Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra J 1.4T bj 2010 speling koppelingpedaal
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 4 maart 2021om 17:00 door GeraldWalton.
-
AuteurBerichten
-
24 oktober 2014 om 19:50 #17268748
Hallo allemaal,
Zoala eerder vermeld ben ik sinds een paar weken eigenaar van een Astra J 1.4T uit 2010.
Bij de testrit is me niets opgevallen (misschien nog niet aanwezig) maar na een tijdje rijden merkte ik plots dat er speling zit op mijn koppelingspedaal.
En dan niet van voor naar achter maar van links naar rechts!De Opel dealer zegt dat de hele pedaalgroep vervangen moet worden, als dat zo is moest ik rekenen op €600 aan materiaal.
Toevallig meer die hier ‘last’ van hebben? Het is behoorlijk irritant tijdens het rijden, maar kan geen kwaad volgens mijn garage.24 oktober 2014 om 20:46 #18258431hallo
Ik heb een astra J 1.4T uit 2011 met de zelfde speling op het koppelingen pedaal van links naar rechts.
had ook even gekeken bij een andere astra in de showroom en daar zat geen speling op.
zal er ook eens naar laten kijken heb namelijk nog garantie.25 oktober 2014 om 04:19 #18258432Heel veel j, s hebben dit die van mij ook al jaren heb ook wel eens andere j, s gereden en die hadden het ook allemaal, volgens mijn dealer ia het geen probleem
5 december 2014 om 11:10 #18258433Erg jammer. Ik irriteer me er mateloos aan moet ik eerlijk zeggen. Bij korte stukjes niet maar als je langer in de auto zit ga je er op letten. Ik heb er niets aan laten doen, want er waren andere puntjes die binnen de garantie opgelost moesten worden.
Misschien over een tijdje weer aankaarten.
Verder rijdt zo’n wagen natuurlijk geweldig!Sent from my iPhone using Tapatalk
5 december 2014 om 15:17 #18258434Ook hier een Astra J met dezelfde speling. En wat je opel dealer zegt klopt geloof ik. Ik kon i.i.g. geen schroefjes e.d. vinden die ik vaster kon draaien.
5 december 2014 om 15:53 #18258435dan vraag ik me af waar de speling zit, hebben ze een zachte kwaliteit bus gebruikt in het scharnierpunt, is er iets anders wat slijt en is het niet op te lossen door de pen te vervangen (eruit halen en een op maat gedraaide pen maken die wel van fatsoenlijke kwaliteit is)
10 december 2014 om 10:25 #18258436Dat is een goeie Mark, wellicht is dit een oplossing.
Ik heb het pedalenblok nog nooit goed bekeken maar er wordt gezegd dat het ‘een complete set is’.
Wat mij doet denken dat er vast ergens onderdelen moeten zijn…
De Opel dealer stuurde een tekening van de pedaalgroep op naar mijn garage met een mededeling in de vorm van; ‘kijk zelf maar wat er mis is’. :???:10 december 2014 om 11:30 #18258437ik ben daar wel benieuwd naar, het zou een beetje vreemd zijn als je een set van 600 euro moet kopen terwijl het ook opgelost zou kunnen worden met een andere pen van pak hem beet 10 euro.
heeft er iemand foto’s van dit probleem ?
11 december 2014 om 09:17 #18258438Mark, ik heb nogmaals contact gehad met mijn garage. Opel schijnt aangegeven te hebben toch een busje te kunnen leveren maar als je dat uitwisselt schijnt het erg veel uren te kosten en binnen de kortste keren is het weer terug. Kortom gewoon een fail vanuit Opel door te kiezen voor zwak materiaal. Misschien wel een mogelijkheid om zelf een busje te laten draaien. Dan zou je een voorbeeld moeten hebben..
Sent from my iPhone using Tapatalk
11 december 2014 om 11:26 #18258439Pfff lijkt wel op het “M32” versnellingsbak probleem , daar doet de dealer ook zo nuchter over !
11 december 2014 om 11:37 #18258440Begint op meuk uit China te lijken pfff
11 december 2014 om 12:11 #18258441Ja Stefan, ze zeggen nog net niet: ‘het is geen audi he’
Sent from my iPhone using Tapatalk
11 december 2014 om 13:14 #18258442inderdaad een vreemd verhaal, er kan wel een busje geleverd worden maar die is binnen no time weg, dan is het waarschijnlijk hetzelfde busje wat er origineel al inzit, dat moet dus beter kunnen, misschien dat er een teflon busje zit wat niet tegen de kracht kan, dan zou er misschien een bronzen busje oid voor in de plaats gemaakt kunnen worden.
dit lijkt me een geval van ontwerpfout/terugroep actie.
11 december 2014 om 15:08 #18258443Ja Mark, dat zou je inderdaad gaan denken.
Maar het kan echter geen gevaarlijke situaties veroorzaken dus een terugroepactie lijkt me niet aan de orde.
Het blijft schijnbaar bij speling, het is niet dat het pedaal straks ineens op de mat ligt.. Tenminste, dat mag ik hopen. :jerry10 maart 2016 om 08:00 #18258445Ik vraag me af of er inmiddels nog meer mensen kennis hebben genomen van dit probleem?
Het lijkt in mijn geval alleen maar erger te worden.
Ik denk erover om vanmiddag even langs de Opel dealer te gaan om het probleem voor te leggen, ditmaal een andere dealer waar ik ook de wintercheck doe. Bij de vorige dealer waar ik met dit probleem aan kwam deden ze alsof het gewoon zo hoorde, al is dit niet de kwaliteit waar Opel naar streeft mag ik hopen!10 maart 2016 om 12:11 #18258446In duitsland zijn er ook veel klachten over.
Oplossing schijnt een nieuw pedaalblok te zijn, kosten met inbouw € 1600.-10 maart 2016 om 14:56 #18258444Dat zou een duur geintje zijn. Destijds zei de dealer dat het €600 aan materiaal zou zijn, dan komt de montage er nog bij kijken.
Begin het wel beu te worden, geeft niet echt een betrouwbaar gevoel. Kijken of een kenner zelf iets kan fabriceren en vervangen. Ik ga sowieso geen €1600 betalen voor deze ontwerpfout van Opel. :hmmz4 maart 2021 om 17:00 #18411411Ik heb dit probleem gehad op het moment dat ik een busje huren. Het verhuurbedrijf dacht dat het aan mij lag en dat ik schade had gemaakt aan de auto. Uiteindelijk nadat ik erop stond en veel gedoe met mijn verzekering zijn we erachter gekomen dat het aan de bedrading lag of misschien wel de microswitch. Ik heb niet zoveel verstand van technische zaken helaas. Hoop dat ik dit nooit meer meemaak bij een andere auto die ik huur.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.