Astra K 12v kabel dascam wegwerken

Forumindex Forums Modellen Astra Astra K 12v kabel dascam wegwerken

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18343799
    Vierwieler
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 February 2017

      Hoi,

      Is het bij de Astra K mogelijk om 12V af te tappen vanuit de afdekkap in het plafond (bij de binnenspiegel)? Achter die afdekkap zit immers de binnenverlichting dus 12V. Het is voor een dashcam. Het moet zonder hak- en breekwerk kunnen ivm leaseauto.

      #18343832
      Astra_DLS
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2008

        Ik heb bij mijn auto de 12v vanaf de usb bij de achterbank gepakt.
        Andere optie is om een extra zekering te steken en daar op aan te sluiten. Heb je van die speciale houders voor waarbij je een lege zekering kan gebruiken.

        .
        Met mijn 1+3T via Tapatalk

        #18343839
        Ed13
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2016

          Ik denk niet dat dit de bedoeling van @vierwieler is om van je USB van de achterbank helemaal naar je voorruit te laten gaan met een snoertje, volgens mij moet dat wel lukken vanuit het plafond om daar een aansluiting te maken zonder hak en breekwerk de kap kan je er toch uitlichten en snoertje er langs uit laten komen.

          #18343856
          Vierwieler
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 February 2017

            Inderdaad wat @Ed13 zegt, daar ben ik benieuwd naar.
            P.s. ik schreef 12v maar moet misschien 5v zijn.

            #18343867
            Ed13
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 November 2016

              Dat is toch ook op te in die ruimte kan ook 5 v creëren doormiddel van een aansteker aansluiting.

              #18343911
              Astra_DLS
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 March 2008

                [quote quote=18343839]Ik denk niet dat dit de bedoeling van @vierwieler is om van je USB van de achterbank helemaal naar je voorruit te laten gaan met een snoertje, volgens mij moet dat wel lukken vanuit het plafond om daar een aansluiting te maken zonder hak en breekwerk de kap kan je er toch uitlichten en snoertje er langs uit laten komen.

                [/quote]

                Die snap ik. Ik ben er zelf ook mee bezig geweest en heb uiteindelijk hiervoor gekozen. Geen aanpassingen en de USB’s op de achterbank zijn niet nodig. Dikke USB kabel besteld en opgelost. Vanaf de middentunnel de kabel netjes weggewerkt om dit onzichtbaar te maken. Je ziet er niets van, zonder aanpassingen te maken aan de auto.

                #18343924
                Ed13
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 November 2016

                  @astra_dis Hoe heb je die kabel dan in de buurt van de spiegel gekregen een beetje uit het zicht ?

                  #18343995
                  Astra_DLS
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 March 2008

                    Via de passagiers kant. Via de tunnel achter het dashboard kastje langs de raamstijl en via de plafondbekleding naar de camera.

                    Je ziet alleen het stukje van de hemel naar de camera toe.

                    .
                    Met mijn 1+3T via Tapatalk

                    #18433431
                    Delaporte1965
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 December 2017

                      @ Astra DLS:  ook dat laatste stukje kabel kan je wegwerken door de 2 helften van de kap achter de spiegel naar links en rechts, evenwijdig aan het raam !!, te verwijderen .Voorzichtig ivm de camera’s…  Dan maak je een kleine uitsparing in de kap en zie he helemaal geen kabels meer.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.