Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Astra GSi White 3.2 V6 Edition
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 september 2008 om 21:21 #17420402
origineel gepost door rallyastra
Waarom niet ? gewoon een pomp er bij aan hangen en die afdoppen.helaas is het bij een kadett anders of k moet er platen in gaan lassen waar de steun komt
wilde de steunen van de foto s gaan benutten dit werkt in samen werkingmet de steun zonder airco
maar mocht ik tegen die tijd nog niets hebben dan moet er maar gelast gaan worden
17 september 2008 om 06:42 #17420403Dus het probleem was de DIS module ? Die andere die je had liggen waren niet goed? :o
17 september 2008 om 07:11 #17420404ja, ze waren bijde stuk :(
17 september 2008 om 09:41 #17420405mooi, hij rijd. En rijdt ‘ie nu goed Christiaan ??
Volgens mij hoorde ik Niels op je laatste filmpje zeggen dat de koppeling nog steeds slipt.. :hmmzHoop dat je dat weg kan krijgen, want ik had daar dus ook last van. Behoorlijk zelfs helaas, met exact dezelfde set-up zoals jij ‘m nu hebt.
grt.
Jeroen.17 september 2008 om 13:42 #17420406Vanmorgen was het kastje er :)
Had jij je vliegwiel gevlakt dan?
Mijn koppeling slipt idd, maar het wordt steeds minder, ff spul in rijden
Over een paar weken komt m’n eigen bak er op, die ligt nog bij de revisietoko
Als I dan nog slipt komt er een sport koppeling op17 september 2008 om 14:35 #17420407i khad t toch gezegd dat het de dismodule was :D
17 september 2008 om 18:31 #17420408origineel gepost door vizier
Vanmorgen was het kastje er :)Had jij je vliegwiel gevlakt dan?
Mijn koppeling slipt idd, maar het wordt steeds minder, ff spul in rijden
Over een paar weken komt m’n eigen bak er op, die ligt nog bij de revisietoko
Als I dan nog slipt komt er een sport koppeling opNee, mijn vliegwiel was niet gevlakt..
Idd kan een kwestie van inrijden zijn. Hoop dat het minder wordt straks en goed gaat doen. Sport koppeling had ik ook al aangedacht. blijft toch flink koppel verschil, een 3200 of 2500.. Zowiezo een steviger koppeling zou denk wenselijk zijn met lichtvliegwiel, aangezien deze een stuk minder warmte / hitte op kan nemen als een standaard vliegw. Maar ja, weet niet of dat er evt. mee te maken kan hebben.Het klotige is dat het allemaal zo’n flinke de- en montage klus is om ff de koppeling te vervangen, maar ja als het moet dan moet het he..
succes, nogmaals gaat allemaal steeds meer vorm krijgen, ziet er goed uit !! dikke wagen hoor… :thumbup
17 september 2008 om 21:12 #17420409komt nog bij dat ik nu nog met een 16v uitlaat rij en een 2.5 computer
als straks de spagettie’s, 63mm uitlaat en chip er op zitten dan krijgt i nog meer op z’n kloten, dus hij moet voor die tijd slip vrij zijn
slipt die van jou niet meer dan met origineel vliegwiel?
17 september 2008 om 22:22 #17420410nee deze slipt absuluut niet meer.
bij deze koppeling voel je nu ook weer het middenpunt van de diafragma, dat is wat je niet voelde bij het lichte vliegwiel. (zwaarte punt in het midden van de koppelingsslag)
dit hebben we dus ook nog te horen gekregen van de plaatselijke opel dealer welke bekend is met jeroen zijn auto’s en jeroen zelf, deze zij ook al dat het voor geen meter klopte.
tijdens los halen zagen we ook dat het diafragma te ver ingedrukt stond.
dat wil zeggen dat ie al voorbij het middenpunt was van de diafragma en dus niet de volledige druk op de koppeling kon geven.
wat theoretisch zou moeten betekenen dat het licht vliegwiel niet diep (te dik) genoeg zou moeten zijn.
Willem
17 september 2008 om 22:59 #17420411Christiaan, nee hij slipt nu idd niet meer. Moet zelf ook nog naar een grotere diameter uitlaat en chip aanpassen.
grt.
18 september 2008 om 12:55 #17420412Ik moet nog een origineel V6 vliegwiel hebben of iig de diepte weten, dan kan ik de gegevens met elkaar vergelijken. Vliegwiel begint steeds minder te slippen, moet wel ingereden worden.
18 september 2008 om 13:01 #17420413origineel gepost door rallyastra
Ik moet nog een origineel V6 vliegwiel hebben of iig de diepte weten, dan kan ik de gegevens met elkaar vergelijken. Vliegwiel begint steeds minder te slippen, moet wel ingereden worden.Ja, bij mij kwam er uiteindelijk wel iets meer ‘gevoel’ in. Maar denk dat je daar in principe toch wel behoorlijk wat kilometers over moet doen, wil de voering significant afslijten.
18 september 2008 om 16:08 #1742041418 september 2008 om 17:47 #17420415Haha !! :wors netjes hoor.. Loopt prima zo te horen !
Mooi werk.. :thumbup
grt. Jeroen.
23 september 2008 om 19:30 #17420416Klinkt echt lekker zo’n v6je, lekker bruut.
23 september 2008 om 21:19 #17420417Ziet er goed uit, en het geluidje klinkt ook heerlijk..
maar kan je de kop van een 2,5 v6 zo op de onderblok monteren van een 3.2 of zijn de motorens kwa look gelijk?
24 september 2008 om 06:05 #17420418:wors wat een geluidje zeg, de tering! :wors
24 september 2008 om 06:06 #17420419-offtopic nou ja zeg, “t.ering” wordt vervangen door “rot” :fy1
24 september 2008 om 08:27 #17420420origineel gepost door Gsifreak
Ziet er goed uit, en het geluidje klinkt ook heerlijk..maar kan je de kop van een 2,5 v6 zo op de onderblok monteren van een 3.2 of zijn de motorens kwa look gelijk?
Waarom zou je 2.5 koppen op een 3.2 willen monteren ?
24 september 2008 om 09:11 #17420421Denk dat GSI freak het inlaat/gasklephuis van de 2500 bedoeld (?)
24 september 2008 om 10:10 #17420422als ik naar het model van de motor kijk van die witte astra.
van buiten ziet hij er het zelfde uit als een 2.5 V6, want ook die gasklephuis ziet er inderdaad het zelfde uit.
24 september 2008 om 11:50 #17420423Ja die kan je gebruiken. kan je met de C25XE computer en draadboom blijven rijden. Alleen computer aanpassen evt. icm. 3.2
Klepdeksels van de 2.5 moet je wel op de 3.2 zetten.25 september 2008 om 09:08 #17420424Klopt, maar de cilinderkoppen van de 3.2 mooi laten zitten :vertag Die fout word vaker gemaakt door mensen, zetten ze 2.5 koppen op een 3.0 of een 3.2 en dan loopt hij binnen een paar kilometer stuk.
25 september 2008 om 09:09 #17420425Dr zit idd een 2.5 inlaat spruitstuk op, daarom lijkt I ook op een 2.5
Deze gekozen omdat deze weinig tot geen ecotec zooi heeft
En omdat deze lager is dan de andere, zodat m’n veerpootbrug nog past en de motorkap dicht wilBij de andere spruit stukken moet je gewoon teveel aanpassen
25 september 2008 om 13:29 #17420426Precies zeker als je een 3.2 in een auto bouwt waar al een C25XE in zit / in heeft gezeten, is het eigenlijk gewoon weg ‘swappen’.
Geen gekloot aan de draadboom, etc. That’s it.Hoewel een X25XE inlaat ook mogelijk moeten zijn (bij een Astra F misschien niet omdat je motorkap niet meer sluitend krijgt dan wellicht).
Alleen dan zit je weer met de Eco-drek-meuk erbij.Een omega inlaat zou toch ook wel mooi zijn. Vindt er behoorlijk veel verschil inzitten, in trekkracht onderin / lage toeren.
Maarja, Omega inlaat zal wel veel te ingewikkeld worden mbt. 2x gasklep, etc.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.