Astra h 1.4 uit 2005 start niet

Forumindex Forums Modellen Astra Astra h 1.4 uit 2005 start niet

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365698
    R.lousberg82
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 April 2019

      <p style=”text-align: left;”>Hallo allemaal,</p>
      Mijn aan is Ramon uit zuid limburg. Ik heb sinds kort een Opel Astra h 1.4uit 2005.

      Vandaag wou de auto plots niet starten terwijl hij altijd perfect startte.

      Ik hoor wel de relais klikken maar voor de rest helemaal niks. Ik dacht gelijk aan de accu en heb via kabels geprobeerd te starten zonder succes. (Weet niet of kabels nog 100% zijn omdat die bij auto zaten).

      Toen heb ik licht en kachel vol aangezet en toen begon ligt te knipperen en vervolgens deed niks het meer. Ik heb de accu vervolgens gemeten bij stilstand die gaf 10 volt aan.

      Daarna geprobeerd auto aan te duwen en toen ging die gelijk aan.. met klein beetje moeite (2 sec) in begin. Auto bleef vervolgens ook lopen met 17.2 volt .  Vervolgens heb ik de min. Van de accu gehaald en hij bleef gewoon draaien.  Daarna auto uit gezet en daarna gelijk gestart zonder problemen.

      Iemand enig idee wat het kan zijn? Mijn eerste gevoel zegt accu? ?

      Dynamo kan niet omdat hij blijft lopen met kabel van accu? En startmotor ? Hij deed het uiteindelijk uit zichzelf starten !?

      Ik heb geprobeerd alles zo duidelijk mogelijk te formuleren.

       

      Ik hoor graag van jullie.

      Groetjes

       

      #18365715
      opel-mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2011

        17,2V dan is de dynamo en accu kapot

        #18365718
        Jasper98
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 January 2017

          Nooit de accu loskoppelen bij draaiende motor. Vroeger kon dat wel maar met al die gevoelige elektronica tegenwoordig kun je dure regelapparatuur beschadigen. Verder sluit ik me aan bij Mark. Normale laadspanning is zo’n 13,8-14,4 volt.

          Groet,

          Jasper

          #18365723
          R.lousberg82
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 April 2019

            Hallo,

            Alvast bedankt voor jullie reacties.

            Het gekke is dat als ik via het scherm bij radio naar testscherm ga geeft hij 13.6 a 13,7 volt aan. Maar via multimeter 16.2 nu.. dus ik vraag me af welke ik moet vertrouwen.

             

            Ideeën of tips?

             

             

            #18365724
            R.lousberg82
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 April 2019

              <p style=”text-align: center;”>Even een update .. ik heb zojuist een nieuwe batterij in multimeter gedaan en die heeft nu 14.1 aan.. kan ik er nu vanuit gaan dat alleen mijn accu zijn beste tijd heeft gehad?</p>
               

              Vanmorgen merkte ik dat die het weer wat moeilijker had met opstarten in ieder geval.. nu accu weer vol is start die gelijk

              #18365751
              opel-mark
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 March 2011

                Ja als de spanning binnen de normale waardes blijft dan was het enkel de accu, ik doe meestal 4 jaar met een accu in de astra H

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.