Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra GTC 1.9 diesel, is dat wat ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juli 2013 om 19:18 #17259431
Ben op zoek naar een nieuwe auto en eigenlijk is de enige wat me wat lijkt de astra gtc.
Gezien ik redelijk wat km’s maak ( ruim 20.000 per jaar ) zal dat vermoedelijk een diesel worden.
Daarnaast rijd ik met enige regelmaat met aanhangers van zo’n 1300 kg.Nu is de keus of de 1,7 diesel met 125 pk ( vrij schaars ) of de 1,9 met 120 of 150 pk.
Wat zijn de ervaringen met deze auto’s en hoe houden die fiat/alfa motoren zich?
De voorkeur gaat uit naar de 1,9 met 150 pk, als 2e de 1,9 120pk versie die ik eventueel zou willen chippen dan.
23 juli 2013 om 11:31 #18161407Zelf heb ik een GTC met de 1.9 150PK Diesel.
Tot nu toe heb ik de volgende reparaties gedaan:
– Dynamo
– Airco condensor
– Inlaatspruitstuk (ivm wervelkleppen probleem)
– EGR en gaskeerklep gereinigdIk heb de auto 2 jaar geleden gekocht met 110.000km op de teller en er staat nu 162.000 op de teller.
Het is een fijne auto met een lekker pittige motor. Ik heb er met regelmaat een aanhanger (1600KG) of paardentrailer (1400KG) achter hangen. Doordat de auto laag is en de trailer hoog merk je wel dat er wat achter hangt, maar je komt er prima mee vooruit.
23 juli 2013 om 18:09 #18161408AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik had precies hetzelfde, veel kilometers, dus dieselen..
Ik heb vorige week gekozen voor de 1.7 cdti GTC met 101 pk, de 1.3 leek me te weinig vermogen, de 1.9 te veel problemen met wervel kleppen..
Uiteraard heeft ieder model zijn kuren, maar de 1.7 rijdt wel echt heerlijk, precies genoeg vermogen voor mij..
Overigens bij de dealer enorm veel geld(550,-) van de prijs kunnen krijgen, schroom niet om een mooi bood te doen en daarbij te blijven, auto’s verkopen in de vakantie slecht.. Als min bod niet geaccepteerd werd, had ik gewoon weggelopen, ondanks de rit van bijna twee uur naar die dealer…
Verstuurd van mijn Nexus 7 met Tapatalk
24 juli 2013 om 16:25 #18161409Nou, waarschijnlijk ga ik de auto uit duitsland halen.
Ben zelf monteur de zo’n inlaat vervangen zal het probleem niet zijn.Ben bang dat ik met zo’n 1.7 de motor de boel wat teveel ga belasten i.c.m. de aanhanger :???:
24 juli 2013 om 17:17 #18161410Let ook op klappen van het dubbel massa vliegwiel gaan ook regelmatig stuk, M32(versnellingsbak) wil nog wel eens problemen veroorzaken vooral met doortrekken in lage versnellingen.
25 juli 2013 om 09:16 #18161411dat heb ik eerder voorbij heb zien komen.
ma t probleem is puur t vliegwiel, niet de bak zelf ?25 juli 2013 om 11:04 #18161412Bak en vliegwiel geven beide problemen, los van elkaar. Niet te laagtoerig rijden, vind de bak fijner.
Ik heb een GTC 150pk (Z19DTH) en heb met 69.000 een nieuw vliegwiel laten plaatsen, en bij 75.000 een nieuwe dynamo/ bij 130.000 is de EGR vervangen.
De auto heb ik aangeschaft met 67.000 op de klok in september 2011 en nu staat er 148.000 op.25 juli 2013 om 11:42 #18161413Rij zelf nu bijna een jr met de GTC 1.9 Cdti 120pk. Tot nu toe weinig problemen.
Gat in radiateur en airco condenser, erfenisje van de vorige bestuurder.
Bij 170.000 nwe dynamo.
Heb er zelf nu bijna 30.000 km mee weg en staat nu op 195.000Net terug van vakantie met caravan, en het is en goeie trekker moet ik zeggen. zoals hiervoor opgemerkt hij is wat laag dus caravan vangt veel wind en dat merk je. Verbruik met caravan was ca 1 op 10 tot 1 op 11.
Het is niet de meest verfijnde diesel maar ik ben er gelukkig mee.
Rene
25 juli 2013 om 13:31 #18161414@jds wrote:
Nou, waarschijnlijk ga ik de auto uit duitsland halen.
Ben zelf monteur de zo’n inlaat vervangen zal het probleem niet zijn.Ben bang dat ik met zo’n 1.7 de motor de boel wat teveel ga belasten i.c.m. de aanhanger :???:
even vervangen, is nog al een klus
25 juli 2013 om 14:34 #18161415@teungts wrote:
even vervangen, is nog al een klus
Het valt op zich nog wel mee.
Ik ben geen monteur en heb het zelf vervangen. Het uitbouwen heeft mij een halve dag gekost en het erin zetten ook een halve dag.25 juli 2013 om 23:51 #18161416Vind ik netjes in 1 dag
26 juli 2013 om 07:32 #18161417Het is idd wel een dagje werk zo’n inlaat. Heb er zelf al een stuk of 10 vervangen
26 juli 2013 om 17:01 #18161418nog iets wat ik tegenkwam.
Sommige wagen hebben zo’n sport-knop.
Nu zal de keuze voor mij gaan tussen de gtc sport of de Cosmo.
Maar bij de Cosmo zie ik die sportknop niet in de standaarduitrusting zitten, waar moet de auto aan voldoen wil ik dit later in kunnen bouwen ?26 juli 2013 om 17:19 #18161419De juiste elec stuurpomp en instrumenten paneel.
Er bestaan ook Cosmo’s met een “sport chasis” pack en die hebben de sport knop ook.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.