Astra H Twintop achterklep weigert

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H Twintop achterklep weigert

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18374369
    joostgreven
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 May 2020

      Hallo,

      Ik heb een Astra  H Twintop bj 2010 waarbij de kofferbak niet meer open wil.

      De electronische schakelaar aan de buitenkant van de kofferbak werkt nog wel voor de portieren maar de kofferbak blijft gesloten.

      Ik denk dat een draadbreuk dit  veroorzaakt mijn auto denkt namelijk dat de kofferbak nog open staat. ( tijdens rijden krijg ik geluidmelding )

      Op te controleren of een draadbreuk  dit veroorzaakt moet mijn kofferbak wel open zijn, mijn vraag is hoe open ik handmatig van binnenuit de kofferbak.

      Het lastige is dat ik alleen via het skiluik in de kofferbak kan kijken ik kan daar met een  schroevendraaier wel in komen echter zie ik nergens waar ik deze in moet stoppen om handmatig te openen ?

      Wie kan me helpen zie foto met wat ik zie achterklep Opel

       

       

       

       

      #18374376
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Doe maar met opcom.

        #18524807
        opendakje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 May 2023

          Heb vandaag dus ook, dat me kofferbak niet meer open gaat. Alles geprobeerd en met dat schuifje open gemaakt, ik den het slot defect, maar heb het internet afgezocht, maar nergens is er een slot te koop, voor een Opel Astra h twintop van 2008, wie oh wie weet er een ???

          #18532639
          BadBert
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 December 2008

            Meld je even aan op het forum http://www.twintop.nl

            daar zitten we met kennis en hulp.

            Heel vaak is het slot niet kapot, ook het knopje niet.
            Garages steken het daar als eerste op.

            Gaat je auto ook piepen / gongen als je gaat rijden?
            Doet het dak het wel?

            9vd10 keer is het draadbreuk in de kabelboom aan het kofferbak scharnier aan de bestuurderskant.
            Hier zit veel te stugge kabel in (mantel breekt en daarna de aders) of maakt kortsluiting doordat de mantel van verschillende draden kapot is gegaan omdat die te stug is en bros wordt.

            Open sturen van de kofferbak kan via de opcom zeer simpel.

             

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.