Astra H trekt naar links

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H trekt naar links

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362135
    sggs
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 September 2015

      Beste forumleden,

      Wanneer ik op een vlak stuk weg rij, trekt m’n Opel Astra H GTC naar links. Ik moet het stuur dan naar rechts zetten om rechtdoor te rijden. Dit probleem heb ik al een tijd maar onlangs is de veerpoot linksvoor vervangen en nu lijkt het probleem nog meer aanwezig te zijn. Vanwege het naar links trekken ben ik van de week naar Kwik Fit geweest om ‘m uit te laten lijnen echter dit heeft het probleem niet verholpen.

      Zoals op het uitlijnrapport te zien, heeft de monteur als type “Opel Astra H Sedan” gekozen (GTC stond niet in de computer). Weet iemand of dit veel kan uitmaken op het uiteindelijke resultaat? Tevens heeft de monteur de achterkant niet uitgelijnd omdat hij zei dat dit niet mogelijk was bij mijn auto, klopt dit?

      uitlijnen b

      #18362139
      john-opel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2012

        Heb hetzelfde meegemaakt, en het was ongelijke bandenspanning, links werd langzaam zachter doordat er een schroef in zat.

        Denk ook aan Aanlopende rem, Balancering vd wielen, Versleten banden, loszittende wielbouten.

        Anders is er iets mis met de voorvering of besturing, slijtage of beschadigd geraakt.

        Succes

         

         

         

        #18362174
        sggs
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 September 2015

          Thanks maar eens wat verder onderzoek doen. Ik ben nog steeds wel benieuwd of dat instellen van ‘Sedan’ in de uitlijncomputer normaal is en of het inderdaad klopt dat achter niet uitgelijnd kan worden.

          #18362186
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Meestal als je een veerpoot vervangt, dan vervang je ook de andere kant.

            Op die manier voorkom je dat daar veel verschil in slijtage door optreed links en rechts.

            Waarom is dat nu niet gebeurt?

             

            Als de optie GTC bij hun niet bekend is, dan moeten ze toch iets kiezen (in dit geval sedan). Nu lijkt mij dat een sedan of GTC qua ophanging aan de voorzijde gelijk zijn, dus dat mag dan geen verschil opleveren.

             

            Maar iets heel anders… misschien is de uitlijning wel goed, maar staat het stuur niet goed gecentreerd in het midden. Dat kunnen ze ook afstellen tijdens het uitlijnen. Ik heb dat bij mijn auto, zet ik het stuur recht dan gaat hij niet rechtuit, zet ik hem iets scheef dan spoort hij prima (dit komt omdat er bij mij een beetje speling zit in de stuurkolom, hierdoor krijgen ze hem nooit goed recht gezet).

            #18362187
            puck87
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 June 2016

              Beste

              Bandenspanning spelling etc. Hoort bij het uitlijnen gecontroleerd te worden. Ik zou ook aanraden altijd beide schokbrekers of veren te vervangen daar kan altijd wat inzitten ivm slijtage.

              Verder kunnen ze het stuur het beste rechtzetten met lopende motor of uitlijnen met lopende motor om zo het stuur het mooiste recht te krijgen

              Mvg pieter

              #18362209
              dark-divx
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 November 2005

                ik  zou 0-punt van het stuur laten kalibreren. Dit kan ook zorgen dat hij scheeftrekt.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.