Mijn Astra J Sports Tourer 140 pk, geleverd februari 2013, heeft sinds een paar jaar soms problemen met de achteruitrijcamera. De garage heeft al een keer gekeken en volgens zeggen de kabels met kabelbinders vast gezet. Dit ging een tijdje goed, maar nu weer soms problemen, vooral bij vochtig weer.
Of een melding dat de camera niet gevonden wordt, of (ineens) een golvend beeld, of allemaal strepen en dan weg. Klap op de achterklep helpt dan soms.
Ik wil daar nu zelf wat aan doen, heb ook nog geschikte reinigingsspray van mijn vroegere werk om de connectoren te reinigen.
Mijn vraag is nu hoe ik de bekleding van de achterklep op de juiste manier kan verwijderen zodat ik bij de bekabeling en de connectoren kan.
Ik heb wel een topic gezien van een Insignia om een camera in te bouwen en vraag mij af of ik dit in grote lijnen kan gebruiken.
(https://opel-forum.nl/forums/topic/installeren-achteruitrij-cameras/)
Ik zou het top vinden als ik te weten kom hoe ik dit kan doen, want ik wordt een dagje ouder en met mijn nek hernia is ver over mijn schouders kijken geen pretje bij het achteruit (de garage) in rijden en er zijn veel kleine kinderen in onze buurt, die soms razendsnel achter je auto kunnen opduiken
Bij deze alvast mijn dank :dank-u:
Groet, Bob