Astra J aankoopadvies

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J aankoopadvies

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18517774
    TJ-024
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 March 2023

      Beste mede Opel eigenaren,

      Aangenaam mijn naam is Tim en ben nieuw hier. Al een aantal weken ben ik aan het rondkijken voor een nieuwe Opel. Dit keer een Astra J. Nu zou ik graag wat aankoopadvies willen over dit model. Waar moet ik op letten? Hoe zijn de motoren?

      Het gaat mij er vooral om dat ik geen miskoop doe. Voor 10K heb je tegenwoordig een aardig complete Astra J met weinig kilometers.

      Zijn er hier mensen die mij wat advies kunnen geven waar ik op moet letten?

      Groetjes, Tim

      #18518365
      astrid_fahrer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 March 2010

        Hoi Tim,

        Ik rijd zelf Astra J. Waar je vooral op moet letten vanuit mijn ervaring is roest aan de onderste rand van de portieren vanuit de binnenzijde gezien. Ik heb hier zelf al bij drie portieren roest zitten en een google zoektocht leert dat het geen zeldzaam verschijnsel is.

        Voor wat de versnellingsbakken, de M32 versnellingsbak kan overmatige speling gaan krijgen bij met name de hogere versnellingen.
        Dit resulteert in continue zoemtoenen en waarschijnlijk op de langere termijn erger.
        Ergens tijdens de facelift versie van de Astra J heeft Opel dit probleem na jaren opgelost en zijn er een sterker lager gemonteerd met een betere smering.

        Voor de motoren kan ik alleen voor de 1.4 Turbo praten. Het is een GM blok wat veel werd toegepast ook bij de Chevrolet modellen en dit blok kan diverse kwalen vertonen. Koelvloeistof lekkages aan reservoir, koelvloeistof flens en  slangen zijn de A14NET niet vreemd.
        Overmatig olie zweten komt ook vrij regelmatig voor op diverse plekken. Dit is deels terug te herleiden naar een ontwerpfout in het inlaatspruitstuk waardoor er ook turbodruk onder het kleppendeksel etc komt waardoor de zwakkere afdichtingen als eerste gaan zweten.

        Verder vind ik het persoonlijk voor mijn gebruik een comfortabele, ruime auto om te rijden met een prima ergonomie binnenin ook voor langere bestuurders. Zeker de stoelen met het AGR label zitten erg fijn en zijn goed verstelbaar.

        Een lichtgewicht is het overigens niet :scratch:

        #18518788
        T_Astra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 February 2021

          Hoi, ik kan de informatie van astrid_fahrer beamen. Mijn versnellingsbak had er ook last van en die werd onder garantie gerepareerd. Geen last van roest.

          Vind zelf ook n fijne auto om mee te rijden en komt goed uit de voeten, ik rijd de versie zonder turbo letters op de achterkant, 120PK uit 2014.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.