Astra goede koop?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra goede koop?

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232165
    Leontjuh
      Lid sinds:
      4 February 2011

      Hallo mensen! :D
      Ik ga binnenkort een auto halen… Zou de Opel Astra G 3 deurs dan een goede koop zijn? :) Je eerste auto vergeet je nooit zeggen ze :P
      Greetingz :agent

      #17810642
      botssiee
        Lid sinds:
        24 October 2010

        Wat is goedkoop, het ligt er net aan wat je er voor krijgt. ;)

        #17810643
        Erwin1987
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 September 2009

          misschien een motortype erbij?

          #17810644
          Leontjuh
            Lid sinds:
            4 February 2011

            @botssiee Ik bedoel of het een goede auto is om te kopen.. Niet of die goedkoop is :P


            @Erwin1987
            Een Opel Astra G 1.6 16V :D het liefst een sport editie maar ligt er maar net aan waar ik dan tegen aan loop…

            #17810645
            Erwin1987
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 September 2009

              tjsa ik heb een vectra met een 1.6 16v ben er tevreden over,
              maar het schijnt dat ze wel eens olie willen verbruiken.

              Erwin

              #17810646
              Astraman
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 July 2004

                Mijn ervaringen zijn uitstekend, maar auto’s met dat motortype zijn soms nog wel eens oliedrinkers. Op zich geen probleem maar dan moet je het olie peil goed bijhouden. Gewoon 10w40 bijvullen. Voor alle 16v’s gedl rustig warmrijden. Als je leert luisteren naar de wagen dan hoor je dat hij koud ook wat brommeriger is, mijne is net een diesel s’morgens in de winter.

                De auto’s zelf zijn zeer degelijk naar mijn ervaring. Roest is nauwelijks een probleem, alleen de wielkasten achter willen weleens blaasjes vertonen en onder het rubber van de tankopening blijft vocht staan waardoor hij gaat rotten daar.

                Als je een Sport uitvoering wil moet je even opletten want Sport of een Sport Edition of Sport Edition II verschillen vaak nog behoorlijk. Een Sport is vaak een van de eerste, die heeft witte wijzerplaten en sportinterieus, mistlampen voor en andere 16″velgen. De latere versie hebben vaak ook een aangepast onderstel dus dan rijden ze ook wat strakker.

                Wat andere bekende punten: Circulatie stand wil weleens eigen leven gaan leiden. Dat hoor je het best als je stilstaat en de blower uitzet, dan hoor je om de 2 sec een rammel.
                De stuurbekrachtigings pomp is electronisch geregeld dus je hoort de pomp als je aan het stuur draait op lage snelheid.
                De uitlaatlijn is roestgevoelig, vooral de einddemper.
                De EGR klep is gevoelig, in principe raadt ik een open filter af daardoor.
                De stoelverstelling wil weleens niet meer uit zich zelf vergrendelen.
                Als je zij-airbags hebt dan willen die weleens storen, stekkers zijn gevoelig.

                Maar al met al zijn het best probleemloze auto’s, ruim, stevig, rijden lekker en vanaf de 1.6 16v ook nog wel lekker vlot, en als je wilt gaan stylen dan is er meer als genoeg voor te krijgen.

                #17810647
                Leontjuh
                  Lid sinds:
                  4 February 2011

                  @Erwin1987
                  Had ook gelezen dat ze wel een slokje olie lusten..
                  Wil een 1.6 16v nog een beetje vooruit komen? :P Of moet je dan echt voor een 1.8 of 2.0 gaan?

                  Greetingz Leon

                  #17810648
                  Erwin1987
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 September 2009

                    mijne rijdt best.
                    is geen race monster maar mijn auto is ook zwaarder en loopt op de lange baan toch 200.

                    Erwin

                    #17810649
                    Astraman
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 July 2004

                      Snel zat hoor, die van mij loopt 215 op de teller ook met dik 2 ton op de klok en de acceleratie is niet spectaculair maar je kunt goed meekomen, en voor zover belangrijk :sleeping…..je kunt het pettengilde er ook nog weleens de oren mee wassen als je maar goed schakelt. :P

                      #17810650
                      Leontjuh
                        Lid sinds:
                        4 February 2011

                        Haha okee dan word het een 1.6 16v denk ik :D bedankt voor jullie reacties :P

                        #17810651
                        Baas J.
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 May 2008

                          2.0t

                          :D

                          #17810652
                          SDK1991
                            Lid sinds:
                            28 January 2011

                            1.8 16v :D

                            #17810653
                            GooneyBird
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              11 February 2010

                              2.2 met een turbo. :D

                              Ik heb zelf een 1.6 16V 3-deurs G, geen Sport maar een Club, en ik ben er hartstikke tevreden over. ’t is geen racemonster, maar hij is snel genoeg. Bochten zijn aardig, maar het is geen kart.

                              #17810654
                              xladage
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 July 2008

                                Ik heb gelest in een van de aller eerste Astra G turbodiesels.
                                En nu rijd ik er zelf een ;)

                                Ik heb altijd VW Golf gereden voor ik over ben gestapt naar de astra.
                                Ik moet zeggen dat PERSOONLIJK! ik het qua autorijden niet echt vind verschillen.
                                Wel heb ik aan de astra’s veel minder kosten.
                                Ze zijn dus (voor mij) minder onderhoudsgevoelig en betrouwbaarder.

                                Een astra G als eerste auto lijkt me zeker een goede keus.
                                Je weet antuurlijk nooit wat je koopt, en als je pecht hebt koop je een hoop troep, maar dat heb je met elk merk.
                                Het lijkt me iig een safe keus.

                                #17810655
                                Astraman
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 July 2004

                                  Jah golf 4 rijdt ook wel ok maar is veel gecompliceerder. Astra G en Vectra B, en in zekere zin de Corsa C waren de laatste Opels waar je nog eens fatsoenlijk zelf iets aan kon doen. De rest zit je allemaal met die Canbus troep.

                                  #17810656
                                  xladage
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 July 2008

                                    Yep, daarom ben ik ook zo blij met mn Astra G met Isuzu blok.
                                    Simpel, betrouwbaar en inderdaad voor een niet zo doorgewinterde klusser als ik, nog een beetje onderhoudbaar.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.