Astra h aantal vragen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra h aantal vragen

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230176
    iquick
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 July 2011

      Hallo,

      Eerst me zelf voorstellen ik ben Ismail, ik ben sinds vandaag de nieuwe eigenaar van een Astra H uit mei 2007 met een 1.9CDTI 150pk blok er in welke ik morgen ga ophalen. Hiervoor had ik een Astra G uit nov 1999 1.6 16V 100pk. Grote overstap van benzine naar diesel dus. Ik heb nu een aantal vragen waar ik in de knoop mee zit nl:

      – Zit hier een 6 bak M32 versnellingsbak in of zit deze alleen in de benzine motoren? Heb gehoord van anderen en gelezen hier dat deze snel kapot gaan en wat kan ik hier aan doen om het te voorkomen?

      – Wat kan de koppeling qua nm aan want ik wil namelijk de auto chippen. Of een Powerbox module van DTUK de CRD2 Multimap?

      – Er zit in deze auto geen ESP of Sportknop in zodat ik de ESP kan uitschakelen, wat standaard wel aan staat volgens de verkoper. Je ziet ook het lampje branden. Wat kan ik hier aan doen om het bijv. in te bouwen? Of op een andere manier uitschakelen?

      Momenteel heeft de auto op de teller 105159km gelopen. Heb de hele fora doorgelopen maar kan niks vinden over de NM van de koppelingen en hoe lang de M32 bak meegaat waar ik me dus het meeste zorgen om maak. Ik kom er even niet meer uit.

      Link naar auto: http://www.autoweek.nl/occasion.php?make=Opel&model=Astra&min_year=2007&max_year=2007&fuel=Diesel&miles=0&dealertypeid=o&dealertypeid=g&dealertypeid=f&dealertypeid=p&page=0&sort=20&pagesize=20&position=19&total=111&id=3SMWC&cache=no

      #17782768
      Spacejam
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 November 2006

        @iquick wrote:

        Hallo,

        Eerst me zelf voorstellen ik ben Ismail, ik ben sinds vandaag de nieuwe eigenaar van een Astra H uit mei 2007 met een 1.9CDTI 150pk blok er in welke ik morgen ga ophalen. Hiervoor had ik een Astra G uit nov 1999 1.6 16V 100pk. Grote overstap van benzine naar diesel dus. Ik heb nu een aantal vragen waar ik in de knoop mee zit nl:

        – Zit hier een 6 bak M32 versnellingsbak in of zit deze alleen in de benzine motoren? Heb gehoord van anderen en gelezen hier dat deze snel kapot gaan en wat kan ik hier aan doen om het te voorkomen?

        De eerste M32 versnellingsbakken waren geleverd met een zwakke lager, die van jou is van 2007 dus waarschijnlijk heeft die daar geen last van (al weet je het natuurlijk nooit zeker). Hij is eigenlijk geschikt tot 320nm maar er zijn er vele die er ver overheen gaan. in de 1.9 diesel zit altijd een M32 bak

        – Wat kan de koppeling qua nm aan want ik wil namelijk de auto chippen. Of een Powerbox module van DTUK de CRD2 Multimap?
        Ga liever naar EDS ofzo om hem te laten chippen.

        – Er zit in deze auto geen ESP of Sportknop in zodat ik de ESP kan uitschakelen, wat standaard wel aan staat volgens de verkoper. Je ziet ook het lampje branden. Wat kan ik hier aan doen om het bijv. in te bouwen? Of op een andere manier uitschakelen?

        In bepaalde gevallen is de knop in te bouwen (ik heb dat zelf ook gedaan), dit kan je testen door met de op-com of tech2 de sportknop te activeren, als je dan een foutcode krijgt (fout in circuit sportknop) kan je de sportknop monteren, als hij geen foutcode geeft gaat het niet, of je moet je instrumenten paneel vervangen). Als je auto ESP heeft dan lukt het meestal wel (maar controleer het van te voren).

        De sportknop bied nog wat voordelen, zo kan je bij EDS je chip laten aanpassen dat je met de sportknop uit 160PK en 340nm hebt en met de sportknop aan 200pk en 430nm (of andere samenstellingen uiteraard).

        Momenteel heeft de auto op de teller 105159km gelopen. Heb de hele fora doorgelopen maar kan niks vinden over de NM van de koppelingen en hoe lang de M32 bak meegaat waar ik me dus het meeste zorgen om maak. Ik kom er even niet meer uit.

        Link naar auto: http://www.autoweek.nl/occasion.php?make=Opel&model=Astra&min_year=2007&max_year=2007&fuel=Diesel&miles=0&dealertypeid=o&dealertypeid=g&dealertypeid=f&dealertypeid=p&page=0&sort=20&pagesize=20&position=19&total=111&id=3SMWC&cache=no

        Je versnellingsbak en koppeling zullen niet zo snel kapot gaan maar je vliegwiel gaat er wel een keer aan (of hij nou gechipt is of niet). Meestal gaan ze kapot tussen de 150k en 200k, en het is een duur geintje (rond de €2000).

        #17782769
        iquick
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 July 2011

          Dankje voor alle info. Er zit wel degelijk een ESP op maar is niet uitschakelbaar. De eerste eigenaar heeft er voor gekozen om het systeem niet uitschakelbaar te maken, en heeft de knop laten vervangen door een plastic standaard knop die je niet kan indrukken. Waarom weet ik niet maar toen ik de verkoper vertelde dat het jammer was keek hij stomverbaasd van “Waarom zou je die nou uit willen schakelen”” maar zei tegen hem dat ik een sportief rijgedrag had en dat ik zo nu en dan wel eens piepende banden zou willen horen:D. Het is dus ideaal dat je kan switchen naar een aantal pks. Als ik daar eerder op was gekomen dat dat kon, had ik hem er wel even van langs gegeven. Alleen EDS is in duitsland en mijn duits is 0,0. Dus miscommunicatie zal er zeker zijn beetje hopend dat ze engels spreken of zal ik via hun website een online tuning module aanschaffen want dat is wel te doen volgens mij. Die knop inbouwen dat gaat tijd inbeslag nemen want van die dingen als tech 2 en op-com heb ik geen verstand van moet dat eerst maar eens uitzoeken hoe en wat.

          #17782770
          Spacejam
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2006

            De sportknop zit er alleen maar in als je een sportuitvoering hebt. De knop heeft er bij jou dus hoogstwaarschijnlijk nooit ingezeten.

            #17782771
            rdh
              Lid sinds:
              13 December 2009

              M32 bakken zijn perfecte bakken ze zitten ook in de opc en gtc turbo niks mis mee.

              #17782772
              noc
                Lid sinds:
                20 February 2005

                @rdh wrote:

                M32 bakken zijn perfecte bakken ze zitten ook in de opc en gtc turbo niks mis mee.

                niks mis mee zou ik toch zeker niet zeggen.

                http://www.vxronline.co.uk/forum/showthread.php?136046-The-m32-gearbox-reliability-list” onclick=”window.open(this.href);return false;

                #17782773
                iquick
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 July 2011

                  @Spacejam wrote:

                  De sportknop zit er alleen maar in als je een sportuitvoering hebt. De knop heeft er bij jou dus hoogstwaarschijnlijk nooit ingezeten.

                  Ik weet dat die er nooit in heeft gezeten maar ESP wil ik toch uitschakelen dus moet die knop er alsnog ingebouwd worden

                  #17782774
                  iquick
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 July 2011

                    @noc wrote:

                    @rdh wrote:

                    M32 bakken zijn perfecte bakken ze zitten ook in de opc en gtc turbo niks mis mee.

                    niks mis mee zou ik toch zeker niet zeggen.

                    http://www.vxronline.co.uk/forum/showthread.php?136046-The-m32-gearbox-reliability-list” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    Idd hier ben ik dus ook bang voor mijne heeft nu 105dkm gelopen alleen soms hoor ik zo een zacht fluitend geluid bij het intrappen van de gaspedaal. Als ik gaspedaal loslaat dan verdwijnt het. Dit gebeurt als ik alleen in zn 6 doortrek vanuit 100 km/u als je ver over de 140 zit dan verdwijnt het volledig het is irritant als ik met cruisecontrol rij dan blijft die geluid constant opkomen.

                    #17782775
                    rdh
                      Lid sinds:
                      13 December 2009

                      Nou ik heb er nu 120 op zitten en mijn bak is nog perfect, zoals je kan kan lezen is dit bij de meeste het geval enkel hij je altijd van die debieltjes die niet netjes met hun spullen om gaan en ja dan kan het wel eens stuk gaan zo als met alles.

                      Kortom wat ik wil zeggen is, als er fatsoenlijk mee om gegaan is, is de kans klein dat er iets mee mis is maar goed dit voel je zelf wel snel genoeg met rijden en schakelen.

                      greetz remco

                      #17782766
                      iquick
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 July 2011

                        @rdh wrote:

                        Nou ik heb er nu 120 op zitten en mijn bak is nog perfect, zoals je kan kan lezen is dit bij de meeste het geval enkel hij je altijd van die debieltjes die niet netjes met hun spullen om gaan en ja dan kan het wel eens stuk gaan zo als met alles.

                        Kortom wat ik wil zeggen is, als er fatsoenlijk mee om gegaan is, is de kans klein dat er iets mee mis is maar goed dit voel je zelf wel snel genoeg met rijden en schakelen.

                        greetz remco

                        Ik zou het egt niet weten het was een politie auto dus een lease wagen. Heeft twee maanden stilgestaan. Ik heb even een filmpje gemaakt en daar is het geluid duidelijk te horen.

                        http://www.youtube.com/watch?v=h0ImOj2Z6iI
                        http://www.youtube.com/watch?v=obBCNNiZ5Xo

                        #17782776
                        turbosix
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 November 2010

                          volgens mij zijn de OPC en de 1.9cdti bakken en platen identiek, ik heb nu een OPC koppelingset in mn 2.0turbo
                          die platen hadden het zelfde bestelnummer als de CDTI.
                          300pk met 400nm kan hij zat hebben..
                          de m32 bak schakelt mooi!

                          mochten de platen het toch begeven, kost je dat ongeveer 500,- aan materiaal als je slim shopt…

                          #17782767
                          iquick
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 July 2011

                            @turbosix wrote:

                            volgens mij zijn de OPC en de 1.9cdti bakken en platen identiek, ik heb nu een OPC koppelingset in mn 2.0turbo
                            die platen hadden het zelfde bestelnummer als de CDTI.
                            300pk met 400nm kan hij zat hebben..
                            de m32 bak schakelt mooi!

                            mochten de platen het toch begeven, kost je dat ongeveer 500,- aan materiaal als je slim shopt…

                            Het schakelt mischien wel mooit maar die gefluit is gewoon irritant en de auto is net nieuwe heb er toch €11000 voor neergelegd zonder research als ik dit wist never deze model astra. Mijn Astra g was toch de beste:( En wat bedoel je met slim shopt? Als je ergens kent mag je me pm’en ik ga maandag naar de garage waar ik mijn oude auto liet onderhouden. Ik laat de bak toch maar even zien. Zo nodig koop ik die dingen zelf wel.

                            #17782777
                            inoxx
                              Lid sinds:
                              31 March 2011

                              @noc wrote:

                              @rdh wrote:

                              M32 bakken zijn perfecte bakken ze zitten ook in de opc en gtc turbo niks mis mee.

                              niks mis mee zou ik toch zeker niet zeggen.

                              http://www.vxronline.co.uk/forum/showthread.php?136046-The-m32-gearbox-reliability-list” onclick=”window.open(this.href);return false;

                              Ik heb bij mijn Astra H Z20LEL de bak moeten vervangen. Bij vervanging stond er 83.000 km op de teller. Auto is van 2004. Van de één op de andere dag ging het schakelen naar z’n drie niet zo lekker meer…

                              Kosten bij Opel zijn als ik het me goed herinner € 3550,- ex koppelingsset. Uiteraard geen garantie of coulance. Via via een OPC bak kunnen vinden en deze met een bevriende automonteur geplaatst. Kosten uit eindelijk € 1125,- Monteur bij Opel wist wel te melden dat het vaker voorkomt, oftewel de M32 bakken zijn niet probleemloos!

                              #17782778
                              opel-mark
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 March 2011

                                @iquick wrote:

                                @rdh wrote:

                                Nou ik heb er nu 120 op zitten en mijn bak is nog perfect, zoals je kan kan lezen is dit bij de meeste het geval enkel hij je altijd van die debieltjes die niet netjes met hun spullen om gaan en ja dan kan het wel eens stuk gaan zo als met alles.

                                Kortom wat ik wil zeggen is, als er fatsoenlijk mee om gegaan is, is de kans klein dat er iets mee mis is maar goed dit voel je zelf wel snel genoeg met rijden en schakelen.

                                greetz remco

                                Ik zou het egt niet weten het was een politie auto dus een lease wagen. Heeft twee maanden stilgestaan. Ik heb even een filmpje gemaakt en daar is het geluid duidelijk te horen.

                                http://www.youtube.com/watch?v=h0ImOj2Z6iI
                                http://www.youtube.com/watch?v=obBCNNiZ5Xo

                                Tja ex-politie bak als je het dan hebt over randdebieltjes die niet netjes met hun spullen omgaan….

                                Mark

                                #17782779
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Nieuwe M32 / Ouwe M32, maakt geen zier uit.

                                  ze gaan allemaal kapot!!!

                                  hoor van een vriend van me die bij een Opeldealer werkt dat het bijna elke dag wel raak is, op zijn minst 1 auto binnen met kapotte M32 bak, benzine / Turbo / diesel / motoren maakt daarbij niks uit, zo komen er ook gewoon auto’s van 2010 met 20 of 40.000km op de klok met kapotte M32’s binnen.

                                  Willem

                                  #17782780
                                  iquick
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 July 2011

                                    En dan is het ook nog eens zo dat ik hiervoor geen coulance kan aanvragen bij opel? Heb dit ergens gelezen. Eentje had een vectra en daar was de bak ook kapot van maar geen coulance kunnen aanvragen omdat het een gebruikersfout was. Ik ga het maar ook eens proberen want ik begrijp niet waarom ze dan geen terugroep actie uitvoeren als het probleem bekend is. Ik ga maandag eerst naar mijn vertrouwde garage. Daarna maar eens proberen coulance aan te vragen bij opel zelf. Volgens een andere forum is dit het begin van het doodgaan van mijn M32 bak. Het probleem is alleen het zesde versnelling voor de rest is de auto perfect, schakelt goed, pakt de koppeling goed en trekt goed door. Alleen dat gefluit in de zesde versnelling is irritant. En het ergste is het komt soms voor maar na een tijdje verdwijnt het automatisch ne dan komt het weer na een tijd rijden weer terug.

                                    #17782781
                                    jsgsi
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 July 2004

                                      @wim-v6

                                      Toch wel raar dat ik bij ons (opel-dealer) heel weinig kapotte M32 bakken zie.
                                      Kan me de laatste niet meer herrineren.
                                      Meeste bakken die wij zetten zijn Vivaro bakken :hmmz
                                      Begin hem wel te knijpen dan aangezien mijn auto ook een M32 bak heeft.
                                      Wat gaat er dan zoal aan kapot aan die bakken?
                                      Weet wel dat er egens een TSB (service bulletin) is over het schakelmechaniek zal die eens opzoeken.

                                      #17782782
                                      wim-v6
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 August 2005

                                        Lagers, waardoor de rest dan weer kapot gaat van rondvliegende metaaldelen..

                                        hij heeft bakken gezien waar hele stukken uitgebroken zijn.

                                        willem

                                        #17782783
                                        iquick
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 July 2011

                                          @wim-v6 wrote:

                                          Lagers, waardoor de rest dan weer kapot gaat van rondvliegende metaaldelen..

                                          hij heeft bakken gezien waar hele stukken uitgebroken zijn.

                                          willem

                                          Zijn er geen sterkere lagers voor deze bakken? Dan laat ik die er in zetten

                                          #17782784
                                          iquick
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            21 July 2011

                                            Wanner moet ik trouwens de distributie riem vervangen. Ik lees op het forum bij 150000dkm of 10 jaar maar in het boekje staat 100000dkm of 10 jaar.

                                            #17782785
                                            Spacejam
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              21 November 2006

                                              officieel is het 150k, aan te raden is 120k

                                              #17782786
                                              iquick
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                21 July 2011

                                                @Spacejam wrote:

                                                officieel is het 150k, aan te raden is 120k

                                                Hmm wel raar in het boekje staat 100k. Ik doe het toch maar op de 100 ik weet geen eens of die veranderd is, heb de auto pas twee dagen en is 2 maanden geleden al apk gekeurd geen papieren ervan of gemeld in service boekje maandag maar is alles melden en fixen

                                                #17782787
                                                Spacejam
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  21 November 2006

                                                  in het boekje staat ook 150k. aan te raden is om het wat eerder dan die 150k te doen omdat de waterpomp het niet altijd 150k volhoud. Dus ook meteen even je waterpomp mee vervangen.

                                                  #17782788
                                                  iquick
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    21 July 2011

                                                    Ben ik dan de enige ofzo. In mijn boekje staat 100k of 10 jaar zelfs de opel dealer vond het vreemd dat er 100k in het serviceboekje stond. Als advies heb ik gekregen om dat aan te houden

                                                    #17782789
                                                    Driekus
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      10 October 2010

                                                      Distributieriem moet volgens Opel om de 150000km of 10 jaar. Overigens de M32 bak wil nog weleens stuk gaan, mijn collega met zijn Corsa D GSI heeft hem na 20000km(!) al vervangen (nog wel in de garantie). Nu hebben we een Zafira B 2.2 staan met een defecte M32, in beide gevallen zijn het de lagers die kapot zijn.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.