Astra j schrapend geluid

Forumindex Forums Modellen Astra Astra j schrapend geluid

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18374564
    Mardev72
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 May 2020

      Hallo lezer,

       

      Sinds een maand ben ik de trotse eigenaar van een astra J sports tourer uit 2011 met 170.000 op de teller.

       

      Vanochtend bij het stoplicht met de radio uit hoorde ik een apart geluid uit het vooronder. Het is geen hard geluid en buiten de auto hoor je het ongeveer net zo zacht.

       

      Het is lastig uiteraard om het geluid weer te geven in tekst maar op video wordt het overstemd door motorgeluid.

       

      Het geluid is te beschrijven alsof je met een graafmachine zand schraapt van tegels af, een schurend geluid. Uiteraard niet zo hard als met een graafmachine maar wel hoorbaar. Stationair is dit het beste hoorbaar.

       

      Het geluid gaat om de halve seconde weer weg en dan is het er weer. Zelf heb ik het idee dat dit misschien wel eens het lager van de aircopomp kan zijn aangezien ik dan het idee heb als die ingeschakeld is dat het geluid minder wordt maar misschien komt dat ook wel omdat de motor een tikkeltje harder draait dan.

       

      Tijdens het rijden, gas bij, gas minder geen enkel verschil. Ook de versnellingen gaan allemaal probleemloos. Ik zal uiteraard binnenkort bij een garage langs gaan maar misschien waren hier nog tips. Nogmaals het geluid is dus om de 0.5 seconde te horen.

      Mocht het bij de aircopomp vandaan komen zouden jullie dan adviseren om de gehele riem plus waterpomp en lager gelijk maar te vervangen? En is er een indicatie van de kosten (of dr kosten van alleen een waterpomp vervangen als iemand hier ervaring mee heeft want kan in het boekje niet zien wanneer deze is vervangen.)

       

      Mvg,

      1. Mark :bye:
      #18379972
      Riesje69
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 March 2012

        Hoi Mark,

         

        Wat voor type motor is het?

        Handbak of automaat?

        Aircopomp vrijloop kan het idd zijn.

        Gr. Ries.

        #18380249
        Nick-GSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          is lastig om te zeggen van een afstand zonder zelf het geluid gehoord te hebben, maar de aircopompen willen nog wel eens een schoepend geluid maken als de airco uitgeschakeld is

          #18380538
          Trish
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 July 2020

            Hi Mark,

            Schoepend geluid is inderdaad herkenbaar vanaf de aircopomp. Kan dit geen kwaad? Niet dat dit een teken van vervanging is zeg maar.

            Bij Opel dealer geweest maar die geeft aan dat er niks aan de hand is.

            Gr. Trish

             

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.