astra H op lpg?

Forumindex Forums Modellen Astra astra H op lpg?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233989
    kadettEsedan
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 November 2010

      Hallo,

      Kan een van julie vertellen of een opel astra type H (motortype: Z16XER) geschikt is om op lpg te rijden?

      Groet,
      Nick

      #17832914
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Z16XER en gas = niet doen. Deze motoren zijn niet geschikt voor gas, veel storingen, kleppen stellen

        #17832915
        mvolkerink
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 November 2009

          Alleen de Z14XEP kan goed tegen LPG.

          De Z16XEP/R en de Z18XER zeker niet omdat deze geen hydraulische klepstoters hebben, en er ook nog eens erg slecht tegen kunnen!

          #17832916
          AsconaC20NE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 December 2004

            inderaad, gewoon niet doen, is vragen om problemen

            #17832917
            robbie
              Lid sinds:
              12 July 2004

              [rquote=1888264&tid=144287&author=mvolkerink]Alleen de Z14XEP kan goed tegen LPG.

              De Z16XEP/R en de Z18XER zeker niet omdat deze geen hydraulische klepstoters hebben, en er ook nog eens erg slecht tegen kunnen![/rquote]
              dus een atra h met een Z14XEP motor op gas geeft geen problemen?
              komt dat even mooi uit,ik wilde net een afspraak laten maken om G3 erin te laten bouwen door een erkend bedrijf.

              #17832918
              mvolkerink
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 November 2009

                Deze motor heeft hydraulische klepstoters en kan daardoor beter tegen LPG.
                Of je voor de rest probleemloos rijdt hangt natuurlijk ook van bijv. de gasinstallatie zelf af.

                #17832919
                AsconaC20NE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 December 2004

                  De 1.4 kan misschien beter tegen LPG, maar ook daar heb ik geen goed gevoel over, al kan ik het niet hardt maken, heb alleen hele slechte ervaringen met de 1.6 in een astra H en 1.8 in een zafira B.

                  ik dacht trouwens dat alle ecotec motoren hydrolische klepstoters hadden :hmmz

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.