Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H cdti 1.9 (150pk) hikt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juni 2010 om 19:02 #17222197
Hallo mensen,
als ik in het toerengebied van +/- 1200 – 2000 zit en rustig gas bij geef, voel ik eerst een paar hikken voordat er iets gebeurt. Vooral in de stad is dit behoorlijk irritant.
EGR is een half jaartje geleden vernieuwd, map sensor is schoon. KM stand net 100000. Ik rijd iedere dag ook op de snelweg, dus zeker niet alleen in de stad.
Turbo begint volgens mij bij 2100 pas bij te komen, klopt dit?Iemand misschien een idee? Zelf twijfel ik aan de mapsensor omdat als ik hem schoonmaak, het probleem toch weer een paar dagen weg is.
Ik heb echter geen idee hoe ik die kan testen en of die dingen wel eens falen, en 377 Euro die Opel rekent vind ik wat te gortig om te proberen.Wat kan dit nu zijn?
7 juni 2010 om 19:28 #17685106Dat hikken heeft die van mijn nu ook weer.
Ben bang dat er weer wat troep aan de egr kleeft.bij mij zit er ook net 12k een nieuwe op.
Volgens mij moet een cdti flik op z’n staart trappen.
wat hier in nederland niet kanheb een trekhaak denk dat maar een keertje friesland ga doen met een lompe vierkante bak er achter.
misschien dat ie daar beter van gaat lopen.
theun
7 juni 2010 om 19:46 #17685107bij mij begint hij nu juist te hikken sinds er een nieuwe egr op zit :wtf
7 juni 2010 om 19:54 #17685108EGR is brandschoon, net als de mapsensor.
13 juni 2010 om 19:45 #17685109Iemand nog suggesties?
Kan het de LMM zijn, of zijn het de beruchte wervelkleppen misschien?13 juni 2010 om 19:51 #17685110als je een map sensor hebt ben je tog geen lmm of zit ik er naast?
Erwin
13 juni 2010 om 19:56 #17685111turbo sensor zou ook nog kunnen, die raken ook nogal eens vervuild. (zit links van de egr van vooraf gezien, zit met één torx bout vast.).
13 juni 2010 om 20:09 #17685112Hikken kan ook aan de verstuiverstekkers liggen.
Deze maken dan een slecht contact.
Nieuwe stekkers (en softwareupdate) verhelpen dit probleem.14 juni 2010 om 18:35 #17685113origineel gepost door Spacejam
turbo sensor zou ook nog kunnen, die raken ook nogal eens vervuild. (zit links van de egr van vooraf gezien, zit met één torx bout vast.).Ja, dat is de mapsensor. Die is brandschoon.
Links vooraan, tegenover de distributieriem als het ware, zit ook (denk ik) een sensor ??? Wat doet die?? Kan ik die er zo uit halen? Of is het geen sensor?14 juni 2010 om 20:47 #17685114dat is toch niet de mapsensor?
15 juni 2010 om 16:29 #17685115origineel gepost door Spacejam
dat is toch niet de mapsensor?Nee, de mapsensor zit in het midden, aan de achterkant van het blok, 20cm links van de EGR klep.
Die ik bedoel zit links voor, bovenop het blok, dus net onder de zwarte afdekplaat, zeg maar tegenover de distributieriem. Temp sensor misschien?? Geen idee.
15 juni 2010 om 16:43 #17685116we bedoelen dezelfde sensor ;)
15 juni 2010 om 17:37 #17685117origineel gepost door Spacejam
we bedoelen dezelfde sensor ;)Weet jij misschien waar die voor is?
15 juni 2010 om 17:48 #17685118die achterop je blok zit met een zwart blokje eraan en de stekker naar boven gericht is je turbo sensor, die meet de luchtstroom in je inlaat om te controleren of de turbo de juiste druk geeft. Die sensor wil nog wel een vervuilen die die egr klep. Zo heb ik hem laatst ook schoongemaakt, het was gewoon één klont met drab wat er aan zat.
15 juni 2010 om 18:02 #17685119origineel gepost door Spacejam
die achterop je blok zit met een zwart blokje eraan en de stekker naar boven gericht is je turbo sensor, die meet de luchtstroom in je inlaat om te controleren of de turbo de juiste druk geeft. Die sensor wil nog wel een vervuilen die die egr klep. Zo heb ik hem laatst ook schoongemaakt, het was gewoon één klont met drab wat er aan zat.Ja, ja, die ken ik, dat is de mapsensor. Maar die sensor linksvoor. Wat doet die??
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.