Astra H verklikkerlicht en piepje over de radio

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H verklikkerlicht en piepje over de radio

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262752
    Patrickj20
      Lid sinds:
      6 April 2012

      Hallo forum leden,

      Ik heb een vraagje, sinds kort heb ik met mijn opel astra h station bj 2008, automaat benzine, het vreemde fenomeen dat het verklikkerlampje (auto met baco lampje) met een piepje over de speakers is te zien/horen als ik de auto op contact zet. Als ik de auto start is het lampje uit en het piepje over de radio niet meer te horen. Heeft iemand enig idee wat dat kan zijn ? De auto rijd perfect. Geen noodloop of hoog benzine verbruik.
      Alvast bedankt voor de reacties.

      Grt. Patrick

      #18201286
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Steeksleutel brand op Contact, dat is geheel normaal.

        Brand deze als de motor draait dan heb je storing

        Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

        #18201287
        Patrickj20
          Lid sinds:
          6 April 2012

          Allereerst bedankt voor je reactie. Echter hoor ik nu ook frequent een pieptoon over de speakers. Wat betekent die pieptoon dan ? Die had ik voorheen nooit. Onlangs is mijn cid scherm wel vernieuwd en de radio eruit geweest. Of is het mogelijk een waarschuwing dat de verlichting op contact aan staat ?

          #18201288
          Juffer1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 July 2006

            In je display zie je tijdens dat piepje geen “safe” melding ?

            #18201289
            Patrickj20
              Lid sinds:
              6 April 2012

              Nee, ik zie in het display geen enkele melding. Het display werkt ook zoals ik gewend ben.

              #18201290
              Patrickj20
                Lid sinds:
                6 April 2012

                Nu hoor ik de frequente piep over de speakers ook de moter draait. Nog steeds geen error melding te bekennen.

                #18201291
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Denk eerder dat het in de radio zelf zit

                  Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

                  #18201292
                  Patrickj20
                    Lid sinds:
                    6 April 2012

                    Ben vandaag even bij de dealer geweest voor het laten uitlezen van de auto op mogelijke error melding. alles was in orde en er was niets te zien. Die gong die ik om de paar seconden krijg te horen over de speakers van de cd70 kon men ook niet verklaren. Dan zouden ze de auto langer in de garage moeten hebben om dieper in de software te duiken.
                    Onlangs is door een duits bedrijf mijn CID scherm perfect gemaakt. Men heeft er een nieuwe printplaat ingezet en deze vervolgens gecodeerd op mijn cd70. Kan het zijn dat met het coderen mogelijk iets verkeerd is gegaan ? Kan ik dat niet al te ingewikkeld mogelijk zelf herstellen middels een odb2 kabel samen met Opcom/Tech2 ? het duitse bedrijf heeft de codering met tech2 gedaan. Ik weet overigens niet of dat wel met opcom zou gaan ? Het CID scherm werkt verder perfect.

                    Als ik mijn cd70 in testmodus zet en dan naar bijvb het hidden menu of naar het navigatie menu ga dan krijg ik bij ieder “gong geluid” over de speakers de melding “programma headunit” even te zien in het schermpje. zou dit soms de betekenis zijn van het gong geluid dat ik steeds krijg om de paar seconden ?
                    Mijn probleem is vergelijkbaar met dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=DZ0hPb4Kv34″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                    Ik krijg echter geen display safe melding, alleen “programma Headunit”. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ?

                    #18201293
                    opel-mark
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 March 2011

                      vreemd, maar ik zit te denken dat er iets in de boorcomputer op aan staat wat jij er niet in hebt zitten en je daarom die melding krijgen met gong

                      #18201294
                      Patrickj20
                        Lid sinds:
                        6 April 2012

                        Die gong krijg ik als ik de auto op kontact zet zonder display melding. Als ik dan de settings button 10sec ingedrukt houd en hiermee dus de testmodus aanzet, dan krijg ik bij iedere gong (om de 30sec.) de melding “programma headunit” te zien. Als ik de auto start dan is de gong weg maar soms houd hij aan totdat ik de auto weer uitzet. Ik dacht eerst dat de aux aansluiting niet aangemeld was (die moet apart aangemeld worden) en radio met CID is eruit geweest voor de reparatie van CID. Echter als ik mijn telefoon aansluit op de aux aansluiting dan krijg ik wel gewoon geluid en ik heb ook een Aux vermelding in het audio menu. Hierdoor denk ik dat de aux module het niet helemaal is en toch aangemeld is. maar het is heel wazig wat dit kan zijn.

                        Ik merk dat mijn opel dealer er ook de ballen verstand van hebben als ik met ze mee wil denken met bv ervaringen van anderen die ik op internet lees, dan geven ze aan dat ze zich distancieren van internet (vooral kop in het zand steken dank ik dan). Vooralsnog heb ik voor donderdag bij een andere vestiging van mijn dealer een afspraak staan om mijn aux aansluiting te laten activeren maar vrees dat het niet meer nodig is, maar dan laat ik ze controleren of de combi (cid en radio cd70) mogelijk nog in een lock modus staan. op internet las ik ook nog dat er iets kon zijn met een code en soundindex die kon ontbreken. Maar ik vind het inderdaad vreemd wat dit kan zijn daar hij verder gewoon perfect werkt. Hopenlijk hebben jullie nog ingevingen :D

                        #18201295
                        opel-mark
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 March 2011

                          ik zou niet zo zeer blind varen op wat de dealer zegt :jerry
                          de tech2 is best wel een complex apparaat met heel veen mogelijkheden en ik vraag me af hoeveel mensen de bij de dealer werken die echt het apparaat van binnen en buiten kennen.

                          #18201296
                          Patrickj20
                            Lid sinds:
                            6 April 2012

                            dat ben ik helemaal met je eens. De monteurs weten vaak maar de helft wat electronica betreft. Nadeel is, ik heb geen tech2 en ben dus een beetje afhankelijk van de garage om dit probleem opgelost te krijgen.

                            #18201297
                            Patrickj20
                              Lid sinds:
                              6 April 2012

                              Hierbij een update. Ik ben vandaag bij een andere vestiging geweest van mijn garage. Hier waren tenminste wel monteurs die hun functie eer aan doen. Men had het euvel binnen een half uur de wereld uit geholpen door het CID schermpje en mijn cd70 radio opnieuw te programmeren middels tech2 (hetgeen ik al diverse keren bij mijn eigen vestiging van de garage heb aangegeven als zijnde vraag/Hint). Uiteraard heb ik een klacht neergelegd bij mijn eigen garage met een sommatie om mij bij mijn eerste beste onderhouds beurt tegemoet te komen in de onnodig gemaakte kosten. Deze eis heeft mijn garage na wat tegensputteren toegezegd. Het is toch triest dat een klant zijn eigen analyse moet doen bij een erkende opel dealer om een probleem opgelost te krijgen. Effin, het is opgelost en daar ben ik blij om.

                              #18201298
                              Nick-GSI
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                mooi dat het opgelost is, sommige dealers hebben gewoon geen zin om dingen uit te zoeken

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.