Astra H GTC Audio upgrade

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H GTC Audio upgrade

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247332
    Dillenvd
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 October 2010

      Beste Astra rijders.

      Zoals een aantal van jullie waarschijnlijk al weten ben ik sinds een maand in het bezit van een GTC uit 2005.

      De auto is voorzien van een CD30-MP3 systeem met originele speakers.

      Graag zou ik een upgrade willen omdat de originele installatie een beetje crap klinkt. Ik zat te denken aan een upgrade van de speakers voor en achter.

      In mijn Corsa heb ik een volledige installatie geïnstalleerd maar dat ben ik nu niet van plan.

      Ik heb op een forum gelezen over de TS-WX110A van Pioneer, dit is een kleine actieve subwoofer voor bijv. onder de stoel te plaatsen. Recensies over deze woofer zijn erg positief.

      Heeft iemand ervaring met dit apparaat of een tip voor het te plaatsen speakers, merken en types?

      Het gaat om deze woofer:
      http://www.kieskeurig.nl/autospeaker/pioneer/ts-wx110a/966644/

      Alle reacties en tips zijn welkom, bedant!

      #18003644
      harrynijhof
        Lid sinds:
        29 March 2012

        Apart!
        Nooit geweten dat dit bestaat eigenlijk..

        Stel ik ook maar direct mijn vraag: is dit ook aan te sluiten op een NCDR1500?

        #18003649
        Juffer1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 July 2006

          Als je snel wilt upgraden dan zou ik de CD30 vervangen voor een andere radio.
          Zelf heb ik toen de CD30 er nog inzat ook zitten kijken om een sub te plaatsen, na de vervanging voor een CD70 leek het wel alsof ik er ook een sub bijkreeg.

          De standaard speakers in de Astra H zijn absoluut niet slecht !

          Mocht je toch zo’n sub willen plaatsen dan ben ik met name erg benieuwd hoe je radio gaat reageren omdat je de impendantie ook gaat veranderen aangezien je deze sub/versterker parallel over je achterboxen heen moet zetten of je moet die opofferen.

          #18003648
          opel-mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2011

            Ik verwacht dat er in de sub een Hi-Lo verzwakker inzit, ik neem aan dat ze die hoogohmig hebben gehouden zodat de beinvloeding van de achterspeakers minimaal zal zijn.

            En standaard waren de achterspeakers in de H stationwagon niet geweldig, het was niet eens een tweewegsysteem, dat veranderen voor ene goedkoop MTX tweeweg speakertje geeft al een behoorlijke verbetering in het mid/hoog gebied.

            Het probleem bijde CD30 is het ontbreken van een loudness regeling, ik vermoed dat ze dta bij de CD70 opeglost hebben waardoor je ook bij lage volumes een volle bas krijgt

            Mark
            http://www.AstraTuningClub.nl

            #18003647
            AsconaC20NE
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 December 2004

              als je matig geluid hebt uit je speakers, dan helpt het toch niet om een woofer te plaatsen? :hmmz Ja de bas komt dan wat meer naar voren, en als je maar genoeg bas op zet hoor je de andere tonen ook niet goed.

              Maar als je de deur speakers en de grote speakers achterin nou vervangt door 2 goede exemplaren. Dat hoeft niet eens zo heel duur te zijn toch? Dan heb je over de hele range gewoon beter geluid.

              #18003646
              Dillenvd
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 October 2010

                Bedankt voor de reacties!


                @AsconaC20NE

                Klopt, maar ik doel op de lage tonen. Deze zijn door de gewone speakers alleen bij hoog volume te horen en dan wordt het al snel vervormd.
                Als het ver opgelost is door het plaatsen van een CD70 kan ik daar misschien voor gaan met evt. nieuwe speakers of anders een nieuwe radio/dvd/navi/bluetooth enz van Eonon waar veel goede recensies over te lezen zijn op internet.

                Ik ga eens rondkijken voor wat spul.

                Heeft iemand nog een aanrader qua merk/model speakers?

                #18003645
                opel-mark
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 March 2011

                  Ik heb ze bij mij vervangen door MTX, goed kijken naar laagste freq en aantal db’s

                  Mark

                  #18003650
                  Dillenvd
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 October 2010

                    Ik heb afgelopen zaterdag na heel veel zoeken en surfen op internet een Zendai V41 aangeschaft en deze heb ik dinsdag na het uitleren van mijn CD30 MP3 geplaatst. Leuk radio’tje met enorm veel mogelijkheden.

                    Ik ben alleen nog aan het kijken naar de audio instellingen, ik kan wel melden dat ik een betere bass weergave heb dan bij de CD30 MP3, zeker bij de lagere volumes.

                    Nu zit ik met een vraag over een kleine upgrade qua speakers of actieve subwoofer;
                    Wat zijn qualitatief goede speakers met een goede prijs/kwaliteit verhouding ter vervanging van de originele speakers voor en achter?
                    Ik heb speakers gezien van Axton (in mijn Corsa een gehele installatie van gehad, prima spul) maar waar moet ik op letten bij hoeveelheid van RMS vermogen bij aansluiting op de nieuwe Zendai radio? (4x45W)

                    Mijn doel is om een mooie volle klank te halen met een goede lage toon wanneer nodig.
                    Eventueel wil ik ooit nog een actieve woofer plaatsen die niet veel plaats inneemt, iets als de
                    Pioneer TS-WX77a of iets dergelijks.

                    Iemand ideeën of voorstellen?

                    Ervaringen zijn ook altijd welkom!

                    #18003651
                    duncs
                      Lid sinds:
                      8 December 2008

                      Ik heb de ts wx210a hier liggen en hij speelt lekker mee met volle bass klanken.
                      Ik had deze in mijn renault laguna zitten op de originele radio omdat dat echt crap geluid was.
                      Nu met de zafira heb ik hem niet meer nodig.

                      Hij is makkelijk aan te sluiten op de originele boxenkabel achter en er zit een controller bij voor de hoeveelheid bass je wilt hebben.
                      Ideaal als je geen ruimte wilt inleveren en toch een goed geluid wilt hebben :thumb

                      #18003652
                      stefanDTI
                        Lid sinds:
                        10 May 2007

                        Mooi dat het gelukt is !

                        Als je de achter speakers wilt vervangen komt er nogal wat bij kijken.

                        Je achterbank moet eruit en dan kan kunnen pas je achterpanelen los.

                        #18003653
                        opel-mark
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 March 2011

                          Als je de achterspeakers vervangt voor een 3 weg systeem dan klinkt het al een stuk beter, let bij de boxen ook goed op hoe laag de speaker kan met de lage tonen, daar zit nogal wat verschil in tussen merken en types.

                          dat bij lage volumes het nu beter klinkt is logisch, de cd30 heeft geen loudness regeling, de radio die je nu hebt wel.

                          mark

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.