontbinden… heb je 6 maanden voor dus tot augustus, dit schriftelijk en/of via mail aangeven bij de Dealert.
Deze moet ook akkoord gaan… het gaat erom dat je deze optie ruim van te voren hebt aangegeven.Dreigen met Bovag en rechtsbijstand kan helpen… maar schroom niet om het dan ook daadwerkelijk in te zetten.
Persoonlijk contact vermijden, en rechtsbijstand alvast op de hoogte stellen… Zorg ervoor dat er mailcontact komt tussen jou en de Dealer.
Reacties volgen zich sneller achter elkaar op, zonder dat je je hoeft op te winden in de zaak of aan de foon.Alle mails die je ontvangt doorsturen naar je Rechtsbijstand… mails die je gaat versturen met een BCC naar de Rechtsbijstand.
Doe dit wel met een BCC, deze krijgt de Dealert niet te zien. En een CC naar jezelf zodat de Dealer ziet dat je alle mails Documenteerd.
Geen nieuwe mails maken, maar constant de mails Replyen… de Dealert zal zelf hier en daar een nieuwe mail sturen.
Dit zal ook opvallen bij je Rechtsbijstand.Blijf in je mails correct, en houd je aan de feiten… laat je niet verleiden tot scheld-mails. Denk eraan, je stuurt ze ook door naar je Rechtsbijstand :angel
============
Ieder dealer maakt fouten… het is maar net tot hoever men er ook van leert.
============Autohaas VW Dealer te Apeldoorn maakte ook ‘n lullig foutje…
Verkocht een nieuwe Golf 5-deurs GTi met alle opties… auto binnen, belt klant… klant loopt naar de auto en zegt: Deze is niet voor mij en loopt weer weg…. Er stond een 3-deurs :sleeping18 juni 2012 om 10:57 #18037418Rob-epe heeft gelijk jij hebt deze optie ruim van te voren aangegeven en deze hebben hun niet geleverd..dat is fout 1 en hiervoor heb jij ze de kans gegeven om deze te hersellen namelijk door deze optie achteraf in te bouwen met orginele onderdelen en niet met aftermarket onderdelen.
Dat de dealer deze aftermarket onderdelen gebruikt is echter al fout 2 en geeft jou het recht dit contract te ontbinden.Dus gewoon de procedure die Rob-Epe heeft aangegeven volgen en inderdaad schroom niet om gebruik te maken van je rechts bijstand het laat je alleen maar sterker in je schoenen staan wat je contract betreft.
18 juni 2012 om 17:25 #18037419Contract ontbinden daar moet je niet in geloven… als je denkt dat ze een nieuwe gaan bestellen dan ben je goed mis. vermindering in prijs kan je krijgen.
Maar voor de rest is het niet relevant.18 juni 2012 om 18:21 #18037420als je geld vermindering krijgt.. laat je niet met een lullig bedrag afschepen.. bedenk even wat ze verprutst hebben.. bumper.. hoedenplank.. en wat dan nog meer.. zijn dure dingen om te laten herstellen :ass
maar allemaal leuk dat opel nederland… wat moeten ze in duitsland wel niet denken dan? de verkopen gaan al niet zo goed bij opel,en als je dan al van die zwakzinnige garages heb en opel nederland die nog langzamer zijn dan groeiend gras.. ik weet het niet maaar het lijkt wel of ze hele andere dingen doen dn alleen auto’s verkopen en toch wel geld zat hebben..
18 juni 2012 om 18:28 #18037421En zo moeilijk is het niet, lijkt me, gewoon de juiste vinkjes aan in het computerprogramma en klaar.
Ben benieuwd wat de uitkomst gaat zijn.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.