astra g z16se ecu vraagje

Forumindex Forums Modellen Astra astra g z16se ecu vraagje

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18474335
    Ronnie hOPELoos
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 March 2022

      beste allen    misschien een rare vraag maar is het mogelijk om in de ecu de weergaven van fout meldingen uit te schakelen

      ik heb problemen met mijn auto (hapert stottert loopt niet stationeer als de motor temp, boven de ±85gr komt)  maar geen fout meldingen     zelfs geen fout meldingen als ik met nog koude  draaiende motor de stekkers van egr en llm los trek blijft hij gewoon lopen en reageert goed op gas pedaal

      reeds gedaan   1ecu laten repareren bij ac tronics   2gasklephuis gereinigd +cartervent, opgeboord   3egr gereinigd (geen blindpakking) maar geen verschil

       

      #18474371
      Koffie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 November 2019

        Waarom vraag je dit? Wil je de auto verkopen?

        #18474392
        Ronnie hOPELoos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 March 2022

          nee wil hem niet verkopen. maar wil graag van mij problemen af. maar krijg geen enkele fout melding en heb het vermoeden dat de fout meldingen door ecu reparateur in ecu zijn uit geschakeld.  alleen heb ik geen idee of dat mogelijk is. vandaar mijn vraag of dit kan. dan kan ik het weer aan laten zetten.

          #18474430
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Deze Motor heeft geen luchtmassameter, maar een temperatuur sensor in de aanzuigbuis en een map sensor op het inlaatspruitstuk. Live waardes uitlezen tijdens rijden en kijken of deze 2 geen vreemde waardes weergeven.

            Zou ook nog kunnen dat je een vacuüm lek hebt ergens. (Dan komt er ook geen foutmelding).

            Lambda waardes ook uitgelezen?

             

            Denk niet dat je meldingen in de ecu zijn uitgeschakeld. Als die bij AC tronics is gerepareerd is de kans groter dat die gewoon niet goed is gerepareerd. AC tronics zijn wat dat betreft eigenlijk gewoon prutsers.

            #18474446
            Ronnie hOPELoos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 March 2022

              beste haasje17  bedankt voor uw reactie   ik heb de temp,sensor aangezien als lmm mijn fout (ben geen auto technicus)      live waardes (temp, map, lambda) gaat mijn vriendelijke buurman met opcom proberen te lezen uitslag laat ik weten als dit is gelukt.

              vacuüm lek heb ik goed naar gezocht maar geen lek gevonden.

              hoe zo zijn ac tronics prutsers  en waar moet ik anders naar toe. ik kon nergens een vervangende ecu vinden en moest toch iets.

              wat wel raar is dat de problemen er alleen zijn bij  85/90gr als hij daar onder blijft rijd de auto prima.

              wel heb ik gemerkt dat als bij +90gr de koelfan aan gaat ook de aircofan gelijk aan gaat ook als de ac uitstaat of is dat normaal.

              #18474477
              Ronnie hOPELoos
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 March 2022

                zo juist geprobeerd de live waardes (temp, map, lambda) uit te lezen met mijn buurman maar helaas is dit niet gelukt. geen idee of dit licht aan het door hem gebruikte apparaat of door ons gebrek aan kennis van zaken. helaas dus nog niets wijzer geworden  ik ga het van de week nogmaals proberen met andere laptop in de hoop dat ik dan iets wijzer word.

                #18474829
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Hoe ziet je koelvloeistof eruit?

                  #18475075
                  Ronnie hOPELoos
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 March 2022

                    de koelvloeistof ziet er volgens mij goed uit is redelijk helder roze van kleur en hoef nooit bij te vullen.  van waar deze vraag?

                    het live uitlezen is mij (met de aan mij beschikbaar gestelde apertuur) niet gelukt. uitlezen van fout codes en het resetten er van is geen probleem maar verder kom ik er niet uit. misschien beter nieuw topic starten met de vraag of er iemand is die dit voor mij kan doen.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.