Astra H audio/navi inbouwen.

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H audio/navi inbouwen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18371649
    Floris_h@
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 January 2020

      <p style=”text-align: center;”>Goede dag,</p>
      Ik ben Floris, 37 uit Eindhoven en sinds maandag de trotse bezitter van aan astra h uit 2008.

      Ik ben al een poos aan het inlezen over de diverse mogelijkheden die er zijn in mijn astra op audio/navigatie gebied. En hier loop ik dan ook in vast. Vandaar dit onderwerp. Ik ben vooral op zoek naar informatie en mogelijkheden die ik wellicht over het hoofd zie.

      Wat hebben wij:

      Cd70navi  met CID scherm en aux. Standaard speakers.

      Wij wensen: Bluetooth-muziek/bellen. USB-opladen diversen. Navigatie is geen must maar als ik de thread van Hilco lees over inbouwen tablet is mijn interesse wel gewekt. Dit vooral omdat ik de locatie van de originele radio niet ideaal vind voor navigatie en ik vooralsnog geen mogelijkheid zie om een los scherm te koppelen aan een radio/gsm. Ik wil sowieso ander geluid in de auto te beginnen met deurspeakers en eventueel uitbreiden met versterker en sub.

      Verder zie ik graag dat de boordcomputer, achteruitrijsensoren en stuurbediening blijven werken.

      Wij hebben best wat wensen en ik krijg steeds meer het gevoel dat alles samen lastig wordt en er dus een concessie gedaan moet worden ergens.

      Anyway, ik vind kwaliteit belangrijker dan voor een dubbeltje op de eerste rang. Dat gezegd hebbende zit de baas thuis wel met een klein vingertje op de knip. :whistle:

      Nou, heel verhaal. Ik probeer zo compleet mogelijk te zijn en wacht met smart op uw reacties/ideeën

      Met Brabantse groet,

      Floris

       

       

      #18372186
      Max Stulen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 November 2019

        Waarom neem je niet een android head unit? Kun je alles mee doen wat je zelf wil ook je subs op aansluiten, alles blijft werken via de canbus ook de achteruit rij camera kan je er evt op aansluiten.

         
        <p style=”text-align: right;”>Als je hier meer info over wil kan je mij altijd prive even berichten. Kan ik je evt helpen via w’app mits nodig…… :)</p>

        #18372192
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          met wat je wil kun je beter een swissaudio of soortgelijke radio inbouwen, een hele rits aan aansluitingen , nav, dvd, achteruitrijcamera aansluiting, bluetooth, handsfree bellen enz enz en een betere audio als origineel, stuurwielbediening blijft werken, de gid van mij geeft netjes de freq van de radio aan, enkel nav is op het display van de nieuwe radio zelf.

          vervangen is ‘simpel’ oude radio eruit, en dan nieuwe radio erin wegwerken, grootste probleem is alle kabels netjes wegwerken achter het handschoenkastje zit erboven iets van een plat stuk op de buis waar je jouw gps kwijt kan.

          Je parkeersensoren zijn los van de radio dus dat blijft werken.

          Als je dan toch bezig bent gooi dan meteen de originele speakers achter eruit en vervang ze voor 2 weg van MTX oid, heb ik ook gedaan.

           

          #18372248
          Ben86
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 September 2018

            Ik heb deze besteld;

            https://nl.aliexpress.com/item/32954162933.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dEfgCge

            En in mijn auto zitten. Werkt perfect. Kun je Spotify op draaien, Navmii, Waze.

            Je moet voor internet even een hotspot met je telefoon maken en dan connect je je headunit daaraan en kan ie ook internetten/updaten.

            Het klopt dat het scherm wat lager zit wat soms een beetje onhandig is, maar voor navigatie voor mij geen probleem; ik heb namelijk ook altijd de gesproken navi erbij aan staan.

            Klooien op je unit tijdens het rijden is niet handig, maar dat moet je sowieso niet doen. Qua stuur controls gebruik ik met name skip song en volume controle en dat werkt uitstekend. In de versie die ik heb kun je ook nog de settings van het display van de auto aanpassen (zoals tijd instellen). Switchen tussen de verschillende modi (actieradius) doe ik met de linkerkant van het stuur.

            #18372249
            Ben86
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 September 2018

              IMG_20181022_185618

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.