Astra H spontaan alarmlichten aan

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H spontaan alarmlichten aan

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221940
    Astra_cdti
      Lid sinds:
      1 June 2010

      Ik heb een Astra H 1.7 CDTi uit 2006 met 90.000 km op de klok. Doet het prima, start alleen af en toe wat moeizaam (duurt relatief lang voordat hij aanslaat en heel soms start hij pas na de tweede keer proberen).

      Afgelopen zaterdag voor het laatst mee gereden. Vanmorgen (dinsdag) ga ik op de fiets naar mijn werk en is er nog niets aan de hand. Ik kom terug van mijn werk, staan de alarmlichten te knipperen.

      Wat kan dit betekenen? De auto heeft geen alarm voor zover ik weet. Is er iets met de accu? Wat eventueel het moeizame starten ook kan verklaren? Starten deed hij daarna overigens wel (in 1 keer)en na een druk op de alarmlichten-knop, blijven de lichten ook uit…

      #17681447
      stillekracht
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 May 2007

        Welkom op dit forum :thumbup

        Hebben de kids met de sleutel gespeelt ?

        #17681448
        Astra_cdti
          Lid sinds:
          1 June 2010

          Thanks.

          Nee, geen kids aanwezig ;) Sleutel lag in huis dat op slot zat, dus het is uitgesloten dat iemand de alarmlichten heeft aangezet…

          #17681449
          stefanDTI
            Lid sinds:
            10 May 2007

            Bij mijn 1,7 CDTI van 2005 met de 1e accu kwam het langzame starten vorig jaar ook voor na een paar dagen stil staan en sloeg soms ook pas aan na de 2e keer.

            Daarop heb ik mijn accu vervangen en nu is het echt veel beter.
            vergeet niet dat de commerailpomp nog druk moet opbouwen tijdens het starten. dus het is nooit echt boem lopen bij de 1,7CDTI.

            #17681450
            arjontje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 March 2006

              origineel gepost door stefanDTI
              Bij mijn 1,7 CDTI van 2005 met de 1e accu kwam het langzame starten vorig jaar ook voor na een paar dagen stil staan en sloeg soms ook pas aan na de 2e keer.

              Daarop heb ik mijn accu vervangen en nu is het echt veel beter.
              vergeet niet dat de commerailpomp nog druk moet opbouwen tijdens het starten. dus het is nooit echt boem lopen bij de 1,7CDTI.

              Hmm weer wat geleerd.
              vond altijd al dat mijn broers astra lang moest door starten.

              Ag ja, ben benzine gewent. :P

              #17681451
              OPC Turbo
                Lid sinds:
                7 June 2009

                Soms wil het bij een Astra H zijn dat de airbag module de alarmlichten aanstuurt nadat de airbags geploft zijn… dan moet er een nieuwe module in…

                Nu ga ik ervanuit dat jouw auto nog heel is en de airbags ook nog niet afgegaan zijn anders had je dat vast wel gezegd…

                Wie weet zit er wel een storing in die module… alles even laten uitlezen bij de dealer…

                #17681452
                Astra_cdti
                  Lid sinds:
                  1 June 2010

                  OPC Turbo, bedankt voor de tip. Dan misschien toch maar even langs de dealer binnenkort. Wel lastig zo net voordat ik op vakantie ga :-/
                  En ja, de auto is nog helemaal heel, de airbags zijn nooit afgegaan.

                  Vind het alleen zo raar dat de auto er zo spontaan mee begint, na 2 dagen te hebben stilgestaan.

                  Vanmorgen stonden ze weer aan. Dus het was helaas niet een eenmalig iets…

                  #17681453
                  OPC Turbo
                    Lid sinds:
                    7 June 2009

                    Het kan ook ergens anders vandaan komen natuurlijk, zo’n auto barst van de stuurapparaten maar ik weet toevallig dat de airbag module ze kan aansturen… heb het een keer gezien bij een waarvan de airbag’s waren geknald na een aanrijding.

                    #17681454
                    Astra_cdti
                      Lid sinds:
                      1 June 2010

                      Het starten ging de laatste tijd nog wat moeizamer. Soms pas de bij 3e poging. Dus toch maar eens naar de garage gebracht.

                      Ze denken aan speling op het vliegwiel (kosten 1250+ euro). Is het waarschijnlijk dat slecht starten wordt veroorzaakt door speling op het vliegwiel (na een dikke 90.000 km)?

                      Verder tijdens het rijden heb ik geen klachten. Motor loopt eenmaal gestart prima.

                      #17681455
                      TheGeneral
                        Lid sinds:
                        21 February 2010

                        origineel gepost door Astra_cdti
                        Het starten ging de laatste tijd nog wat moeizamer. Soms pas de bij 3e poging. Dus toch maar eens naar de garage gebracht.

                        Ze denken aan speling op het vliegwiel (kosten 1250+ euro). Is het waarschijnlijk dat slecht starten wordt veroorzaakt door speling op het vliegwiel (na een dikke 90.000 km)?

                        Verder tijdens het rijden heb ik geen klachten. Motor loopt eenmaal gestart prima.

                        Kan dan zal de krukas sensor geen goede waardes kunnen meten waardoor de motor slecht aanslaat

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.