Astra j schakelen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra j schakelen

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272060
    Chris88
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 February 2015

      Bij onderhoud aangegeven dat de astra (uit 2014) minder soepel schakelde als toen ik hem kon ophalen. Versnellingsbakolie bleek bijna leeg te zijn. Zou volgens dealer niet goed gevuld zijn in de fabriek.

      Nu krijg ik de pook moeilijk in zijn derde versnellingsbak als de auto koud is. En is het moeilijk om geen klik klak effect tr krijgen bij schakelen. Voornamelijk de derde versnelling is erg voelbaar.

      Dit was voor onderhoud nooit het geval.. De auto betreft een astra j 1.6 cdti uit 2014. Wat zou dit kunnen zijn of wie herkend dit en weet een oplossing?

      #18285491
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        Ik heb identiek hetzelfde probleem bij mijn 1.6CDTI 110PK van 2014. In het begin schakelde hij wat stroever maar dat verdween na het inlopen. Nu heb ik 28.500km en doet mijn 2 versnelling vervelend. Je moet hem héél lang laten sychroniseren om hem zonder “klik” erin te trekken. Binnenkort moet hij op zijn eerste onderhoud en ga ik dit ook melden want het irriteert me.

        #18285492
        Chris88
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 February 2015

          Mocht je wat weten geef het dan even door.

          Ben benieuwd of er iemand met verstand hiervan weet wat dit kan zijn

          #18285493
          johanhummer9
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 May 2011

            Mag ik vragen waarom je hier gaat posten als je gewoon nog garantie heb?

            #18285494
            Chris88
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 February 2015

              De auto schakelt.. Ik ervaar een probleem en dat is gevoelsmatig. Ik wil concreet aan kunnen kaarten wat ik ervaar. Ik heb helaas niet de enige kennis van autotechniek. Ik wil in ieder geval niet te snel afgescheept worden met verhalen over producteigenschappen en overkomen als een zeur.

              verder lijkt het mij niet ter discussie staan of het slim is om te posten als er nog garantie op de auto van toepassing is of niet. Misschien zie ik het verkeerd Johan en intepreteer ik je post verkeerd

              #18285495
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                je kunt bij twijfel naar opel rijden en een monteur een ronde in je auto laten rijden waar jij naast zit om te kijken of jouw gevoel goed is en dat hij dus het zelfde ervaart… bij een ja zal je idd over de garantie kunnen praten en wat te doen met het probleem.. bij een nee is er niks aan de hand maar dan heb je zekerheid van opel dat het goed is… en gaat het toch kapot dan kun je alsnog op garantie terug..

                vragen kost niks.. pas als ze gereedschap gaan pakken en je auto op de brug moet gaat de teller pas lopen… in mijn geval bij opc tilburg

                #18285496
                Chris88
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 February 2015

                  Dealer geeft aan dat hij afgesteld is… Echter blijft het lastig om koppeling en versnelling te bedienen zonder een schokken..

                  Dealer had het ook over verversen van versnellingsbak olie… Waarom zijn de schokjes zo voelbaar en wat kan ik bereiken met nieuwe versnellingsbak olie?

                  #18285497
                  ronver
                    Lid sinds:
                    17 March 2015

                    Astra J 1.6cdti 136pk uit 2014. Wanneer ik schakel van 1 naar 2 gebeurt dit met een “bonk”, het is alsof je de pook van 1 naar 2 trekt zonder te ontkoppelen ….
                    Enkel wanneer je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel traag van 1 naar 2 gaat, kan je het een beetje vermijden, heb dit nog nooit bij een andere auto gehad …… iemand al een oplossing / antwoord van de dealer ? ( mijne moet pas september op onderhoud ).

                    #18285498
                    RISL
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      24 January 2011

                      @ronver wrote:

                      iemand al een oplossing / antwoord van de dealer ? ( mijne moet pas september op onderhoud ).

                      Je kunt toch ook eerder naar de dealer?

                      #18285499
                      Chris88
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 February 2015

                        Bij een van jullie al en oplossing gevonden?

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.