Astra K CNG problemem

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Astra K CNG problemem

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363667
    Johnny_CNG
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 February 2019

      Hallo,

      Afgelopen week ben ik mijn nieuwe Astra K Sport Tourer CNG gaan halen bij de dealer.

      5 minuten van de dealer vandaan, hoorde ik een 4 á 5 seconden lang een ratelend geluid onder de achterbank, waarschijnlijk bij de CNG tanks.

      Onder het rijden gebeurt het nu, dat de wagen stopt met het rijden op CNG en verder gaat rijden op benzine zonder dat daar aanleiding voor is.

      Het opnieuw selecteren van de CNG geeft als resultaat “Brandstof niet beschikbaar” .

      Ook brand het oranje motorlampje, wat ze bij de Opel garage niet zo indrukwekkend vinden.

      Na een bezoek bij de garage en de wagen te hebben uitgelezen, vertellen ze mij dat er een software-aanpassing doorgevoerd dient te worden maar de software hebben ze niet en een levertijd kunnen ze me ook niet geven.

      Nu ben ik verplicht om op benzine verder te rijden(13 liter tankinhoud) totdat Opel ooit eens een software aanpassing kan doen?

      Zelf heb ik de foutcode eens uitgelezen met de volgende 2 fouten:

      P120F  $07EE

      P06EC $07E8

      Heeft iemand enig idee hoe ik hier verder mee kan gaan of moet men gewoon rustig afwachten totdat Opel andere software heeft geschreven?

      Zijn er meer mensen die dit probleem hebben en hoe is jullie probleem opgelost?

       

      Bij voorbaat dank.

       

       

      #18364042
      Johnny_CNG
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 February 2019

        Probleem komt alleen voor bij koud weer, bij de huidige temperaturen heb ik geen last van de problemen.

        Het blijkt een bekend probleem te zijn waarvoor Opel nieuwe software aan het schrijven is, zo is mij verteld.

        Dit ter info.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.