Astra H GTC 2008 – antennevoet rubber kapot (GPS)

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H GTC 2008 – antennevoet rubber kapot (GPS)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18458359
    J. Stardust
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 December 2012

      Hoi allemaal,

      De rubber antennevoet afdichting van mijn Astra H GTC (2008) (met GPS) is helemaal afgebrokkeld.

      Kan ik alleen het rubber vervangen of de hele antenne unit?

      Als ik alleen de afdichting kan vervangen kan dat zonder de hele unit te demonteren? Of moet ik van binnenuit eerst iets loshalen? Hoe moet dat?

      Waar kan ik de goede nieuwe afdichting kopen of hele unit?

      #18458433
      john-opel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2012

        Ik heb hetzelfde probleem, en zoals ik het begrijp moet de hemelbekleding los hiervoor. Daar ga ik niet aan beginnen.

        De kabeldoorvoer door het dak is heel klein dus de kans op lekkage lijkt gering. Het is vooral de rand, het rubber onder de voet is waarschijnlijk nog niet aangetast.

        Mijn oplossing is het aan de buitenkant aansmeren van de voet met zwarte siliconenkit of iets dergelijks. Als je het netjes afplakt en minitieus aansmeert zit het weer voor jaren dicht.

        https://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-h/n__electrical_equipment_and_instruments/communication/navigation/repair_instructions/replace_rear_aerial_%28roof_aerial%29_l48/

         

        #18458447
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          netjes afplakken en ontvetten, dan soudall fixall zwart gebruiken

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.