Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra J speakers/subwoofer – reservewiel of reparatieset
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 juni 2015 om 10:50 #17272399
Beste forumleden.
Ik rij inmiddels een goed half jaar rond in een Astra J uit 2010 echter heb ik een paar vragen;
– Ik heb geen reservewiel of reparatieset. Wel is onder de kofferbakmat ruimte voorzien van een reparatieset maar deze heeft er nooit ingezeten
terwijl deze in mijn bezit was. Adviseren jullie een reserve wiel (lijkt me het makkelijkste) of een reparatieset? En waar kan ik eventueel zo’n bak vandaan
halen met de uitsparing voor een reservewiel?– Mijn deurspeaker aan bestuurderskant (voorkant) is al enige maanden in slechte doen, hij kraakt enorm bij lage volumes, je hoort het duidelijk. Ik heb op
websites gekeken naar speakers ter vervanging van deze. Heeft iemand ervaring met speakers of misschien wel een aanrader?
Daarnaast heb ik nog een Pioneer TS-WX77A liggen (komt uit mijn H GTC) en deze wil ik graag nog eens terug plaatsen in de J, ben hier namelijk
erg over te spreken.
Is het verstandig om de subwoofer aan te sluiten op de achterdeurspeakers of is dit makkelijker te doen d.m.v. een high/low converter?Ik hoor graag eenieder zijn ervaringen en/of tips! :thumb
Dank!Dillenvd
18 juni 2015 om 13:26 #18287782Ik zou voor een reservewiel gaan ,waarom?
Als je die vloeistof gebruikt gaat je band 100% kapot , die vloeistof tast het rubber aan oid ,en is bedoelt om ALLEEN naar de garage te rijden een beetje zonde dus als de band gewoon nog in prima staat is.
Terwijl de band misschien nog gerepareerd kon worden.
30 juni 2015 om 08:07 #18287783Gewoon een reservewiel in de zin van een thuiskomer? Heb eventuele nog een winterwielen set liggen, maar denk dat die er niet in gaat passen? Zijn 17″.
Iemand nog ideeën over het aansluiten van een subwoofer of het vervangen van de front door speakers?
30 juni 2015 om 08:09 #18287784Thuiskomer neemt uiteraard wel minder ruimte is beslag en is lichter, iig geen reperatieset
30 juni 2015 om 20:00 #18287785Dillen,
Gewoon winterwiel erin nadat reparatiespul is je band ook met een plug niet meer te redden.
gr Jan
30 juni 2015 om 20:39 #18287786@johanhummer9 wrote:
Ik zou voor een reservewiel gaan ,waarom?
Als je die vloeistof gebruikt gaat je band 100% kapot , die vloeistof tast het rubber aan oid ,en is bedoelt om ALLEEN naar de garage te rijden een beetje zonde dus als de band gewoon nog in prima staat is.
Terwijl de band misschien nog gerepareerd kon worden.
tast niet alleen banden aan.. sommige velgen ook.. van die verchromde etc.. vreet er gewoon aan
beste als je geen thuiskomer of wat dan ook wil run-on-flat banden.. als die lek is heb je zo`n sensor op je dashboard die aangeeft dat je band lek is en kun je nog 200 a 300 km doorrijden.. dus tijd genoeg om er bij een garage een propje in te laten zetten
kosten wel wat meer maargoed.. als je geen reservewiel of reparatie set wilt is dat de oplossing30 juni 2015 om 21:21 #18287787met een run on flat band kan je nog Maximaal 80 km doorrijden op een lekke band bart-gsi
niet te min lijkt me dit ruim voldoende om langs een garage te rijden30 juni 2015 om 21:25 #18287788@patjuhw wrote:
met een run on flat band kan je nog Maximaal 80 km doorrijden op een lekke band bart-gsi
licht eraan welke band.. en vaak met zo`n sensor zit er ook een kunstofhoepel on je velg geen zodat je niet met een platte band rijdt… maar qua afstand zou best kunnen… ik heb ze ergens een keer voorbij zien komen en toen zeiden ze de afstand..
https://www.youtube.com/watch?v=mxHwrMh76tE” onclick=”window.open(this.href);return false;
30 juni 2015 om 21:31 #18287789ja ik heb toen bij euromaster gekeken omdat ik in me twintop ook een reparatie setje heb zitten maar vond 180 euro voor een 1 band een beetje te veel van het goede hahahaha en daar stond bij maximaal 80km door rijden met een lekke band
30 juni 2015 om 21:34 #18287790euromaster is gewoon duur.. net als kwik fit enzo..
er zijn ook merkloze bandenhallen.. ik heb mijn set hankook banden voor me vectra voor €360 all in gekocht run on flat hadden ze niet maar was wel te bestellen… maar zal niet veel meer kosten dan dat
de sensoren en die kunstof ring is vaak het duurste deel.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.