Astra g x20xev toerental(motor) en verbruik probleem

Forumindex Forums Techniek Ecotec Astra g x20xev toerental(motor) en verbruik probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244494
    Marco_sp
      Lid sinds:
      24 December 2011

      Beste mensen,

      Ik zit met een probleem en hoop hier wat wijzer te worden. Mijn astra x20xev uit 1999 heeft problemen met het toerental. Als ik hem koud start dan is er niks aan de hand en zakt het toerental naar normale waarden (750) na het uitslaan van de aut.choke. Vervolgens als de motor wat warmer word dan blijft het toerental hangen op 2000 toeren na het intrappen van de koppeling(of stilstaan zonder koppeling) en zakt na enkele seconden weer naar beneden waarna hij ook nog eens inzakt naar 500 toeren en bijna dreigt uit te slaan. Wat hij inmiddels ook al een keer gedaan heeft. Nadat hij bijna uitslaat stijgt het toerental weer naar 750 en blijft daar een beetje schommelen. Bij de opeldealer is inmiddels de egrklep en de stappenmotor schoongemaakt en de auto is uitgelezen en daar kaam de melding uit dat de spanning van de mafsensor laag was geweest en de nokkenassensor was niet aanwezig.De boordcomputer geeft ook een gigantisch verbuik aan van 39.1 op 100km. Lijkt me ook iet echt goed maar konden ze geen antwoord op vlgeven en ook bleek dat het spruitstuk een beetje lek is. Nou is mijn vraag voordat ik vanalles ga laten vervangen wat er aan de hand kan zijn en waar ik eerst naar zou moeten zoeken.

      Marco

      #17962948
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        dit is allemaal aan een Vervuilde gasklep te wijten

        Automatische Choke is uit het Kadett Tijdperk, en niet van toepassing op motoren met Benzine inspuiting.

        Alles word met een computer geregeld, tegenwoordig heb je dus een Koudloopregeling, en gewoon programma, de chokklep is steets meer uit het straatbeeld aan het verdwijnen.

        kijk hier eens:

        http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=129&t=157254″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        Willem

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.