Astra J OEM of aftermarket bluetooth

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J OEM of aftermarket bluetooth

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18378872
    SjoerdH
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 July 2020

      Beste allemaal,

      Sinds kort heb ik een Opel Astra J GTC 1.6. Uit Duitsland gehaald, super mooie auto. Er mist echter één puntje aan: Bluetooth, voor audio streaming en bellen. In de Astra zit het Infinity Sound system met een CD400 radio unit. Ik heb al heel het internet doorgespit naar oplossingen om Bluetooth in mijn auto te krijgen en ik heb een aantal opties gevonden. Bij al deze opties is er alleen steeds een probleem waar ik niet uit kom.

      Optie 1, OEM telefoonunit en bluetooth antenne inbouwen:
      Op dit forum heb ik deze post gevonden, daarin staat het volgende lijstje aan onderdelen:

      • 1788269 controle unit (UHP)
      • 6788552 inbouwframe
      • 6286757 connectorset
      • 1788198 bluetooth antenne
      • 1788190 microfoonunit Astra J
      • 011 VCI-code Opel

      Zou ik hiervan eventueel de UHP tweedehands kunnen gebruiken. Moet dit dan afgemeld zijn van de originele auto, zo ja, hoe ben ik daar zeker van dat het gebeurd is? Dat zou flink geld schelen.
      Deze onderdelen zijn dan ook het probleem niet bij deze oplossing, de dealer is het probleem. Ik heb inmiddels al meerdere dealers aan de lijn gehad, ze weigeren echter allemaal om een telefoonunit te registreren door middel van de VCI code. Antwoorden die ik krijg is: “Opel geeft de VCI code niet af als je achteraf opties wilt installeren”, “Ze geven de code niet af en uiteindelijk zal het weer gereset worden, omdat de auto origineel geen Bluetooth optie heeft gehad”. Ik geloof er eerlijk gezegd geen drol van, waarom is het andere forum gebruikers dan wel gelukt? Maar goed, de dealers willen het dus niet doen.

      Kortom, probleem: dealer werkt niet mee.

      Optie 2, aftermarket android unit:

      Op onder andere AliExpress en andere webshops (die het ook gewoon uit China halen) heb ik twee soorten radio units gevonden:

      1. Unit op de plek van het originele oranje scherm
      2. 10 inch unit ter vervanging van scherm en radio knoppen

      Vind ze allebei hartstikke mooi, maar het probleem hier bij is: Infinity Sound system. Deze schijnt een andere aansluiting te hebben dan de standaard radio (zit een aparte versterker bij), hoe krijg ik mijn geluidssysteem werkend met zo’n android unit?

      Optie 3, Parrot inbouwen

      Toch wel echt mijn minst favoriete optie, een Parrot inbouwen. Op internet heb ik gelezen dat de geluidskwaliteit niet goed is bij bluetooth muziek streaming en het lijkt er ook op dat ook deze het Infinity Sound system niet volledig kan aansturen.

       

      Hierbij ook nog een foto van hoe het interieur er uit ziet:IMG_20200709_172906

      Wie heeft de oplossing? :help:

      #18378880
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Meld je even aan op de astra j groep op facebook, daar zitten paar mensen die veel weten en ook kunnen programmeren

        #18378889
        SjoerdH
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 July 2020

          [quote quote=18378880]Meld je even aan op de astra j groep op facebook, daar zitten paar mensen die veel weten en ook kunnen programmeren[/quote]

          Bedankt voor de tip, ga ik doen!

          #18378980
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            UHP kun je gebruiken uit verschillende modellen, maar moet wel afgemeld zijn. Helaas kun je met een UHP enkel bellen en geen audio streamen.

            Wil je dit wel kun je beter voor iets aftermarket gaan, maar ik zou dan dus een aftermarket systeem pakken wat op je orginele radio werkt.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.