Astra lijkt vermogen te verliezen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra lijkt vermogen te verliezen

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242763
    GooneyBird
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 February 2010

      Mijn ’98 Astra (G X16XEL) lijkt wat vermogen te zijn kwijtgeraakt ergens. Wie helpt mij zoeken? ;)

      Na een grote beurt lijkt (gevoelsmatig) alsof mijn auto wat minder koppel heeft. Hij rijdt verder goed, loopt soepeltjes en rustig stationair, en pakt overal goed op. Maar het lijkt alsof zeker onderin wat koppel weg is. Eerst kon ik probleemloos invoegen in 4 of 5, afhankelijk van de snelheid, en nu moet dat volgas in 4, anders kom ik niet op tijd op snelheid om veilig te kunnen invoegen. In z’n 5 lijkt de auto helemaal wat dood te vallen, totdat de motor zo rond de 3000 rpm zit, wanneer de auto weer wat gaat trekken en wat vermogen krijgt.

      De auto is motorisch helemaal standaard, en heeft recent een grote beurt gehad waarbij alle gebruikelijke dingen vervangen zijn. De begrenzer in de luchtbox heb ik er zo’n 2 jaar geleden uit gehaald, waarna de auto wat lekkerder ging lopen en wat beter trok.

      Nogmaals, de auto loopt verder goed. Hij houdt niet merkbaar in, is niet schokkerig, en er komen geen rare motorlampjes of zo op enig moment. Alleen lijkt mijn 16V een beetje op een oude 8V als het op trekkracht aankomt.

      #17934052
      GSI Racer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 June 2009

        brandstoffilter ook vervangen?
        juiste bougies gemonteerd?

        #17934050
        corsaagsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Distributieriem ook vervangen?

          #17934049
          GooneyBird
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 February 2010

            Brandstoffilter is vervangen, bougies zijn vervangen maar door welk type weet ik niet. Zou ik als het droog is eens moeten kijken. De distributieriem is 2 jaar en 20.000 km geleden en was nu dus nog niet aan de beurt. Over 2 jaar pas.

            #17934048
            GSI Racer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 June 2009

              brandstoffilter ook op de juiste manier gemonteerd?
              staat een stroomrichting op namelijk.

              bougies zou ik ff controleren of het de juiste zijn

              #17934047
              Juffer1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 July 2006

                Als je het zeker wil weten : als zondag hebben we in Amersfoort met de Astra club een dyno meeting waarbij je de Astra op de rollerbank kan zetten ;)

                #17934053
                GooneyBird
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 February 2010

                  Brandstoffilter zit goed, bougies heb ik nog niet naar gekeken. Ik heb de auto van het weekend aan de computer gehangen, en zag dat de Throttle Position Sensor nooit verder dan 99% komt. Lijkt mij op zich geen halszaak, maar zou het gerelateerd kunnen zijn?

                  @Juffer: Klinkt HEEL erg cool! Als het mag zou ik graag met de Astra en m’n vriendin met haar Tigra langs willen komen. Is er een bepaalde afspraak voor wat betreft vergoedingen? En waar is het ergens?

                  #17934051
                  GSI Racer
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 June 2009

                    die sensor zal het probleem niet zijn lijkt me.
                    die 1% zul je niet gaan merken hoor.

                    kijk de bougies maar ff na nog ;)

                    #17934046
                    Juffer1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 July 2006

                      Gooney, ik stuur je even een PB

                      #17934054
                      GooneyBird
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 February 2010

                        Beetje laat, maar; bougies waren het goede type (volgens het Haynes boek). Zagen er ook nog mooi uit, wat logisch is aangezien ze nog vrij nieuw zijn… Raar genoeg lijkt het met het koudere weer wel weer wat beter te gaan. (Of ik wen er aan, dat kan natuurlijk ook)

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.