Astra J probleem achteruitrijcamera

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J probleem achteruitrijcamera

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bob Moor
    Deelnemer

Mijn Astra J Sports Tourer 140 pk, geleverd februari 2013, heeft sinds een paar jaar soms problemen met de achteruitrijcamera. De garage heeft al een keer gekeken en volgens zeggen de kabels met kabelbinders vast gezet. Dit ging een tijdje goed, maar nu weer soms problemen, vooral bij vochtig weer.
      Of een melding dat de camera niet gevonden wordt, of (ineens) een golvend beeld, of allemaal strepen en dan weg. Klap op de achterklep helpt dan soms.

Ik wil daar nu zelf wat aan doen, heb ook nog geschikte reinigingsspray van mijn vroegere werk om de connectoren te reinigen.
      Mijn vraag is nu hoe ik de bekleding van de achterklep op de juiste manier kan verwijderen zodat ik bij de bekabeling en de connectoren kan.
      Ik heb wel een topic gezien van een Insignia om een camera in te bouwen en vraag mij af of ik dit in grote lijnen kan gebruiken.
      (https://opel-forum.nl/forums/topic/installeren-achteruitrij-cameras/)

Ik zou het top vinden als ik te weten kom hoe ik dit kan doen, want ik wordt een dagje ouder en met mijn nek hernia is ver over mijn schouders kijken geen pretje bij het achteruit (de garage) in rijden en er zijn veel kleine kinderen in onze buurt, die soms razendsnel achter je auto kunnen opduiken :scratch:

Bij deze alvast mijn dank :dank-u:
      Groet, Bob

Bob Moor
      Deelnemer

Niemand die mij er iets over kan vertellen?

parteyy
        Deelnemer

bij de 1.7cdti kun je als je de motorkap opentrekt, onder je batterij door kijken naar de stekker welke op je versnellingsbak is. draai die stekker eens om. hoogstwaarschijnlijk is het de “achteruitrij” sensor

Bob Moor
          Deelnemer

Sorry dat ik niet gereageerd heb op deze reactie.
            Er is erg veel gebeurd sinds die vraag van mij.

Nee, het moet een slecht contact in de achterklep zijn.
            Het probleem bestaat nog steeds.
            Soms wel soms geen beeld.

Maar er is wat bij gekomen intussen.
            Het begon dat bij licht (alleen lichtjes dus) afremmen dat er een foutmelding kwam dat de dode hoek detectie niet werkte.
            Intussen doet deze het helemaal niet meer, maar ook de indicatiesymbolen bij de achteruitrijcamera niet meer en de parkeersensoren.
            Ook dit is waarschijnlijk ergens een slecht contact in een connector, of een slecht contact op de print van de control unit van dit hele gebeuren.
            Ik zet een nieuwe vraag op het forum.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.