Astra J EGR klep vraagje

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J EGR klep vraagje

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273492
    jerrmain
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 August 2014

      Beste leden,

      Ik heb een vraag omtrent softwarematig uitschakelen dan wel niet het afdoppen van de EGR klep.

      Sinds kort brand er in mijn astra j 1.4t het motorlampje, na het uitlezen blijkt dit dus de EGR klep te zijn, het vervangen zou ongeveer 280 gaan kosten bij de opel dealer.

      Nu lees ik veel berichten dat het handiger is om hem af te doppen dan wel niet het softwarematig uitschakelen.

      Is dit ook aan te raden voor mijn astra, of zeggen jullie dat het handiger is om deze gewoon te vervangen?

      Ik vraag dit meer omdat bij de berichten die ik las het vaak om diesel modellen van voor 2005 ging, kan het dus kwaad om dit te doen bij een 2010 benzine model?

      Alvast bedankt voor jullie reacties.

      #18295936
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        Als je je egr afdoot moet je um wel schoonmaken of vervangen.. Anders gaat de storing niet weg omdat je die nu al hebt…

        #18295937
        bart-gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2012

          Moet alleen wel kijken of jouw motor niet afhankelijk is van een egr.. Sommige motoren gaan moeilijk doen als je de egr afdopt

          #18295938
          Andre_Ede
            Lid sinds:
            16 June 2006

            Zou eerst eens kijken bij een vrije garage wat het daar kost. Zou hem bij zo’n jonge auto lekker vervangen.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.