Astra J subwoofer plaatsen DVD800 (Pioneer TS-WX77A actief)

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J subwoofer plaatsen DVD800 (Pioneer TS-WX77A actief)

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270902
    Dillenvd
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 October 2010

      Hallo allemaal,

      Ik heb een Astra J bj 2010 en heb mijn subwoofer overgehouden nadat ik deze uit mijn Astra H GTC gehaald heb.
      Ik vind het zonde om deze te verkopen of op zolder te laten liggen en wil hem graag terug plaatsen en wel in de J.

      De woofer is actief en heeft in de GTC achter een Zendai V41 radio aangesloten gezeten met tulp signaalkabels, dit zal
      echter niet meer gaan werken omdat ik nu een DVD800 heb zonder aparte SUB uitgang heb ik gelezen (?).

      Bij de woofer was ook een set bekabeling geleverd waarmee je het signaal niet via de radio pakt maar via de achter speakers van de auto.
      De subwoofer is te regelen middels een regelaar die je bij je middenconsole plaatst, of in ieder geval ergens waar je gemakkelijk bij kunt!

      Dit is de subwoofer waar het om gaat, op deze foto is hij geplaatst in mijn GTC:

      Mijn vragen over het plaatsen/aansluiten:
      – Hoe ga ik de voeding naar achteren leggen? Bij de GTC zat een rubber dopje achter het dashboard naar de motorruimte toe waar ik hem doorheen kon voeren.
      Of kan ik ook (een schone) 12V voeding van achter pakken?
      – Hoe kan ik het beste met de signaalkabels bij de achter speakers terecht komen? Het lijkt me dat dit achter/onder de zijpanelen is en dan door de kabeldoorvoer van de deur?

      Iemand hier ervaring mee? Ik hoor er graag wat informatie of tips over!
      Bedankt!

      Dillenvd

      #18276815
      Dillenvd
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 October 2010

        Niemand tips?

        Sent from my iPhone using Tapatalk

        #18276816
        Dolby
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Ik zou inderdaad zoals je zelf al verteld de stroom vanaf de accu pakken dus via het dashboard naar de motorruimte toe. Dat zou gewoon moeten werken. Heb ik ook bij mijn Astra G gedaan. En werkte perfect. Ik zou wel de rubberen dop terug plaatsen. Ik had in de rubberen dop gewoon met een schroevendraaier een gat gemaakt waardoor de gele voedingskabel doorheen kon. Heb je ook geen last met eventueel vocht problemen.

          Kan je zeggen dat deze Pioneer geweldig goed klinkt voor zijn zeer platte (8cm hoog) uitvoering. Er komt echt een geweldig mooi geluid uit. Met meer dan voldoende volume. :thumb

          #18276817
          Maurice89
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 October 2009

            -offtopic Die nieuwere types koop je nu voortaan voor 240. Zou dit klinke in een g station?

            #18276818
            Dillenvd
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 October 2010

              @Dolby

              Bedankt voor je reactie. Heb hem uit de GTC gehaald dus weet hoe hij klinkt, inderdaad boven verwachting zeker gezien zijn afmetingen ;-)

              Ik had bij de GTC ook een gat in de dop gemaakt en de kabel er doorheen, prima oplossing. Helaas zie ik nu niet zo’n dop zitten.

              Hier een foto van de GTC destijds:

              Sent from my iPhone using Tapatalk

              #18276819
              Supermotard
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 April 2011

                Zit een klein gaatje onder de rubberdop (rubberdriehoek) van de kabelboom.
                Deze kan je doorprikken.

                #18276820
                Dolby
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 May 2008

                  @Dillenvd, zo had ik het ook bij mijn Astra G uitgevoerd werkte perfect. :thumb

                  @Dillenvd wrote:

                  @Dolby

                  Bedankt voor je reactie. Heb hem uit de GTC gehaald dus weet hoe hij klinkt, inderdaad boven verwachting zeker gezien zijn afmetingen ;-)

                  Ik had bij de GTC ook een gat in de dop gemaakt en de kabel er doorheen, prima oplossing. Helaas zie ik nu niet zo’n dop zitten.

                  Hier een foto van de GTC destijds:

                  Sent from my iPhone using Tapatalk

                  #18276821
                  Dolby
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 May 2008

                    Ik weet niet hoe de nieuw type klinkt maar de oude klinkt gewoon super goed voor zijn grote. Heb hem zelf ooit getest in een Astra G station en dat klonk net zo goed als ik mijn 5-deurs Astra G. :thumb

                    @Maurice89 wrote:

                    -offtopic Die nieuwere types koop je nu voortaan voor 240. Zou dit klinke in een g station?

                    #18276822
                    Dillenvd
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 October 2010

                      Alweer een tijd geleden dat er gereageerd is op dit topic.

                      Niemand ondertussen ervaring met het inbouwen van een actieve subwoofer in een Astra J?
                      Wil er graag aan beginnen maar dan zal ik waarschijnlijk geluid af moeten takken van de speakerbedrading en daarvoor moet ik in een van de achterdeuren zijn?

                      Dus als er iemand zijn inbouw-ervaring wilt delen,, erg graag!

                      Alvast dank :wors

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.