Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Astra GSi White 3.2 V6 Edition
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 september 2008 om 15:11 #17420427
zo wil ik t ook gaan doen in me kadett v6
c25xe op kenteken en later 3.0 onderblok er in :P
moet alleen nog 24 stuks kleppen hebben voor me 3.0 koppen
25 september 2008 om 15:34 #17420428Niet alleen onderblok mag ik hopen..
Gewoon het 3.0 blok, echter met C25XE inlaat.
Bij een 3.0 (X30XE) hoef je trouwen niet de klepdeksels van een C25XE te monteren.25 september 2008 om 16:42 #17420429Waarom C25XE op kenteken ?
25 september 2008 om 17:55 #17420430origineel gepost door rallyastra
Waarom C25XE op kenteken ?miss ivm de 40% vermogens verhoging omdat een c25xe maar 20 pk meer heeft dan een c20xe
kan hem eerst naar c25xe keuren en dan naar de 3.0
of zit je dan met de 40% meer vermogen?is wel makkenlijker en miss kostenbesparend.
hoewel je de meeste kosten bespaart door gewoon geen motor ombouw te doen :jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry
25 september 2008 om 18:27 #17420431kosten besparend?
als je een c25xe op kenteken wil moet je nogsteeds de db test doen, en die is het duurst
de weggedrag test loop je dan mis, maar die kost lang niet zoveel dan wat je aan tijd en geld kwijt bent om hem om te bouwen naar 3.0
25 september 2008 om 22:40 #17420432origineel gepost door vizier
kosten besparend?als je een c25xe op kenteken wil moet je nogsteeds de db test doen, en die is het duurst
de weggedrag test loop je dan mis, maar die kost lang niet zoveel dan wat je aan tijd en geld kwijt bent om hem om te bouwen naar 3.0
daarom dus kan je beter meteen goed doen en gelijk een 3.0 of 3.2 op kenteken laten zetten
26 september 2008 om 10:40 #17420433Ja ik snap het probleem niet zo, die weggedragtest is wel het minst erge van de hele keuring. Gewoon gelijk die 3.0 er in en keuren, als je eerst een 2.5 er in hangt en later weer een 3.0 ben je weer net zo strafbaar en onverzekerd als je hem gewoon niet laat keuren.
26 september 2008 om 16:03 #17420434ja ok 3.0 met inlaat kabelboom en ecu van een c25xe
k zie die gedragstest niet echt zitten met een kadett
dus vandaar maar heb nog even
heb helaas nog niet alle onderdelen binnen
26 september 2008 om 21:09 #17420435Waarom zie je dat niet zitten ? RDW gaat remmen vanaf 160 naar 0 paar keer op redelijke snelheid door de kombaan, paar keer van links naar rechts op de weg en klaar. Als je het weggedrag niet ziet zitten zou ik er niet eens een V6 inbouwen. Tis uiteindelijk alleen voor je eigen veiligheid. Gewoon paar goede dempers met veren monteren en dan is er niets aan het handje.
27 september 2008 om 11:49 #17420436origineel gepost door rallyastra
Waarom zie je dat niet zitten ? RDW gaat remmen vanaf 160 naar 0 paar keer op redelijke snelheid door de kombaan, paar keer van links naar rechts op de weg en klaar. Als je het weggedrag niet ziet zitten zou ik er niet eens een V6 inbouwen. Tis uiteindelijk alleen voor je eigen veiligheid. Gewoon paar goede dempers met veren monteren en dan is er niets aan het handje.Denk jij dat ik er nog doorheen kom Niels ?? (rijtest)
Alles is het nog hetzelfde zoals jij ‘m destijds heb gekeurd. Echter een 3.2 nu, met standaard luchtfilterhuis, en uitlaat is ook nog zoals toen. (inzake geluidsmeting).Technische keuring is ook weer opnieuw dan he ?
(is dat gelijk aan een soort van APK keuring of nog strenger, want je kent het demper/veren verhaal van mijn auto aan de voorzijde he !)Hoe moet je zo’n aanvraag voor een keuring doen eigenlijk, want twijfel eigenlijk wel. Wil m’n 3.2 eigenlijk toch ook wel op kenteken hebben. Maar ja….
27 september 2008 om 11:50 #17420437P.s. nog update’s aangaande Christiaans Astra ??
Ben benieuwd ! :)27 september 2008 om 11:52 #17420438origineel gepost door rallyastra
Waarom zie je dat niet zitten ? RDW gaat remmen vanaf 160 naar 0 paar keer op redelijke snelheid door de kombaan, paar keer van links naar rechts op de weg en klaar. Als je het weggedrag niet ziet zitten zou ik er niet eens een V6 inbouwen. Tis uiteindelijk alleen voor je eigen veiligheid. Gewoon paar goede dempers met veren monteren en dan is er niets aan het handje.tsja nu begin ik wel te twijfelen eigenlijk
dacht dat t veel erger zou zijn
was in de veronderstelling dat t daar meer ”trappen was”
27 september 2008 om 16:52 #17420439Werkelijk een prachtige Astra geworden! :wors En dat blok… :wub
28 september 2008 om 10:41 #17420440Nee hoor, de RDW doet heel rustig en voorzichtig met je auto. Zijn geen lompe boeren, ze rijden in prototypes daar, denk je dat de fabriek het goed vind als ze ff lekker met die auto gaan raggen ? Rij gewoon zelfs eens met je auto met 160 op een mooie vlakke weg, en ga dan eens zo hard mogelijk in de remmen zonder dat ze blokkeren. Als je auto dan mooi recht blijft remmen is die al klaar door de remproef. Mits hij natuurlijk hard genoeg remt, maar als hij al harder remt dan origineel zit je al goed. Dan moet de auto tabiel blijven als je constant 160 rijd en keer het stuur loslaten bij 120 als die recht uit rijd ben je al klaar met de rijproef.
28 september 2008 om 18:10 #17420441wat nou als ie de 160 niet haalt??
Willem
28 september 2008 om 20:53 #17420442ow ok
komen zoiezo girlings op te liggen en zal de 3.0 dan wel knijpen
k zal er nog eens heel goed over gaan denken je hebt wel een punt niels
thanks
2 oktober 2008 om 07:37 #17420443origineel gepost door wim-v6
wat nou als ie de 160 niet haalt??Willem
80% van de topsnelheid met een maximum van 160 :vertag
2 oktober 2008 om 21:14 #17420444haha. ookeej ook goed.
Willem
27 november 2008 om 07:49 #17420445Sow dan, achteras is ook klaar
Omdat ik zo nodig grotere remmen moest op de achteras paste de handrem hevel niet meer
Spacers alleen losde het probleem niet opDe as moest dus aangepast worden
Dus is I eerst gestraald, toen heeft niels m aangepast, om vervolgens ff langs de poedercoater te gaanResultaat:
Bak zit dr ook onder 8)
koppeling en vliegwiel ed is nu ook aangepast, helaas geen foto’s van
ik had de camera thuis liggen
27 november 2008 om 08:22 #17420446Lekkerrrrrrrrrr
Zal vanaamp wel even live zien
27 november 2008 om 17:48 #17420447:wors foto’s ben ik dol op :thumbup
Gaat goed zo te zien, heb je ook al kunnen testen hoe het remt ? ( ik ben wel nieuwschierig )
7 december 2008 om 12:10 #17420448origineel gepost door vizier
Sow dan, achteras is ook klaarOmdat ik zo nodig grotere remmen moest op de achteras paste de handrem hevel niet meer
Spacers alleen losde het probleem niet opDe as moest dus aangepast worden
Dus is I eerst gestraald, toen heeft niels m aangepast, om vervolgens ff langs de poedercoater te gaanResultaat:
Bak zit dr ook onder 8)
koppeling en vliegwiel ed is nu ook aangepast, helaas geen foto’s van
ik had de camera thuis liggen
Hoe is het probleem nu opgelost met de slippende koppeling?
Ik ondevind dit soms ook sinds de ombouw naar c30xe, heb wel het id dat het steeds minder word.
9 december 2008 om 11:00 #17420449Nou heb een sport koppeling laten maken, alleen die werkt nog niet zoals het hoort. Dus hij kan er weer uit helaas.
5 februari 2009 om 16:12 #17420450<span style="font-size:167]Astra GSi 3.2V6 is een feit! %;”>
Hij is vandaag goedgekeurd, met de complimenten van het rdw voor de inbouw :cool: king:
Nu alleen nog ff naar het rdw in Lelystad voor een db meting en een weggedrag test.
5 februari 2009 om 17:02 #17420451Gefeliciteerd :D:D:D:D:thumbup!!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.