Astra J speakers/subwoofer – reservewiel of reparatieset

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J speakers/subwoofer – reservewiel of reparatieset

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272399
    Dillenvd
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 October 2010

      Beste forumleden.

      Ik rij inmiddels een goed half jaar rond in een Astra J uit 2010 echter heb ik een paar vragen;

      – Ik heb geen reservewiel of reparatieset. Wel is onder de kofferbakmat ruimte voorzien van een reparatieset maar deze heeft er nooit ingezeten
      terwijl deze in mijn bezit was. Adviseren jullie een reserve wiel (lijkt me het makkelijkste) of een reparatieset? En waar kan ik eventueel zo’n bak vandaan
      halen met de uitsparing voor een reservewiel?

      – Mijn deurspeaker aan bestuurderskant (voorkant) is al enige maanden in slechte doen, hij kraakt enorm bij lage volumes, je hoort het duidelijk. Ik heb op
      websites gekeken naar speakers ter vervanging van deze. Heeft iemand ervaring met speakers of misschien wel een aanrader?
      Daarnaast heb ik nog een Pioneer TS-WX77A liggen (komt uit mijn H GTC) en deze wil ik graag nog eens terug plaatsen in de J, ben hier namelijk
      erg over te spreken.
      Is het verstandig om de subwoofer aan te sluiten op de achterdeurspeakers of is dit makkelijker te doen d.m.v. een high/low converter?

      Ik hoor graag eenieder zijn ervaringen en/of tips! :thumb
      Dank!

      Dillenvd

      #18287782
      johanhummer9
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 May 2011

        Ik zou voor een reservewiel gaan ,waarom?

        Als je die vloeistof gebruikt gaat je band 100% kapot , die vloeistof tast het rubber aan oid ,en is bedoelt om ALLEEN naar de garage te rijden een beetje zonde dus als de band gewoon nog in prima staat is.

        Terwijl de band misschien nog gerepareerd kon worden.

        #18287783
        Dillenvd
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 October 2010

          Gewoon een reservewiel in de zin van een thuiskomer? Heb eventuele nog een winterwielen set liggen, maar denk dat die er niet in gaat passen? Zijn 17″.

          Iemand nog ideeën over het aansluiten van een subwoofer of het vervangen van de front door speakers?

          #18287784
          johanhummer9
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 May 2011

            Thuiskomer neemt uiteraard wel minder ruimte is beslag en is lichter, iig geen reperatieset

            #18287785
            jwvanyperen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 April 2008

              Dillen,

              Gewoon winterwiel erin nadat reparatiespul is je band ook met een plug niet meer te redden.

              gr Jan

              #18287786
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                @johanhummer9 wrote:

                Ik zou voor een reservewiel gaan ,waarom?

                Als je die vloeistof gebruikt gaat je band 100% kapot , die vloeistof tast het rubber aan oid ,en is bedoelt om ALLEEN naar de garage te rijden een beetje zonde dus als de band gewoon nog in prima staat is.

                Terwijl de band misschien nog gerepareerd kon worden.

                tast niet alleen banden aan.. sommige velgen ook.. van die verchromde etc.. vreet er gewoon aan

                beste als je geen thuiskomer of wat dan ook wil run-on-flat banden.. als die lek is heb je zo`n sensor op je dashboard die aangeeft dat je band lek is en kun je nog 200 a 300 km doorrijden.. dus tijd genoeg om er bij een garage een propje in te laten zetten
                kosten wel wat meer maargoed.. als je geen reservewiel of reparatie set wilt is dat de oplossing

                #18287787
                patjuhw
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 April 2014

                  met een run on flat band kan je nog Maximaal 80 km doorrijden op een lekke band bart-gsi
                  niet te min lijkt me dit ruim voldoende om langs een garage te rijden

                  #18287788
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    @patjuhw wrote:

                    met een run on flat band kan je nog Maximaal 80 km doorrijden op een lekke band bart-gsi

                    licht eraan welke band.. en vaak met zo`n sensor zit er ook een kunstofhoepel on je velg geen zodat je niet met een platte band rijdt… maar qua afstand zou best kunnen… ik heb ze ergens een keer voorbij zien komen en toen zeiden ze de afstand..

                    https://www.youtube.com/watch?v=mxHwrMh76tE” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    #18287789
                    patjuhw
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 April 2014

                      ja ik heb toen bij euromaster gekeken omdat ik in me twintop ook een reparatie setje heb zitten maar vond 180 euro voor een 1 band een beetje te veel van het goede hahahaha en daar stond bij maximaal 80km door rijden met een lekke band

                      #18287790
                      bart-gsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 July 2012

                        euromaster is gewoon duur.. net als kwik fit enzo..
                        er zijn ook merkloze bandenhallen.. ik heb mijn set hankook banden voor me vectra voor €360 all in gekocht run on flat hadden ze niet maar was wel te bestellen… maar zal niet veel meer kosten dan dat
                        de sensoren en die kunstof ring is vaak het duurste deel..

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.