Astra H 1.6 bouwj 2010 infotainment unit

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H 1.6 bouwj 2010 infotainment unit

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18426024
    snookems
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 November 2010

      Hallo allemaal .

      Ik heb een vraag ….is het mogelijk om in een astra H station van 2010  een infotainment unit te plaatsen  ?

      zie link:  https://www.autopumpkin.de/collections/opel-autoradio/products/pumpkin-android-10-autoradio-fur-opel-mit-navi-bluetooth

      Echter waar ik mee zit is of dan de functies in het originele display blijven bestaan zoals o.a.  het verbruik aanduiding enz . en ook of het stuurwiel bediening dan nog actief is?   mijn astra is een 111jaar opel model en heeft de CD 70 navi in de unit  met kleuren in het display scherm

      wie kan mij verder helpen/ adviseren hiermee .

       

      mijn dank is alvast groot  :good:

      #18426085
      opel-mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2011

        jouw verbruik e.d. zoals in het opel scherm aangegeven wordt is onafhankelijk van de radio, het is enkel de vraag of jouw stuurwielbediening werkt op de radio, en de vraag is of je met de radio bijvoorbeeld de klok op het opelscherm in kan stellen anders moet je daar de opcom voor gebruiken.

        Je moet in ieder geval je oude radio niet afmelden anders krijg je iedere keer de melding display safe te zien.

        #18426202
        snookems
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 November 2010

          thnx voor de info .

          Dus het zou kunnen ?   ik ben echt een leek op dit gebied  zie dingen voorbij komen als 2 din   canbus enz  en helaas zegt me dat nix :-(

          waar ik mee zat / zit is omdat mijn display een kleuren scherm is  en niet zoals de eerdere modellen gewoon een zwart achtergrond met geel(text en tekens) display ,

          en wat precies is opcom en  wat betekend  niet afmelden ?? :wacko:

          #18426212
          opel-mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2011

            2 din of dubbeldin slaat op de grote van de radio, ouderwetse radio is 1din, dus smal, 2din is dus vierkant.

            om de radio goed te laten werken moet er een canbus adapter tussen zitten, canbus wil zeggen dat alles aangestuurd en gecontroleerd wordt door een computer, zie die dat er iets niet klopt dan zet de computer het uit bijvoorbeeld.

            van het opel scherm zijn er 4 verschillende modellen waarbij het duurste het kleurenscherm is, de originele radio zit gekoppeld aan het scherm met een code als anti diefstal beveiliging, wil je een andere originele opel radio erin zetten dat moet je met een opcom en een laptop het scherm en radio afmelden en de nieuwe radio weer aanmelden, in jouw geval komt er een ander merk radio in, dan hoef je niks te doen, enkel maakt dat wel je opel radio onverkoopbaar, maar meestal haal je de radio er toch uit bij verkoop en zet je de opel radio er weer in.

            ik heb jarenlang rondgereden met een originele swissaudio, die heb ik nog liggen want dat vond ik te duur om er in te laten zitten bij inruil, hetgeen in jouw advertentie is een goedkope china namaak, probleem is vaak dat het geluid bij de goedkope modellen niet echt geweldig is, dus het is een gok hoe die uit jouw advertentie klinkt.

             

            #18426318
            snookems
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 November 2010

              Opel mark.

              Dus als ik het goed begrijp zou het dus probleemloos kunnen?  in de advertentie link staat namelijk dat hij geleverd wordt met o.a.  canbus.

              ik weet ook dat het niet een A merk is  mja  mijn opel is ook niet meer de nieuwste :scratch: , en aangezien  ik niet  handsfree  bellen kan zonder dingen apart te gaan aanschaffen  en de navi Cd’s  niet meer bijgewerkt worden  is dit een optie waaraan ik dus dacht .

              het ging en gaat mij erom dat ik probleemloos  de oude eruit en de nieuwe erin kan zetten zonder dat ik god weet nog wat moet aanschaffen enz

               

              ik ben in ieder geval al iets wijzer nu  thnx kerel  , mocht je nog een alternatief weten in ongev dezelfde prijsklasse ( € 200 – 300 ,- )  dan houd ik me aan bevolen

              #18428270
              snookems
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 November 2010

                EDIT:

                Inmiddels een infotainment aangeschaft…. rest mij nog 1 vraag uit 2 delen …. vraag is als volgt

                 

                moet bij de nieuwe radio de atenne apart gevoed worden door de blauwe draad ( ANT ) gecodeerd ?

                in de oude situatie zat er bij de kabelboom een blauwe draad (was niet aangesloten) ik dacht dat de originele opel zijn antenne voeding via de stekker kreeg ?  deze draad vind ik dus ook terug op het nieuwe radio systeem na gebruik van verloop kabel voor de antenne aansluiting weet ik dus niet of ik de blauwe draad ook moet aansluiten.

                tweede deel vd vraag is :  hoe krijg ik  de zoekfunctie vd radio zover dat hij niet steeds terug springt naar 87.50 of 108.00 MHz  deze Band /frequentie functies staan bij mij onderaan in de display vd radio , zodra ik bv 88,20 mhz zoek  springt deze terug naar 87.50 of 108.00   als deze aangegeven staat onderaan in het display  … help !!

                #18428350
                opel-mark
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 March 2011

                  Als er een canbus converter tussen zit hoeft de blauwe draad niet gebruikt te worden, maar dat merk je vanzelf anders heb je geen fm ontvangs

                  de bedienen weet ik niet, deze china kloon is mij onbekend

                   

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.