Astra H kopen – hoog geluid bij koppelen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H kopen – hoog geluid bij koppelen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18359938
    sggs
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 September 2015

      Beste forumleden,

      Ik heb tot morgenochtend een optie bij een autobedrijf op een Astra H GTC 1.8 sport uit 2005. De auto ziet er best goed uit en met de verkoper heb ik een goed gesprek gehad en redelijk kunnen onderhandelen. Er is echter één punt wat mij doet twijfelen over de aankoop: wanneer ik de koppeling indruk en vast hou, hoor ik een hoog geluid wat mij als leek zijnde niet helemaal normaal lijkt. De verkoper en monteur geven aan dat dit waarschijnlijk niks bijzonders is, of in het ergste geval een druklager is die niet helemaal goed is. Dit laatste zou niet onder garantie vallen. De auto rijd overigens verder prima en koppelen en schakelen gaat ook uitstekend.

      Nu begrijp ik dat het lastig vanaf afstand oordelen is, maar kan iemand aan de hand van de opname die ik van het geluid heb gemaakt een inschatting maken of de auto een serieus technisch probleem heeft? De opname is hier te beluisteren:
      https://youtu.be/esjXwP2yAaA
      (in het begin hoor je de auto normaal stationair draaien, daarna wordt er een aantal keer de koppeling ingedrukt en vastgehouden).
      Ik moet wel opmerken dat het vreemde geluid op de opname harder klinkt dan het in werkelijkheid is. Ik zou het in principe niet erg vinden als dit iets is wat over +- 2 jaar echt problemen gaat opleveren, maar als het over een paar maanden of een jaar al flink mis dan ga ik misschien afzien van de koop.

      Alvast bedankt voor de reacties.

       

      #18359943
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Ik denk ook het druklager, dit kan normaliter lang aan dus hoeft geen probleem op te leveren.

        Maar mocht ie wel stuk gaan zit je aan een redelijk grote reparatie vast, en waarschijnlijk een nieuwe koppeling,als je een nette prijs kan bedingen zou ik hem mooi kopen, gaat het dan lang aan mazzel en anders jammer nieuwe koppeling set + druklager erin en rijden weer!

        #18359945
        sggs
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 September 2015

          Bedankt voor je input. Ja het kilometrage en de prijs ligt wel iets onder wat ik tot nu ben tegengekomen bij GTC’s, vandaar dat ik zo twijfel. Plus de auto ziet er nog best netjes uit. Enig idee wat zo’n nieuwe koppelingset + druklager + arbeid mag kosten? Morgen ga ik ook nog even naar de Opel dealer om hun te vragen of het geluid bekend voorkomt.

          #18359946
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Tja, als je pech hebt kost het je wel een 500 euro aan reparatie veel werk en ik zou meteen de koppeling en drukgroep ook vervangen.

            #18359963
            sggs
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 September 2015

              Goed nieuws: ik ben er alsnog met de verkoper uitgekomen en de druklager/koppeling zal voor een schappelijk bedrag (extra) worden vervangen :)

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.