Astra H kom niet bij de kachel weerstand UPDATE: weer defect

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H kom niet bij de kachel weerstand UPDATE: weer defect

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18379918
    zoog
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 August 2015

      Ik ben bezig de kachel weerstand te vervangen, omdat alleen stand 4 nog werkte. Ik kom alleen met geen mogelijkheid met mijn hand bij de kachelweerstand. Er zit een ander blokje in de weg (zie rood rondje op de foto https://imgur.com/ommrn7S ). Ik weet ook niet of dat andere blokje wat in de weg zit eruit kan, toen ik het serienummer op Google zocht kwam iets naar boven over de motor van de ventilatie. Ik waar daar niet zomaar aan gaan trekken en kloten.

      Iemand tips hoe je met je handen bij de kachelweerstand komt om hem er fatsoenlijk uit te krijgen? Het lukt niet eens die twee clipjes waarmee die vastzit tegelijk aan te raken op dit moment…

      UPDATE: kachel weerstand is vrijwel direct weer defect geraakt: #18400871

      #18379961
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        dat blokje is je recirculatie klep. Wat je het beste kan doen is je interieurfilter er even uit halen, dan zie je de weerstand zo zitten en kan je hem eruit duwen

        #18382130
        zoog
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 August 2015

          [quote quote=18379961]dat blokje is je recirculatie klep. Wat je het beste kan doen is je interieurfilter er even uit halen, dan zie je de weerstand zo zitten en kan je hem eruit duwen[/quote]

          Thanks, het is op die manier eindelijk gelukt. Ik krijg alleen met geen enkele mogelijkheid de connector eruit. Zit echt muur en muur en muur vast. Zit daar nog iets van een clipje aan die de boel tegen houdt dat je weet? Ik heb al dat grijze rechthoekje op de connector proberen in te drukken, maar dat doet verder niks. Ook met een tang is er geen enkele beweging in te krijgen. De kabel is ook heel kort, dus kan hem ook niet verder naar me toe halen dan op de foto. Pfff, “even” een kachel weerstand vervangen :cry:

          https://imgur.com/a/iKyVjv3

          #18382620
          Nick-GSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            ze kunnen idd goed vast zitten, ik gebruik altijd een kleine schroevendraaier

            #18382630
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              Let op, meet fan stroom, als lagers kapot zijn, volgende weerstand brand ook.

              #18400871
              zoog
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 August 2015

                [quote quote=18382630]Let op, meet fan stroom, als lagers kapot zijn, volgende weerstand brand ook.[/quote]

                Hij is inderdaad redelijk snel weer defect gegaan. Wat raad je aan, de boel doormeten met een multimeter? (heb daar geen ervaring mee).

                #18401110
                Nick-GSI
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  motor los schroeven en kijken of die zwaar draaid

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.