Astra K nieuwe bougies na 18.000km

Forumindex Forums Modellen Astra Astra K nieuwe bougies na 18.000km

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18476684
    TCTC
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 July 2011

      Hallo,

      Ik heb een Astra Sports Tourer 1.4. Gisteren draaide de motor niet vlot meer en kon ik nog net de garage bereiken. De oorzaak bleken de bougies te zijn. De bougies werden reeds vervangen op 60.000 KM en nu dus weer op 78.000 KM. Dat is dus maar 18.000 KM. Is dat niet heel weinig qua levensduur ? Bougies moeten toch 50.000 KM meegaan ?

      Mvg

      #18476795
      opel-mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2011

        iridium bougies zouden bij 60.000 km vervangen moeten worden uit voorzorg, er zijn zelfs claims dat ze 100.000km mee gaan, dus ja na slechts 18.000 km vervangen is vreemd, zeker gezien de hoge prijs die ze rekenen voor deze bougies

        #18476834
        the-duke
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 August 2007

          Hadden (en hebben) ze wel de juiste gemonteerd ? Ze waren wel duidelijk kapot als na de vervanging (mits verder niks veranderd) de problemen weg waren.
          Weet niet of het bij de dealer gedaan is, maar dan zou je daar wel vanuit mogen gaan.

          Gr,
          The Duke

          #18476979
          TCTC
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 July 2011

            De eerste vervanging van de bougies gebeurde bij de 4 jaar beurt op 60.000 km. Het is een officiële Opel Dealer, alles gebeurt er volgens het boekje. Maar de nieuwe bougies gaven na 18.000 km de geest. Met een Astra K is het altijd een beetje je hart vasthouden. Daarom heb ik ook de extended warranty genomen. Die heb ik intussen al terugverdiend (oa centraal LCD display ook al de geest gegeven). Gelukkig was ik nu in de buurt van een andere Opel dealer en kon ik daar nog binnenbollen. Mijn vaste dealer zit op 50km en dat haalde ik zeker niet meer met deze bougies.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.