Astra H GTC Climate control & nokkenasverstellers

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H GTC Climate control & nokkenasverstellers

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367626
    Astra16VClub
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 August 2011

      Sinds kort heb ik een Astra H GTC gekocht mer Z16XER motor om mijn welgeliefde Astra G te vervangen. Mijn nieuwe Astra heeft airco met automatische temperatuurregeling. Geen idee hoe dit officieel heet, maar in ieder geval een soort van Climate control:

       

      Dit werkt op zich prima, maar ervaar twee problemen:

      1. Temperatuur bij voeten passagiers achterbank (hier zit ook een blower-uitgang) is veel warmer dan de lucht die aan de voorkant er uit komt. Vandaag kwam er uit de voorkant koude lucht, bij passagiers gewoon zeer warme lucht.

      2. Bij het instellen van blowerrichting kun je kleine stapjes doen. Bijv. om te mixen tussen hoofd en voorruit. Maar bij 1 stapje voel ik ook luchtstroming bij mijn voeten

       

      Waar zou dit probleem aan liggen? Ik neem aan voor het eerste probleem een soort regelklep dit de verhouding koude en warme lucht mengt? Zitten er daar meerdere van in de auto met dit soort type climate control? En bij het tweede probleem neem ik aan ook iets van een regelaar, dit niet meer goed gekalibreed is?

       

      Ik heb nog ruim 3 maanden Bovag garantie en ga het ook zeker laten fixen, maar was gewoon uit technisch oogpunt benieuwd hoe zo’n systeem werkt.

       

      Verder heb ik meteen die solenoids vervangen die de nokkenasverstellers in gaan. Er zaten merkloze in (met de filtertjes er nog op, waarvan eentje afgebroken!), en nu heb ik ze origineel opel gekocht bij fsrs en de filtertjes er meteen afgehaald. Moet ik nog iets resetten met de opcom oid? Als de auto een dag heeft stil gestaan, dan hoor ik bij koude start nog geen seconde de verstellers even tikken tot ze weer onder oliedruk staan. Neem aan dat zolang je dat geluid niet seconden lang hoort dit gewoon normaal is?

       

       

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.