Astra k – Welcome lights veranderd

Forumindex Forums Modellen Astra Astra k – Welcome lights veranderd

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18548932
    Wessel Wouters
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 December 2023

      Hey hey

      ik ben hier vrij nieuw. Dus laat me starten met me voor te stellen. Ik ben sinds enkele weken trotse bezitter van een Opel Astra k – 1.4 turbo (150 pk) – 2019. Ik rij er graag mee rond maar zit ook met wat vragen waar ik via de garage geen antwoord op krijg.

      Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en zoek naar informatie.

      Graag even schetsen.

      Sinds kort ben ik in het bezit van een (tweedehands bij officiële garage aangekocht) Opel Astra K met matrix lichten. Bouwjaar 2019. Na twee weken kreeg ik op het dashboard een storing hoogteregeling en afl.
      Bij binnenbrengen gaf de garage aan dat er een nieuwe rechterkoplamp moest besteld worden. Eens aangekomen gaf de garage aan dat de nieuwe koplamp foutmeldingen gaf.

      Uit voorzorg om zeker te zijn dat er een nieuwe koplamp werd gestoken markeerde ik met een stift de bovenste stikker. Bij nazicht blijkt dat de markering op beide lampen nog aanwezig is. Wat in mijn inziens wil zeggen dat er niets vervangen is. Zij beweren echter van wel…

      Op zich geen probleem want de foutmelding is weg en de lam ‘werkt’. Echter is nu ook het gedrag van de lampen veranderd. In het begin maakte de koplamp een soort van lichtshow begroeting. Bij 1 lamp deed die dat sowieso niet. Wat ik al bijzonder vond maar dacht ja dat is omdat die kapot is… Bij de andere wel. Nu flikkert enkel aan de zijkant een lampje en doet de auto de show bij beide niet.

      Nu is het mij niet echt om die show te doen. Dat is maar een hebbe dingetje maar wel om het feit dat ik wil weten wat er veranderd is. En of de lamp wel naar behoren werkt zo…

      Immers bij navraag krijg in de garage krijg ik geen eenduidig antwoord of dit normaal is en/of dit door de vervanging komt al dan niet door bv. een software-update. Ik kan me voorstellen dat ze zaken gewoon hebben uitgeschakeld om geen foutmeldingen meer te krijgen maar dat zou ik dus minder leuk vinden…

      Eigenlijk ben ik dus gewoon op zoek naar duidelijkheid en transparante antwoorden omdat ik graag met een volledig in orde auto rond rijdt. Zeker als je weet dat het een recente jonge gekochte tweedehands auto is bij een officiële garage. En de opel garage waar ik nu ga het gevoel geeft dat ze vooral niet te veel werk aan mijn auto willen hebben.

      Ik wil vooral zeker zijn dat alles effectief goed werkt.

      Een voorbeeld van de begroeting waar ik het over heb is hier te vinden: https://youtu.be/qX5wpDcCgO4

      Een voorbeeld van mijn begroeting kan ik nergens terugvinden dus misschien dat ik dit nog op YouTube plaats zodat ik het hier nog kan posten.

      Alle info welkom. Is het dus normaal en komt dat door een software update? Of is er meer aan de hand?

      groeten

      Wessel

      #18549027
      Riesje69
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 March 2012

        Hoi Wessel,

        ik vermoed alleen een update.

        Mijne geeft nog wel een showtje maar is korter/anders. Hij start op, lampen worden feller en knippert nog een paar keer. Daar bedoel ik mee de ledjes die onderin de unit zitten.

        Er zat bij mij ook een storing in. Update gehad en geen last meer gehad. Mocht dit wel gebeuren zou ik een nieuwe unit krijgen. (Juli 2020)

        Ps. Die units zijn echt duur. Meen 1350 per stuk.

        Gr. Ries.

        #18549031
        Wessel Wouters
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 December 2023

          Ah kijk, dat was het antwoord dat ik zocht. Ik vond het al zo vreemd. Alles werkte maar de opstart was verschillend.

          Wat jij beschrijft is exact hoe ze nu werken. Dank voor je antwoord.

          Ze zullen een update hebben gehad inderdaad.

          Groeten

          Wessel

          #18549236
          AstraTh
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 March 2019

            En is het nu oke of nog niet?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.