Astra K 1.4 Turbo premium benzine?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra K 1.4 Turbo premium benzine?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370606
    Sw0pDiller
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 June 2017

      Ik tank sinds kort in mijn astra 1.4t enkel nog ron 98 benzine (dus superplus of esso synergy+) en het kan zijn dat het tussen men oren zit maar de auto rijd er fijner op. Voorheen hield de auto nog wel eens in bij een beetje doortrekken bij invoegen op de snelweg ofzo (twee keer gemeld bij dealer maar die gooien enkel een motorreiniger in de tank leeg). Met ron 98 lijkt de motor soepeler, sterker en dat inhouden is verleden tijd (dat was het ook steeds na dat flesje motorreiniger). In het boekje staat duidelijk dat de auto ontworpen is voor ron 95 benzine en dat hij ook loopt op ron 98 en 91. In veel gevallen zijn de motor specificaties juist vastgelegt op basis van ron 98 benzine maar dat lijkt bij de astra niet het geval.

      Nog meer mensen met goede ervaringen bij ron 98 benzine? Bij ons in het dorp verkoopt de esso de synergy+ 98 benzine voor 1 ct goedkoper dan euro 95e10 dus zou wel gek zijn om de e10 rommel erin te gooien als de super goedkoper is. :smiley-car:

      #18370607
      opel-mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2011

        Duits onderzoek heeft aangetoond dat de E10 zooi wel tot 14% minder vermogen kan geven.

        #18370660
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Tsja als je Super+ / RON98 kan tanken voor een prijs die goedkoper is als E10, dan zou ik dat gewoon doen.

          Maar voor de rest zal je het echt niet merken op een standaard auto bij normaal gebruik.

          Dat E10 minder vermogen geeft, daar geloof ik ook niet in op een standaard auto.

          Daarnaast merk ik ook geen verschil in verbruik tussen 95-E5 en 95-E10.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.