Astra H (actieve) subwoofer

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H (actieve) subwoofer

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256161
    Dillenvd
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 October 2010

      Beste forum leden,

      Ik heb sinds een week een nieuwe autoradio, namelijk de Zendai V41;

      Momenteel heb ik nog altijd de originele speakers in de auto zitten maar ik zit er sterk aan te denken om mijn audio
      systeem een uitbereiding te geven dmv een (actieve) subwoofer.

      Ook zou ik graag mijn originele (voordeur) speakers vervangen door een mooie compo set.
      Ik weet nog niet of ik deze speakers achter een versterker wil gaan plaatsen of direcht achter de Zendai V41, dus op de
      plaats van de originele speakers.

      Als actieve subwoofer heb ik al gezien:

      – Pioneer TS-WX77A
      Hier zijn veel goede recensies over te lezen waarbij de een zegt er een goede bass dreun van te hebben en
      de ander vind dat hij ‘voldoende’ levert maar niet over de top.

      Ik had in mijn Corsa B een systeem met;
      – Axton AB20 sub
      – Axton A495 versterker
      – Audio System 165 Flat speakers

      Wensen nieuwe set:
      – Helder geluid
      – (Actieve) subwoofer die niet veel ruimte inneemt
      – Goede lage en voelbare bass dreun

      Budget voor de Compo speakers zal zijn €50-€100
      Budget voor de subwoofer zal zijn €100-€200

      Zoals ik al zei, het hoeft geen heuze boom boom car te worden zodat alles trilt en ik na een week het eea moet aandraaien, maar een goede voelbare bass is mijn streven ;)

      Ervaringen of tips? Alles is welkom! :thumb

      #18116127
      Juffer1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2006

        Wij hebben een GTC-OPC binnen de club waar een helix systeem inligt.
        Deze zet je heel simpel in de kabelboom achter de radio (stekker en verloopstekker) en alles gaat dan via het Canbus systeem.

        Geen losse voedingen (die je met die andere systemen wel hebt) en snel te installeren.
        Geluid is fenominaal !

        Als je gaat Googlen komt je waarschijnlijk bij customfit-audio uit, die zou ik even overslaan.

        #18116128
        duncs
          Lid sinds:
          8 December 2008

          Ik heb als je interesse hebt nog de ts-wx210a liggen.
          Neemt nog minder plaats in als de 77 en kwa geluid geeft hij genoeg dreun.
          Stuur maar een pb als je interesse hebt ;)

          #18116129
          ries e
            Lid sinds:
            23 December 2011

            In mijn corsa had ik twee kisten met 30cm woofers. Dit gaf super dreunende en voelbare bas. Helaas nam dit alle kofferruimte in beslag. Doordat ik de ruimte steeds vaker nodig heb ben ik overgestapt op een pioneer tswx77a. Voor zijn afmetingen echt een super geluid en ik ben er zeer tevreden mee. Het komt niet in de buurt van de twee subwoofers die er in zaten, maar is wel goed voelbaar en hoorbaar.

            Pioneer tswx77a op een schaal van 0 tot 10 een dikke 8.

            #18116130
            MajorPro
              Lid sinds:
              14 March 2013

              @Dillenvd wrote:

              Beste forum leden,

              Ik heb sinds een week een nieuwe autoradio, namelijk de Zendai V41;

              Momenteel heb ik nog altijd de originele speakers in de auto zitten maar ik zit er sterk aan te denken om mijn audio
              systeem een uitbereiding te geven dmv een (actieve) subwoofer.

              Ook zou ik graag mijn originele (voordeur) speakers vervangen door een mooie compo set.
              Ik weet nog niet of ik deze speakers achter een versterker wil gaan plaatsen of direcht achter de Zendai V41, dus op de
              plaats van de originele speakers.

              Als actieve subwoofer heb ik al gezien:

              – Pioneer TS-WX77A
              Hier zijn veel goede recensies over te lezen waarbij de een zegt er een goede bass dreun van te hebben en
              de ander vind dat hij ‘voldoende’ levert maar niet over de top.

              Ik had in mijn Corsa B een systeem met;
              – Axton AB20 sub
              – Axton A495 versterker
              – Audio System 165 Flat speakers

              Wensen nieuwe set:
              – Helder geluid
              – (Actieve) subwoofer die niet veel ruimte inneemt
              – Goede lage en voelbare bass dreun

              Budget voor de Compo speakers zal zijn €50-€100
              Budget voor de subwoofer zal zijn €100-€200

              Zoals ik al zei, het hoeft geen heuze boom boom car te worden zodat alles trilt en ik na een week het eea moet aandraaien, maar een goede voelbare bass is mijn streven ;)

              Ervaringen of tips? Alles is welkom! :thumb

              Ik heb zojuist ook een Zendai V41 gekocht, mijn vraag is waar heb jij de gps antenne gelaten? en waarvoor die witte usb is?

              #18116131
              Dillenvd
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 October 2010

                Bedankt voor de reacties!

                De witte kabel is voor wifi/3g stickje, ik gebruik hem niet.

                Nog leden met ervaring met de Pioneer TS-WX77A??

                Sent from my iPhone using Tapatalk

                #18116132
                dutsel
                  Lid sinds:
                  3 January 2012

                  Waar kun je die Zendai V41 radio kopen of bestellen want ik zit te denken om misschien ook een andere radio in mijn astra h te zetten.

                  #18116133
                  Dillenvd
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 October 2010

                    @dutsel

                    Ik heb hem bij Navaudio in best gehaald. Helaas wat negatieve ervaringen op internet. Gewoon ophalen, mocht je ervoor gaan. Prima ding!

                    Sent from my iPhone using Tapatalk

                    #18116134
                    chieltjuh
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 February 2012

                      Ziet er leuk uit, toch vind ik de plaats wat minder.

                      #18116135
                      dutsel
                        Lid sinds:
                        3 January 2012

                        Ik lees inderdaad alleen maar slechte dingen over Navaudio.
                        Ik gebruik nu een fm transmitter om muziek af te spelen werkt op zich redelijk goed maar daar zit ruis op de achtergrond daarom zit ik te denken om er in de toekomst een andere radio in te bouwen.
                        Ik heb er geen haast mee,wil eerst rustig nadenken of ik er een gewone din2 radio inzet met usb aansluiting of een dvd/navigatie systeem ga inbouwen.
                        Is die Zendai V41 niet ergens in een normale car audio zaak te koop waar je gewoon eerst rustig kunt kijken of het iets is.
                        Want die webshops vind er niet erg betrouwbaar uitzien en ik lees veel klachten over de diverse webshops.

                        Toch alvast bedankt Dillenvd voor de info.

                        #18116136
                        Dillenvd
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 October 2010

                          Met een fm transmitter heb ik ook nog geprobeerd maar dat is echt waardeloos naar mijn mening.
                          Muziek moet voor mij helder en zuiver zijn, zonder geruis.

                          Heb de Zendai nu een paar weken en kan tot nu toe alleen lovend praten over dat ding, speelt goed en snel af. Navi werkt prima en geeft den prima geluidskwaliteit. Zeker nu ik de extra bass tonen heb dmv de pioneer subwoofer.

                          Als je gaat voor een dubbel din radio red je het waarschijnlijk niet met €399, dan moet je een inbouwframe met knik hebben, een canbus converter ivm stuurbediening en waarschijnlijk vergeet ik nog iets.
                          Ik heb nu met die Zendai alles in een.
                          Wat je zegt, hij is waarschijnlijk niet ergens anders te halen dan bij navaudio, helaas. Wel zijn er andere soortgelijke systemen op de markt, zoals de Eonon d5121e (alleen zonder ‘knik’)


                          @Chieltjuh

                          De positie is inderdaad wat vervelend, had hem liever op positie van het GID gehad, nu zie je soms de eerste halve cm van het display niet ivm de rand..

                          Sent from my iPad using Tapatalk

                          #18116137
                          Serion
                            Lid sinds:
                            16 September 2006

                            Hallo allemaal,

                            Ikzelf heb een opel astra station H uit 2007 met een cd30 mp3 unit.
                            Al geruime tijd zit ik me te ergeren aan het ontbreken van bluetooth ondersteuning voor mijn telefoon maar ook ontbreken van een ipod aansluiting ;)

                            Ik was al bijna verkocht aan de Zendai V41, maar voordat ik het geld uitgeef heb ik nog een paar vragen:

                            1. Kan iemand met beperkte kennis van auto’s zo’n unit installeren? (Kan zelf mijn eigen pc’s bouwen, dus gedoe met stekkertjes zit wel snor)
                            2. Kan ik mijn bestaande display info scherm blijven gebruiken m.b.t. tijd/datum/etc?
                            3. Is die zendai v41 echt zo gaaf als ik denk dat het is? :D

                            Bedankt!

                            #18116138
                            opel-mark
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 March 2011

                              ja redelijk makkelijk te installeren, enkel de kabels goed wegwerken erachter kan wat lastig zijn
                              ja mijn info display werkt(ik heb overigens een swissaudio maar die is vrijwel hetzelfde), maar hij geeft enkel de freq aan niet de stationsnaam meer
                              als je er een gaat kopen bij navaudio haal hem dan op dan kan je meteen zien of hij niet beschadigd is of alles er wel bijzit enz

                              let erop dat je de recente nav software krijgt want je krijgt GEEN updates, daar willen ze big$$$ voor hebben bij navaudio.

                              Mark
                              http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.