Astra H ESP uitschakelen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H ESP uitschakelen

9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Bennekiket

nee er is geen knop voorzien , de zogenaamde ” sport knop ” is niet aanwezig. begrijp mij niet verkeerd he maar de wagen rijd perfect voor iemand die gewoon een normale gezinswagen zoekt maar ik ben nogal een auto liefhebber en ik heb altijd al sportieve auto’s gehad en het rijgedrag valt mij dus gewoon heel erg tegen. enkele van de redenen dat ik deze heb gekocht zijn dat die heel snel beschikbaar was en dat ik de lokale Opel dealer hier al 34 jaar persoonlijk ken en dat mijn zoon voor zijn rijbewijs ging gaan zodat hij toch een goede ( auto ) start had. Voor iemand die van auto’s met een sportief karakter houd valt deze zijn rijgedrag gewoon heel erg tegen, maar dat probleem ligt uiteraard bij mij en niet bij de auto. ik had gewoon gehoopt dat bepaalde zaken die mij irriteren wel aan te passen waren maar blijkbaar gaat dit dus niet bij deze uitvoering van dit model, pech voor mij dus.

dark-divx
      Deelnemer

goh moest ik u zijn ik zou alles laten gelijk hoe het is.
        Het is nu niet dat een astra een sportwagen is…

b07

voor de echte Thrillseekers en, het sportieve rijden betreft ben ik het met Bennekiket eens, dan is ESP een nadeel, zeker als je lekker gas wil geven in de bochten om er zo hard mogelijk in en uit te komen of, met spinnende achterwielen driftend door de bocht wil zonder dat die inhoud, het op de grens en, eroverheen rijden dat is de manier dat je de auto echt leert kennen en, dat zijn vaak ook de mensen die de auto onder controle houden en, rustig blijven als ze bijvoorbeeld overgestuurd in de slip raken, daar waar andere mensen vaak geen controle hebben, schrikken en, op de rem drukken waardoor ze juist in de berm belanden.
          ESP kan zeker helpen maar, dat heeft ook ze grenzen, als het echt fout gaat red ESP je echt niet meer dan komt het meer op de ervaring van de bestuurder aan en, laat het nu net zo zijn dat mensen die altijd op hulpmiddelen vertrouwen zoals ESP vaak te weinig ervaring, voertuig beheersing hebben.

ik ben ook van mening dat je niet voor een fwd auto moet kiezen (op enkele merken na) als je echt sportief wil rijden hoeken met je auto.daarvoor rij ik ook geen Opel meer, vind het voor de rest wel prima auto’s

remutr
          Deelnemer

lampje van de esp al meerdere keren te zien gekregen op glade wegen en op de sneeuw heb ik zelfs om een ongeval te voorkomen eens mijn handrem moeten bij optrekken of hij had gewoon rechtdoor gegaan omdat de esp in werking trede. abs is idd wel handig maar ja zoals ik ook al vermeld heb ik heb al 36 jaar zonder abs gereden voor de aankoop van deze astra dus voor die enkele maanden zal dat nu ook wel lukken.

Wat heeft jou esp met rechtdoor gaan te maken? en wat wil je met de handrem, een astra is een voorwiel aandrijver, je handrem blokkeert alleen je achter wielen en die sturen niet?

Heb je niet gewoon TC en die moet je met een knop uit kunnen zetten.dat kan zelf me 18 jaar oude Vectra en 14 jaar oude Omega nog.

Zo ie zo met een voorwiel aandrijver de elektronica NIET uitzetten, Een Omega kan je sturen met de voorwielen en aandrijven met de juist wielen, namelijk de achterwielen, daar kan je meer spelen door de TC uit te zetten, ESP zit geen knop voor op.

opel-mark
            Deelnemer

bij mij zit er ook geen knop in om esp/tc uit te zetten, is ook niet echt nodig in een stationwagon, wil je scheuren dan moet je een astra opc nemen.

remutr
              Deelnemer

mark maar esp en tc zijn de onafhankelijk van elkaar werkende systemen, die kunnen niet onder 1 knop zitten.

Omega is esp werkt altijd en tc is uit te schakelen.

Als jij nu uit de sneeuw wilt wegrijden gaat dat bijna niet de tc gooit dan elke keer het vermogen eraf, daarom kan je hem uitschakelen zodat je met wat wielspin weg kan rijden.
                Of op een trailerhelling, wil me boot er niet achter hebben als me auto elke keer het vermogen eraf gooit dan kom ik nooit weg, nu met wat wielspin en me boot staat op het droge.

Bennekiket

@ remutr

je moest eens weten wat je allemaal kan doen met de handrem en een voorwiel aandrijver. ik heb de handrem moeten optrekken omdat ik op de sneeuw gewoon rechtdoor ging en de auto meer ging inhouden terwijl hij gewoon meer gas had moeten geven, even de handrem op zodat hij de kont weggooit in de juiste richting en zo heb ik hem keurig op de weg kunnen houden. b07 omschrijf het goed vind ik en zoals ik dus al heb gezegd gaat deze auto dus kortelings vervangen worden daar ik er toch niks naar mijn zin van kan maken, en nee het gaat zeker geen voorwielaandrijver worden deze keer.

remutr
                  Deelnemer

Dat word een Good OLD Omega Kopen en veiliger en mooie dan een astra, corsa, of nog erger een agila, mocca. Of de beste opel die er nu is de insignia 4*4 turbo.

Je kan een voorwielaandrijver op sneeuw laten slippen, maar wat je zegt hij gooit het vermogen eraf daar is niet mee te rijden, zou wat zijn op de trailer helling haha.

Met mijn vectra gooi ik de tc altijd uit, dat ding word je gek van, neem je de oprit naar de snelweg wat snel, weg vermogen en een bak onderstuur, zeer irritant. Omega tijd gewoon 1000 keer fijner en pa wil nooit een voorwielaandrijver dus 1 echte auto hebben we altijd voor de deur staan.

cobra50
                    Deelnemer

Hallo allemaal ik.heb een opel astra H Z18XE

Bouwjaar 2005 nu heb ik een probleem met de Esp als ik wat gas geef met nat weer slipt een wiel door.Ook kan ik hem dan bijna niet meer op de weg houden dan glijd de auto gewoon weg. Weet iemand misschien waar de ESP sensor zit het gaat maar om een voor wiel aan de bij rijderskant.

Mocht iemand iets weten hoor ik het graag.

9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.