Astra J 1.4T bj 2010 speling koppelingpedaal

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J 1.4T bj 2010 speling koppelingpedaal

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268748
    Dillenvd
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 October 2010

      Hallo allemaal,

      Zoala eerder vermeld ben ik sinds een paar weken eigenaar van een Astra J 1.4T uit 2010.
      Bij de testrit is me niets opgevallen (misschien nog niet aanwezig) maar na een tijdje rijden merkte ik plots dat er speling zit op mijn koppelingspedaal.
      En dan niet van voor naar achter maar van links naar rechts!

      De Opel dealer zegt dat de hele pedaalgroep vervangen moet worden, als dat zo is moest ik rekenen op €600 aan materiaal.
      Toevallig meer die hier ‘last’ van hebben? Het is behoorlijk irritant tijdens het rijden, maar kan geen kwaad volgens mijn garage.

      #18258431
      rene0876
        Lid sinds:
        17 December 2010

        hallo
        Ik heb een astra J 1.4T uit 2011 met de zelfde speling op het koppelingen pedaal van links naar rechts.
        had ook even gekeken bij een andere astra in de showroom en daar zat geen speling op.
        zal er ook eens naar laten kijken heb namelijk nog garantie.

        #18258432
        harms
          Lid sinds:
          11 June 2011

          Heel veel j, s hebben dit die van mij ook al jaren heb ook wel eens andere j, s gereden en die hadden het ook allemaal, volgens mijn dealer ia het geen probleem

          #18258433
          Dillenvd
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 October 2010

            Erg jammer. Ik irriteer me er mateloos aan moet ik eerlijk zeggen. Bij korte stukjes niet maar als je langer in de auto zit ga je er op letten. Ik heb er niets aan laten doen, want er waren andere puntjes die binnen de garantie opgelost moesten worden.
            Misschien over een tijdje weer aankaarten.
            Verder rijdt zo’n wagen natuurlijk geweldig!

            Sent from my iPhone using Tapatalk

            #18258434
            piwi
              Lid sinds:
              19 October 2014

              Ook hier een Astra J met dezelfde speling. En wat je opel dealer zegt klopt geloof ik. Ik kon i.i.g. geen schroefjes e.d. vinden die ik vaster kon draaien.

              #18258435
              opel-mark
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 March 2011

                dan vraag ik me af waar de speling zit, hebben ze een zachte kwaliteit bus gebruikt in het scharnierpunt, is er iets anders wat slijt en is het niet op te lossen door de pen te vervangen (eruit halen en een op maat gedraaide pen maken die wel van fatsoenlijke kwaliteit is)

                #18258436
                Dillenvd
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 October 2010

                  Dat is een goeie Mark, wellicht is dit een oplossing.
                  Ik heb het pedalenblok nog nooit goed bekeken maar er wordt gezegd dat het ‘een complete set is’.
                  Wat mij doet denken dat er vast ergens onderdelen moeten zijn…
                  De Opel dealer stuurde een tekening van de pedaalgroep op naar mijn garage met een mededeling in de vorm van; ‘kijk zelf maar wat er mis is’. :???:

                  #18258437
                  opel-mark
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 March 2011

                    ik ben daar wel benieuwd naar, het zou een beetje vreemd zijn als je een set van 600 euro moet kopen terwijl het ook opgelost zou kunnen worden met een andere pen van pak hem beet 10 euro.

                    heeft er iemand foto’s van dit probleem ?

                    #18258438
                    Dillenvd
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 October 2010

                      Mark, ik heb nogmaals contact gehad met mijn garage. Opel schijnt aangegeven te hebben toch een busje te kunnen leveren maar als je dat uitwisselt schijnt het erg veel uren te kosten en binnen de kortste keren is het weer terug. Kortom gewoon een fail vanuit Opel door te kiezen voor zwak materiaal. Misschien wel een mogelijkheid om zelf een busje te laten draaien. Dan zou je een voorbeeld moeten hebben..

                      Sent from my iPhone using Tapatalk

                      #18258439
                      stefanDTI
                        Lid sinds:
                        10 May 2007

                        Pfff lijkt wel op het “M32” versnellingsbak probleem , daar doet de dealer ook zo nuchter over !

                        #18258440
                        harms
                          Lid sinds:
                          11 June 2011

                          Begint op meuk uit China te lijken pfff

                          #18258441
                          Dillenvd
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 October 2010

                            Ja Stefan, ze zeggen nog net niet: ‘het is geen audi he’

                            Sent from my iPhone using Tapatalk

                            #18258442
                            opel-mark
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 March 2011

                              inderdaad een vreemd verhaal, er kan wel een busje geleverd worden maar die is binnen no time weg, dan is het waarschijnlijk hetzelfde busje wat er origineel al inzit, dat moet dus beter kunnen, misschien dat er een teflon busje zit wat niet tegen de kracht kan, dan zou er misschien een bronzen busje oid voor in de plaats gemaakt kunnen worden.

                              dit lijkt me een geval van ontwerpfout/terugroep actie.

                              #18258443
                              Dillenvd
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 October 2010

                                Ja Mark, dat zou je inderdaad gaan denken.
                                Maar het kan echter geen gevaarlijke situaties veroorzaken dus een terugroepactie lijkt me niet aan de orde.
                                Het blijft schijnbaar bij speling, het is niet dat het pedaal straks ineens op de mat ligt.. Tenminste, dat mag ik hopen. :jerry

                                #18258445
                                Dillenvd
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 October 2010

                                  Ik vraag me af of er inmiddels nog meer mensen kennis hebben genomen van dit probleem?
                                  Het lijkt in mijn geval alleen maar erger te worden.
                                  Ik denk erover om vanmiddag even langs de Opel dealer te gaan om het probleem voor te leggen, ditmaal een andere dealer waar ik ook de wintercheck doe. Bij de vorige dealer waar ik met dit probleem aan kwam deden ze alsof het gewoon zo hoorde, al is dit niet de kwaliteit waar Opel naar streeft mag ik hopen!

                                  #18258446
                                  SigNumberOne
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    26 May 2011

                                    In duitsland zijn er ook veel klachten over.
                                    Oplossing schijnt een nieuw pedaalblok te zijn, kosten met inbouw € 1600.-

                                    #18258444
                                    Dillenvd
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      14 October 2010

                                      Dat zou een duur geintje zijn. Destijds zei de dealer dat het €600 aan materiaal zou zijn, dan komt de montage er nog bij kijken.
                                      Begin het wel beu te worden, geeft niet echt een betrouwbaar gevoel. Kijken of een kenner zelf iets kan fabriceren en vervangen. Ik ga sowieso geen €1600 betalen voor deze ontwerpfout van Opel. :hmmz

                                      #18411411
                                      GeraldWalton
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        4 March 2021

                                        Ik heb dit probleem gehad op het moment dat ik een busje huren. Het verhuurbedrijf dacht dat het aan mij lag en dat ik schade had gemaakt aan de auto. Uiteindelijk nadat ik erop stond en veel gedoe met mijn verzekering zijn we erachter gekomen dat het aan de bedrading lag of misschien wel de microswitch. Ik heb niet zoveel verstand van technische zaken helaas. Hoop dat ik dit nooit meer meemaak bij een andere auto die ik huur.

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.